Zie het bezwaar tegen biologische eieren niet zo

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Zie het bezwaar tegen biologische eieren niet zo

Bericht door Martine » wo jun 11, 2014 9:41

Is Martijn er nog, of is hij inmiddels gevlucht voor onze rarigheid? :lol:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Wen

Bericht door Wen » wo jun 11, 2014 10:06

Martijn, waar ben je ?
:D

Brent

Bericht door Brent » wo jun 11, 2014 20:06

Wen schreef:Dat is een geloofsopvatting , geen feit hé. Want zo stel je het precies...
Als jij van mening bent dat het gevoel na het drinken van bier of wijn een geloof is en geen feit, dan ben ik het met jou eens, anders niet.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Wen

Bericht door Wen » do jun 12, 2014 8:17

Hoe kan je nou alcohol met eieren vergelijken? Daar ga ik echt niet over discuscieren hoor. Dat slaat nergens op.

Brent

Bericht door Brent » do jun 12, 2014 10:22

Voor jou slaat het kennelijk nergens op, maar ik drink liever alcohol dan dat ik ei of uien eet.
En dat geldt voor heel veel mensen die de effecten hebben leren herkennen/voelen.

Sommige dingen moet je leren herkennen als je er niet aan gewend bent.
Vroeger vond ik een koude douche (behalve bij zeer warm weer) verschrikkelijk en moest het altijd minstens lauwwarm zijn.
Nu is het omgekeerd, ik vind een warme douche verschrikkelijk en geniet intens van een koude douche.
Is mijn geloof nu veranderd (volgens jouw manier van denken)?

De meeste mensen vinden het effect van vlees, vis, eieren, uien, knoflook of rode linzen onbewust lekker, vanwege een subtiel roeseffect waaraan ze van jongs af aan gewend zijn en dat ze als prettig ervaren.
Mensen die opgevoed zijn zonder die dingen merken heel snel wat dit soort voeding met ze doet en zien dat effect als verstorend (net als alcohol of andere drugs bij mensen die dat niet gewend zijn).
Met geloof heeft het niets te maken, alles met gewaarwording.

Met discussieren ga ik niemand overtuigen, je moet het zelf ervaren.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Wen

Bericht door Wen » do jun 12, 2014 10:26

zoals ik al zei dat is jouw geloof. Daar is totaal geen wetenschappelijk bewijs voor!
Er is wel genoeg wetenschappelijk bewijs van de voordelen van uien, knoflook,... Heel gezonde voeding.

Brent

Bericht door Brent » do jun 12, 2014 10:28

Nee, het is geen geloof, jij bent degene die hier op dogmatische wijze een geloof probeert te verkondigen.
Blijkbaar realiseer je je het niet. Misschien ooit.
Met fysieke gezondheid heeft het niets van doen, alcohol met mate is ook niet ongezond.
Jezelf nooit baden is ook niet perse ongezond.
Je vergelijkt appelen met peren en dat noem ik geen logica. :P

Als bij jou geldt dat alleen je fysieke gezondheid en dierenleed telt bij hoe je je gedraagt, dan ok.
Maar er zijn ook mensen die op meer dingen letten.

Wen

Bericht door Wen » do jun 12, 2014 10:36

In tegendeel. Ik mediteer waarschijnlijk een pak meer dan jou :D
Maar bon , ik denk dat de meeste mensen wel zullen beseffen dat uien, champignons, knoflook, bonen, ... je geest niet beinvloeden. Hier laat ik het bij

sillygirl
Leefwijze: veganist

Bericht door sillygirl » do jun 12, 2014 10:37

:offtopic: :wink:

Raynak

Bericht door Raynak » do jun 12, 2014 12:44

Eens met sillygirl... Dit is zelfs zó erg + lang off-topic, dat misschien zelfs mensen die op zoek zijn naar info over waarom ze wellicht zouden willen stoppen met eieren eten, de interesse in dit topic kunnen verliezen en dat lijkt mij persoonlijk echt zonde :(

Het lijkt mij een goed idee als een mod de off-topic posts kan verwijderen (incl. deze van mij natuurlijk :)) of verplaatsen naar een nieuw topic waar er gewoon verder over gediscussieerd kan worden?

Het is echt niet mijn bedoeling om een zeikerd te zijn hoor, maar als ik kijk naar hoe lang ik zelf vegetariër ben gebleven i.p.v veganist te worden... dat is omdat ik simpelweg helaas te onwetend was over dingen als zuivel en eieren.

Wen

Bericht door Wen » do jun 12, 2014 15:25

Helemaal gelijk hoor. Ik had er niet bij stilgestaan. Idd van mij mag de mod zeker verwijderen of verplaatsen.

Brent

Bericht door Brent » do jun 12, 2014 17:43

Op dit forumonderdeel gaat het over dierenrechten, dus het mag van mij verwijderd worden.
Je kunt die dingen beter gescheiden bespreken om mensen niet op de zere tenen te trappen. :wink:

Plaats reactie