prijslijst

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
brammm
Leefwijze: vegetarier

prijslijst

Bericht door brammm » ma apr 28, 2014 6:01

Hoi,

Ik heb een nestje muizen waarvoor ik nog een terrarium/aquarium nodig heb.
Het blijft me toch verwonderen. (geen foto's etc no horrible pics, alleen prijslijst)

http://www.terrariumhuis.nl/c-194211/vo ... naagdieren

En ik probeer hier een nest muizen te redden.

zucht.

Moest me ff van het hart.

EDIT: de vraag is misschien; Hoe ver ga je als voorstander van dierenrechten.
Ik ga nog steeds mijn muizen beschermen en ben daarvoor bereid om eventueel een bestelling te doen bij deze winkel met betrekking tot een aquarium/terrarium (ik heb helaas maatwerk nodig, en snel). Ik zie in de jumbo ook altijd de vleeswaren liggen.
Let's talk about something weird. http://weirdweirdworld.this.place/

sillygirl
Leefwijze: veganist

Re: prijslijst

Bericht door sillygirl » ma apr 28, 2014 8:23

ik vind het ook pijnlijk als ik onze 4 ratjes zie, allemaal met hun eigen persoonlijkheid en voorkeuren en gedrag. Dat wij ons dan uitsloven om deze 4 nog een mooi leven te geven (kwamen uit de opvang) terwijl er alleen al in de EU miljoenen ratten per jaar worden gebruikt voor onderzoek. Een statistiek, zo'n groot aantal, maar deze 4 maken het voor mij alleen maar meer levend dat al die miljoenen ratten óók individuen zijn met hun eigen persoonlijkheid en gevoelens en die respect verdienen. :(
Maar ik probeer het ook altijd andersom te zien: stel dat heel Nederland onder water loopt ofzo. En mense vinden het verschrikkelijk dat er 17 miljoen mensen zullen omkomen etc. maar ze hadden er nog 1, of 4, kunnen redden. Zou je dan willen dat ze jou maar laten verdrinken omdat het 'toch hopeloos' is vanwege die andere 17 miljoen? Natuurlijk niet; jouw leven is je alles waard. Voor een dier is het niet anders ook al heeft die (godzijdank!) niet het bewustzijn van al die andere levens en ellende.

Veggie93

Re: prijslijst

Bericht door Veggie93 » wo mei 14, 2014 12:20

Ik vind het ook altijd verschrikkelijk als ik dat soort advertenties/sites tegenkom...( En die prijzen dan! Alsof die dieren een wegwerp ding zijn ofzo :cray: )Als je alleen al op marktplaats kijkt naar alle dieren die te koop (of gratis!) staan, zou ik ze het liefst allemaal nemen, om te voorkomen dat ze in slechte handen vallen of later weer naar het asiel worden gebracht omdat de nieuwe baasjes ze niet aankonden.
brammm schreef: EDIT: de vraag is misschien; Hoe ver ga je als voorstander van dierenrechten.
Ik ga nog steeds mijn muizen beschermen en ben daarvoor bereid om eventueel een bestelling te doen bij deze winkel met betrekking tot een aquarium/terrarium (ik heb helaas maatwerk nodig, en snel).
Ik denk ongeveer een kooi van maat 100x50x50? Het gaat er ook om hoeveel ze te doen hebben. Zitten er verdiepingen in? Enz. Maar als je die muisjes nu met spoed besteld zou ik me pas later over de inrichting zorgen maken en nu zorgen dat het er comfortabel is, met zaagsel en voer en drinken.
Ik vind het ook altijd er moeilijk hoever je kunt met dit soort dingen. Ik woon nu nog thuis maar als ik op me zelf zou wonen?? Ik zou ze het liefst allemaal redden. :(
Treat others how you would like to be treated.

Plaats reactie