Kiwi?

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Lora
Leefwijze: vegetarier

Kiwi?

Bericht door Lora » zo feb 09, 2014 22:00

Hallo allemaal,

Ik was zaterdag op de markt in Arnhem en daar zag ik iets wat aan me blijft knagen. Er was namelijk één kraampje dat vogeltjes verkocht. Dat alleen al is genoeg om mij een vervelend gevoel te bezorgen, maar toen ik nog eens goed keek zag ik iets wat wel heel apart is. Naast de te verwachten vogeltjes zoals parkietjes, zag ik namelijk vogeltjes die wel erg veel op de kiwi lijken. Aangezien dit een beschermde diersoort is, lijkt dit me niet legaal. Ik weet ook niets van een kleinere soort van kiwi die als huisdier mag worden gehouden of een andere diersoort welke er zo erg op lijkt. Weten jullie hier misschien meer van en als dit inderdaad niet kan, welke instantie ik hier dan over kan bereiken?

Alvast bedankt!
Be something you love and understand

Martine
Moderator

Re: Kiwi?

Bericht door Martine » zo feb 09, 2014 22:37

Geen idee wat voor vogel dat zou kunnen zijn. Misschien kuikens van een bepaalde soort?

Je kunt de dierenpolitie bellen op 144, misschien gaan ze dan kijken bij die kraam of er illegale dieren verkocht worden.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brchj
Leefwijze: veganist

Bericht door Brchj » ma feb 10, 2014 10:13

Ik liep vorig jaar ook op een markt in Luik, waar ze ook kippen en konijnen enzo in kooitjes verkopen. Ik vind dat zoiets raars, ouderwets, het voelt niet goed. Bevooroordeeld misschien maar ik denk dan meteen dat die beestjes een slecht leven hebben. Zitten daar sowieso geen richtlijnen aan ofzo, kan dat allemaal zomaar?
Lieve Nugget! <3
Clover

sillygirl
Leefwijze: veganist

Bericht door sillygirl » ma feb 10, 2014 10:30

in winkelcentra in Spanje zag ik twee jaar terug zelfs puppy's en kittens in glazen bakken zitten :?

Lora
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lora » ma feb 10, 2014 10:59

Vreselijk ja... In de dierenwinkels zitten ze ook al in veel te kleine hokjes, maar op deze manier stimuleer je impulsaankopen wel heel erg.
Ik heb overigens nog wat rondgevraagd bij mijn vrienden en waarschijnlijk waren het dwergkwartels. Voor zover ik heb gezien bewegen zij op een vergelijkbare manier, de snavel is alleen veel korter en ze zijn een stuk kleiner. Kennelijk worden ze vaak samen met een andere vogelsoort gehouden als 'stofzuiger', het zijn namelijk grondbewoners die de geknoeide zaadjes van de andere vogels eten, hoewel ze natuurlijk veel meer loopruimte nodig hebben dan alleen de bodem van een regulier vogelhok.
Be something you love and understand

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma feb 10, 2014 12:22

Ja ik vind het ook verschrikkelijk als die dieren in die te kleine kooitjes... :cray: Ik heb dan altijd de behoefte om ze vrij te kopen, maar ja dat gaat helaas niet...
Ik was een paar jaar geleden op een markt in het buitenland en daar hadden ze een soort kippen in een heel klein hokje, waar ze op tralies moesten staan boven de grond! Daar had ik gewoon echt nachtmerries van...
Treat others how you would like to be treated.

Plaats reactie