Red de paarden van de slacht

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Sas
Leefwijze: veganist

Red de paarden van de slacht

Bericht door Sas » ma jan 27, 2014 6:06

Stichting Paard in Nood en Omroepvereniging Piep, willen geld inzamelen om 28 paarden te kopen, anders gaan ze waarschijnlijk naar de slacht... ze hebben al 3.000 euro opgehaald van de benodigde 5.000.

Tussen 25 en 28 januari worden de paarden geveild.

Na de faillietverklaring van zorgboerderij en manege Tara-manda zullen 28 paarden tot aankomende dinsdag worden geveild, waarvan een negental jarenlang dienst hebben gedaan als therapeutische dagbesteding voor gehandicapten. De grotendeels gezonde paarden maken grote kans bij de slacht te belanden. Omroep Piep! zamelt samen met Stichting Paard In Nood geld in om de paarden vrij te kopen van de slacht. Help ons zoveel mogelijk van deze paarden van de slacht te redden.

https://www.piepvandaag.nl/lidworden/do ... de-slacht/

http://www.paardinnood.nl/

Ik zie zo snel niet hoe je kunt doneren... je kunt wel lid van ze worden voor 5 euro per jaar... ik moet zelf nog even uitzoeken hoe ik kan doneren... maar ik vind het een goed doel. Het zou zonde zijn dat deze 28 paarden naar de slacht gaan, zie de foto's eens, prachtige paarden toch?

avossy

Re: Red de paarden van de slacht

Bericht door avossy » ma jan 27, 2014 13:15

Er is hierover ook een topic op bokt.nl en van wat ik daar zo gelezen heb is de kans dat ze bij de slager belanden erg klein want de geboden bedragen liggen al ver boven de slachtprijs. Daarnaast schijnen de dieren bij lange na niet gezond te zijn. Ik vind uiteraard niet dat ze naar de slager moeten maar als ik bovenstaande zo lees klopt het verhaal van Paard in nood niet. Daarnaast hoe komen ze bij 5000 euro? Het gaat in totaal om 28 paarden. Ik heb vandaag nog niet gekeken maar het schijnt dat voor sommige paarden de prijs al flink op loopt dus welke willen ze dan redden? En wat willen ze überhaupt met ze doen als ze ze allemaal zouden kunnen kopen? De gezondheid van sommige dieren zouden zo slecht zijn dat er flink wat kosten bij zouden komen dus dan zullen ze daar ook nog geld voor in moeten zamelen. Ik las trouwens ook dat de PvdD ook al opriep om de dieren te redden en dat ze bijzonder geschikt zouden zijn voor een beginnende ruiter. Als ik alles zo lees zou dat qua karakter misschien wel zo zijn maar zouden ze niet eens geschikt zijn om op te rijden. Ik heb de paarden niet in het echt gezien dus misschien valt het mee maar van wat ik nu gelezen heb vrees ik het ergste.

Sas

Re: Red de paarden van de slacht

Bericht door Sas » wo jan 29, 2014 8:07

Omroep Piep! koopt paarden vrij!

http://www.piepvandaag.nl/gnvdd-omroep- ... rden-vrij/

Na de faillietverklaring van zorgboerderij en manege Tara-manda zijn vandaag 28 paarden geveild, waarvan een negental jarenlang dienst hebben gedaan als therapeutische dagbesteding voor gehandicapten. Omdat een aantal paarden grote kans maakten bij de slacht te belanden is Omroep Piep! een inzamelingsactie gestart. En met resultaat! Zojuist zijn Doortje, Frits, Guus en Oquenda eigendom geworden van Omroep Piep en Stichting Paard in Nood.

“We zijn ongelofelijk blij met alle donaties en lieve reacties van mensen die zich zorgen maakten over deze paarden. Het is geweldig dat wij in ieder geval 4 paarden in de gevarenzone hebben kunnen behoeden van een naar lot”, aldus Karen Soeters, oprichter van Omroep Piep!

Ook heeft Omroep Piep! bijgedragen aan de aankoop van een paard door Stichting Paardenopvang Amsterdam.

“We hebben vooral samengewerkt en gekeken hoe we zoveel mogelijk paarden konden aankopen die zich in de gevarenzone bevonden. Als paal boven water staat dat de aankoop van paarden via een veiling naar aanleiding van een faillissement volstrekt onwenselijk is. Een dier is geen ding! En buiten dat kunnen potentiële kopers op basis van de weinige informatie op de website geen weloverwogen beslissing nemen.”

We zijn onze donateurs ontzettend dankbaar dat jullie het mogelijk hebben gemaakt Guus, Frits, Doortje, Oquenda een tweede kans te geven. Ook Kenzo, First en Wedford krijgen die kans via Stichting Paardenopvang Amsterdam.

Voor de andere twee paarden die zich in de gevarenzone bevonden, zijn de vooruitzichten goed en in ieder geval geen slacht.

Omroep Piep! – een initiatief van internet-community PiepVandaag.nl – werft op dit moment leden om naast internet ook op televisie en radio meer aandacht aan dier, natuur en milieu te besteden. Het lidmaatschapsgeld wordt door de omroep in wording direct gedoneerd aan specifieke acties van goede doelen, zoals nu aan Stichting Paard in Nood voor de paarden van Tara-manda.

http://www.paardenopvangamsterdam.nl/

Kenzo naar Stichting Paardenopvang Amsterdam

Amsterdam – Voor maar liefst drie paarden van de failliet verklaarde zorgboerderij Tara-Manda wacht een mooie toekomst in Amsterdam. Niet alleen het oude paard Kenzo, maar ook fokmerrie First en voormalig sportpaard Wedford vinden bij Stichting Paardenopvang Amsterdam (SPA) hun nieuwe thuis.

Donaties
Op dinsdag 28 januari, de dag dat de veiling ten einde liep, stond de teller op ruim 8000,- euro, een bedrag waar de Stichting niet op had durven hopen. Het bedrag bleek niet alleen genoeg te zijn om Kenzo te kopen, maar ook voor de fokmerrie First. “Dit paard brak mijn hart tijdens de kijkdag”, aldus Polman. “Ik wilde voorkomen dat zij nog verder uitgebuit werd.” Toen de donaties in de dagen na het weekend binnen bleven komen, besloot de Stichting ook een bod op First te gaan doen.

Wedford
Ook het voormalige sportpaard Wedford komt naar de Stichting. De prijs van dit paard lag hoog, in eerste instantie veel te hoog voor de Paardenopvang. Verschillende grote organisaties – te weten de Dierenbescherming, Piep Vandaag, Partij voor de Dieren Limburg, Stichting Paard in Nood en Stichting Evita – zagen in de SPA echter de perfecte plek voor Wedford om te revalideren. Het paard maakte een slechte indruk op veeartsen tijdens de kijkdag en blijkt met zes verschillende blessures te kampen. Andere medische gebreken, zoals lucht zuigen en het niet meer hebben van ondertanden als gevolg hiervan, werden op de veilingsite niet eens gemeld. SPA bezit ruime kennis over en heeft veel ervaring met paarden die kampen met peesblessures. De organisaties stelden daarom allen een bedrag beschikbaar aan de Stichting om Wedford te kopen. Wedford is NIET gefinancierd door de particuliere donaties, Kenzo en First wel.

Dylan
De 11-jarige Dylan kan nog niet geloven dat de actie die hij vorige week begon zo’n succes is gebleken. “Dit had ik nóóit verwacht, maar ik ben heel erg blij!”

Plaats reactie