wespennest verwijderen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

wespennest verwijderen

Bericht door jojo » za jun 18, 2011 12:22

OEIJOEIJOEI!!!!! Wij hebben een gigantische wespennest in ons schuurtje ontdekt! Helaas voor de wespen, maar het nest moet weg.... Weet iemand hoe we dat het beste kunnen doen, zonder die dieren dood te moeten maken?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: wespennest verwijderen

Bericht door Vegantastic » za jun 18, 2011 14:35

Waarom moet het weg? In principe gaan ze geloof ik na 1 seizoen er weg.

Zen

Bericht door Zen » za jun 18, 2011 15:20

Wespen verlaten hun nest in het najaar. Dan kun je het gemakkelijk(er) weghalen. Maar als je veel in je schuurtje moet/wilt zijn wordt het wachten daarop nogal onpraktisch.

Sowieso zijn ze 's nachts sluimerend (half asleep so to speak) dus je kansen om het nest te verwijderen zonder ze massaal achter je aan te krijgen zijn dan beter. Toch lijkt het me riskant en zou ik gewoon bij professionals informeren. Je kunt dan aangeven dat je alleen geïnteresseerd bent in diervriendelijke methoden en mogelijk kunnen ze je wel helpen. Ik vraag me wel af in hoeverre dergelijke bedrijven aan regels gebonden zijn om nesten te vernietigen. Ze zullen het nest in ieder geval niet naar elke willekeurige plek verplaatsen lijkt me. Kans is sowieso aanwezig (groot) dat ze na zo'n gebeurtenis het nest verlaten. Succes!
Cut cold stone with a warm heart

jojo

Bericht door jojo » ma jun 20, 2011 7:29

Er staat nu al 2 dagen een ventilator op; iemand vertelde dat ze daar een hekel aan hebben en dan weg gaan......nou, deze houden wel van een briesje! De gemeente moord ze gewoon in één keer uit, dus da's geen optie..... Ook hoorde ik, dat als het nest groot genoeg is gemaakt, ze het jaar daarop weer terug komen en het dan nóg weer veel groter wordt. Lastig hoor! We laten eerst nog maar de ventilator een paar dagen draaien, wie weet worden ze het toch nog zat.

JesseL

Bericht door JesseL » di jul 05, 2011 18:23

Wij hebben ook een wespennest. In de holle ruimte van de muur van de schuur (is houtskelet). Ze gaan er via een kier boven de deur in en in de schuur ligt het vol met (half)dode wespen.
Ik ben redelijk streng qua veganisme, maar nu twijfel ik toch wel wat te doen. Ik heb geen zin om me de hele zomer in mijn eigen tuin en schuur en huis te laten terroriseren door agressieve wespen. Het zijn één van de weinige dieren (in NL) die echt zonder aanleiding mensen aanvallen.
Ook heb ik de verantwoordelijkheid voor 2 kleine kinderen, waarbij het steken van wespen nog best gevaarlijk kan zijn.

Hoe krijg ik ze weg zonder een man met een hoop gif te bellen? Ik dacht aan het dichtmaken van de gaten, maar als dat al zou helpen, zullen ze nog steeds sterven lijkt me...

jojo

Bericht door jojo » di jul 05, 2011 19:57

Wij hadden echt van álles geprobeerd, maar niets hielp............ heel frustrerend.......en er kwamen er steeds meer en meer en hun nest werd groter en groter........ Op een gegeven moment toch besloten om de man met het gif te laten komen......... :cry: En met kleine kinderen..... niet te lang wachten is mijn advies.

Carla

Bericht door Carla » za aug 05, 2017 14:14

Je kan ze opstofzuigen en vrij laten in de natuur. Zolang de stofzuiger aanstaat kun je rustig de stofzuigerzak in een vuilniszak doen voor vervoer. Tussentijds de stofzuiger niet uit zetten, dan blijven ze veilig in de stofzuigerzak. Als je rustig bent gaat t opzuigen sneller en doen ze je ook niks. Wel handig dit te doen als je niet allergisch bent.

Plaats reactie