Bestuurbare dieren

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Sybine
Leefwijze: flexanist

Bestuurbare dieren

Bericht door Sybine » za okt 12, 2013 8:10

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt :shock:

http://www.nu.nl/wetenschap/3599862/bed ... -koop.html

Hoe haal je het in je hoofd om een dier als een bestuurbaar speeltje te gebruiken?
Om kinderen aan te zetten om een dier te verdoven, elektronica op de rug te plakken en in zijn borstkas te prikken. Daarna zou je de kakkerlak met een smartphone kunnen besturen.

Sommige mensen snappen het ECHT ECHT ECHT niet hè...

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Bestuurbare dieren

Bericht door Rorrim » za okt 12, 2013 10:40

Dit soort experimenten doen wij als wetenschappers ook, maar dan in het lab. Als ze de instructies goed volgen, leren de kinderen juist goed te zorgen voor hun kakkerlak.
Wat zou de man ervan vinden zijn ogen te laten vervangen door op afstand regelbare elektroden? Blind is hij kennelijk al. Gekheid terzijde, dit is weer een typisch voorbeeld van menselijke verkrachtingswaanzin. De mens lijkt hopeloos onverbeterlijk.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Mystique

Bericht door Mystique » za okt 12, 2013 12:58

*zucht*

Sprakeloos...

Brchj

Bericht door Brchj » za okt 12, 2013 15:57

Mystique schreef:*zucht*

Sprakeloos...

Precies wat ik wilde zeggen. Ik kan er niks anders van maken, daar heb je toch gewoon geen woorden voor..
Lieve Nugget! <3
Clover

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » ma okt 14, 2013 8:46

Goed zorgen voor een kakkerlak is dus niet het implanteren van electrodes en antennes. Alleen al dat men het beestje moet 'verdoven' in koud water zegt al genoeg. En waarom een kakkerlak? Omdat mensen een hekel hebben aan kakkerlakken. Ze zijn vies, je wil ze niet spontaan rond hebben lopen. Want stel dat we dit experiment met bijvoorbeeld een tor of een andere insect, zeg een lieveheersbeestje of een bij gedaan zouden hebben. Wat was dan de publieke opinie geweest?
Het is met name verdrietig dat men dit experiment wil verbinden aan kinderen; kinderen die op die manier weinig respect meekrijgen voor andere levende wezens. Waarom genieten van de natuur zoals zij is? De natuur is toch maakbaar? Want vind je de staart van je gerbil niet mooi? Trek je hem er toch gewoon af! Insecten hebben geen gevoel, knaagdieren vast ook niet en vissen ook niet. Of kikkerdril. Toch? Dat zal de volgende generatie worden. Dat is keiharde achteruitgang.
Want waarom zou een volledig mechanisch beestje niet voldoen? Omdat de mens dan geen gevoel krijgt superieur te zijn en andere levende wezens te kunnen overheersen, beslissen over hun leven en dood en hun doen en laten. Het is gewoon pervers. Een beter woord kan ik nu niet verzinnen voor deze wantoestand.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

fimh68

Bericht door fimh68 » di okt 15, 2013 12:04

Wérkelijk...WALGELIJK.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » di okt 15, 2013 16:50

Geverdeme, het is toch echt gewoon te erg voor woorden :x
Treat others how you would like to be treated.

Luna

Bericht door Luna » do nov 21, 2013 20:37

Volgens ontwikkelaar Gage lijden de kakkerlakken nauwelijks onder deze procedure.
Nee tuurlijk niet joh. Zullen we 't op jou ook effe uittesten? Kijken of je er dan nog hetzelfde over denkt.

Sandra

Bericht door Sandra » do nov 21, 2013 22:51

Ieuw, wat bezielt mensen??

Een zijstap: ben ik de enige die de Mercedes reclame met de kip w.a.l.g.e.l.ij.k vind? Mensen uit mijn omgeving vinden de reclame "enig" en "joh er gebeurt toch niets met die kip, ze hebben hem alleen maar vast" :roll: :roll:

Mag hopen dat de eigenaar van de kip flink de "red een legkip" heeft gesponsord?

avossy

Bericht door avossy » vr nov 22, 2013 12:50

Je bent zeker niet de enige! Ik zat echt met open mond te kijken, wat is dit nou weer??!! Misselijke mensen. En inderdaad andere mensen vinden het wel grappig. Mijn moeder en broertje lachen er ook om. En die kakkerlakken... Wat bezielt ze toch?!

Sandra

Bericht door Sandra » vr nov 22, 2013 13:19

Precies!! Als ze dit met een baby zouden doen zouden mensen op hun achterste poten staan, maar ach, het is een fluffy kippetje, dus lief en schattig N.O.T.

Yamcha

Bericht door Yamcha » za nov 23, 2013 16:59

Krankzinnig en pervers.

Iets anders kan ik er niet van maken.

Plaats reactie