het zoveelste slachtoffer van vuurwerk CORRECTIE

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Sandra
Leefwijze: flexanist

het zoveelste slachtoffer van vuurwerk CORRECTIE

Bericht door Sandra » ma jan 06, 2014 12:27

EDIT: zie post onderaan!

Ik las zojuist via Twitter dit artikel van NOS http://nos.nl/artikel/594065-weer-kat-d ... rwerk.html en ik ben er ziek van. Wat bezielt iemand om zoiets te doen? Dit is nu (voor zover bekend) het tweede slachtoffer van vuurwerk in de afgelopen week.

Ik wou dat ik hier iets aan kon doen. :cry: :cry: :cry: ik word hier intens droevig van.
Laatst gewijzigd door Sandra op ma jan 06, 2014 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Brchj
Leefwijze: veganist

Re: het zoveelste slachtoffer van vuurwerk

Bericht door Brchj » ma jan 06, 2014 13:17

Ja ik vind dit werkelijk verschrikkelijk nieuws. Dat eerste verhaal had mijn vriend express niet tegen me verteld, maar kreeg het (natuurlijk) alsnog te horen en was er met oudjaarsavond absoluut kapot van, gewoon fysiek voelde ik me niet goed door dit verhaal. Zó kwaad word ik van dit soort verhalen, en het erge is dat de daders waarschijnlijk helemaal niet gepakt worden.

Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel pijn die beestjes hebben gehad, en hoeveel verdriet de baasjes. Ik hoorde dat het eerste slachtoffer katje nog gewond terug naar huis was gelopen, stel je kat komt zo binnen, je schrikt je toch lam. Ik zou zo enorm kwaad zijn en niet rusten tot ik persoonlijk de daders wat aangedaan zou hebben

Als het op vuurwerk aankomt heb ik echt een duidelijke mening, ik ben er zo enorm op tegen, ik snap serieus niet dat het niet verboden wordt. De vervuiling, miljoenen euro's schade elk jaar, dieren vinden het super eng, de eerste hulp stroomt over met spoedgevallen, politie heeft het kei druk en vaak worden zij en hulpverleners nog lastig gevallen door domme lui.. Ik ben echt blij dat het weer achter de rug is en dat ik weer een jaar heb voordat ik boos moet worden op de wereld haha
Lieve Nugget! <3
Clover

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma jan 06, 2014 14:33

Zowieso vind ik vuurwerk elk jaar onzin, maar van dit soort berichten wordt ik echt zo misselijk en kwaad! Ik snap gewoon echt niet waarom iemand zoiets kan doen... Ik word er zo verdrietig van, als ik aan die arme beestjes denk :cry:
Treat others how you would like to be treated.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 06, 2014 15:35

Schijnt niet echt te kloppen het verhaal.

Brchj

Bericht door Brchj » ma jan 06, 2014 15:43

In hoeverre niet? En bedoel je dan het verhaal van het 2e beestje? Dan is nog steeds het eerste verhaal echt ronduit belachelijk.
Lieve Nugget! <3
Clover

sillygirl

Bericht door sillygirl » ma jan 06, 2014 15:49

ik vroeg me ook af of het geen broodje aap verhaal was. Het is typisch weer zoiets waarbij zelfs de meest schaamteloze vleesfanaten zichzelf een goed mensen vinden omdat anderen zo gemeen tegen dieren zijn. net als het ponypletten. Waarom vindt iedereen dat ineens verschrikkelijk terwijl toch de consensus verder wel is dat je dieren mag gebruiken naar believen.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma jan 06, 2014 16:41

Vegantastic schreef:Schijnt niet echt te kloppen het verhaal.
Wat dan?

*edit* bedoel je vanwege dit artikel?
http://nos.nl/artikel/594153-toch-geen- ... s-kat.html
*einde edit*

Ik las het ook op het internet. Zou hier op mijn werk kunnen huilen :*(
Arme stakkers die diertjes. Misselijk ben ik er van.

Ik hoop dat de vuurwerkdiscussie nu niet gaat liggen, maar nog even door blijft spelen.
En dat het niet pas weer opwaait wanneer de eerste rotjes opduiken, dan is het weer te laat.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Sandra

Bericht door Sandra » ma jan 06, 2014 17:42

Brchj schreef:
Ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel pijn die beestjes hebben gehad, en hoeveel verdriet de baasjes. Ik hoorde dat het eerste slachtoffer katje nog gewond terug naar huis was gelopen, stel je kat komt zo binnen, je schrikt je toch lam. Ik zou zo enorm kwaad zijn en niet rusten tot ik persoonlijk de daders wat aangedaan zou hebben
Ja precies, hoe is het mogelijk dat het katje nog thuis is gekomen..... zo droevig!

Als het op vuurwerk aankomt heb ik echt een duidelijke mening, ik ben er zo enorm op tegen, ik snap serieus niet dat het niet verboden wordt. De vervuiling, miljoenen euro's schade elk jaar, dieren vinden het super eng, de eerste hulp stroomt over met spoedgevallen, politie heeft het kei druk en vaak worden zij en hulpverleners nog lastig gevallen door domme lui.. Ik ben echt blij dat het weer achter de rug is en dat ik weer een jaar heb voordat ik boos moet worden op de wereld haha
Mijn idee, van mij mogen ze het afschaffen!

Sandra

Bericht door Sandra » ma jan 06, 2014 17:46

Dani schreef: *edit* bedoel je vanwege dit artikel?
http://nos.nl/artikel/594153-toch-geen- ... s-kat.html
*einde edit*

Ik las het ook op het internet. Zou hier op mijn werk kunnen huilen :*(
Arme stakkers die diertjes. Misselijk ben ik er van.

Ik hoop dat de vuurwerkdiscussie nu niet gaat liggen, maar nog even door blijft spelen.
En dat het niet pas weer opwaait wanneer de eerste rotjes opduiken, dan is het weer te laat.
Oh gelukkig zeg! Alhoewel mijn "oh gelukkig zeg" werkelijk nergens op slaat bedenk ik mij nu..... het is en blijft vreselijk dat deze katten (evt) mishandeld zijn of aangereden zijn.

Ik zal mijn beginpost even aanpassen.

Dani
Contacteer:

Re: het zoveelste slachtoffer van vuurwerk CORRECTIE

Bericht door Dani » ma jan 06, 2014 19:21

Ik heb nog een beetje mijn twijfels, waarom zouden mensen hierover liegen?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

sillygirl

Bericht door sillygirl » ma jan 06, 2014 19:26

Er waren ook weleens van die foto's van katten in glazen flessen, waar iedereen zich over opwond. Zulke dingen gaan heel snel viral, maar dat was toen ook een hoax volgens mij. Geen idee waarom het grappig is, maar mensen shockeren is dan de bedoeling blijkbaar. :roll:

Brchj

Bericht door Brchj » di jan 07, 2014 10:52

Nou ik ben blij dat het niet waar is. Maar wel belachelijk dat zoiets een 'grap' zou zijn, wie verzint nou zoiets.. :|
Lieve Nugget! <3
Clover

Plaats reactie