Vrolijk dierenkletspraat

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Veganilla

Vrolijk dierenkletspraat

Bericht door Veganilla » vr mar 27, 2015 11:04

Hallo allemaal,

Het lijkt mij leuk een topic op te zetten waarin we gezellig kunnen praten over onze dieren.
Gewoon gezellig over de avonturen die we er mee hebben beleefd en hoe leuk ze wel niet zijn!

Zelf heb ik een teckel, Guus. Het is een enorme boef! Laatst moest ik hard lachen toen hij naast mij wakker werd. Zijn haar op zijn hoofd, wat altijd goed zit zat helemaal door de war van het slapen en dat zag er erg komisch uit. Helaas heb ik hier geen foto's van.

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Vrolijk dierenkletspraat

Bericht door jet » vr mar 27, 2015 11:35

Wat leuk!
Wij hebben 2 katjes (waren er 3, de andere moesten we in november laten inslapen :cry: ), en helaas hebben ze nu vlooien (ze komen zelf niet buiten, ze komen wel in aanraking met mensen die in aanraking komen met dieren die al vlooien hebben).
Eén van de twee krabt zich daardoor helemaal te pletter dus vandaag even langs de dierenarts voor een pilletje (we hebben al van alles geprobeerd, maar ze heeft nu bij de staartaanzet zichzelf bijna kaal gelikt en gekrabd, dus van arrenmoede nu toch maar aan de medicijnen). Maar daar moesten ze het gewicht voor weten, maar het katje wil niet op mijn keukenweegschaal (die maakt een hoogfrequent piepje wat enorm irritant is voor katjes en mensen :mrgreen: ), dus beestje mee in de auto naar de dierenarts...... Die auto vindt ze maar zo zo en dat vertelt ze me luidkeels. Als ik haar dan uit het mandje laat dan gaat ze in mijn nek liggen (terwijl ik autorijd) en mauwt ze naar andere auto's...... Soms klimt ze op het dashboard voor de bijrijder en gaat dan door de voorruit andere auto's toemauwen of de leuning van de achterbank is ook favoriet om haar ongenoegen kenbaar te maken tegen het achterop komend verkeer...
In huis is haar favoriete plekje mijn hoofd. Ik word dan ook regelmatig wakker dat ze op mijn hoofd is geklommen en dat ze daar prinsheerlijk ligt te pitten. Ik weet vrij zeker dat ze me probeert te vermoorden :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Veganilla

Bericht door Veganilla » vr mar 27, 2015 12:09

jet schreef:Wat leuk!
Wij hebben 2 katjes (waren er 3, de andere moesten we in november laten inslapen :cry: ), en helaas hebben ze nu vlooien (ze komen zelf niet buiten, ze komen wel in aanraking met mensen die in aanraking komen met dieren die al vlooien hebben).
Eén van de twee krabt zich daardoor helemaal te pletter dus vandaag even langs de dierenarts voor een pilletje (we hebben al van alles geprobeerd, maar ze heeft nu bij de staartaanzet zichzelf bijna kaal gelikt en gekrabd, dus van arrenmoede nu toch maar aan de medicijnen). Maar daar moesten ze het gewicht voor weten, maar het katje wil niet op mijn keukenweegschaal (die maakt een hoogfrequent piepje wat enorm irritant is voor katjes en mensen :mrgreen: ), dus beestje mee in de auto naar de dierenarts...... Die auto vindt ze maar zo zo en dat vertelt ze me luidkeels. Als ik haar dan uit het mandje laat dan gaat ze in mijn nek liggen (terwijl ik autorijd) en mauwt ze naar andere auto's...... Soms klimt ze op het dashboard voor de bijrijder en gaat dan door de voorruit andere auto's toemauwen of de leuning van de achterbank is ook favoriet om haar ongenoegen kenbaar te maken tegen het achterop komend verkeer...
In huis is haar favoriete plekje mijn hoofd. Ik word dan ook regelmatig wakker dat ze op mijn hoofd is geklommen en dat ze daar prinsheerlijk ligt te pitten. Ik weet vrij zeker dat ze me probeert te vermoorden :wink:

haha xD wat leuk. De kat van mijn broer gaat ook in de nek van zijn vriendin liggen. Grappig is dat. Ik heb ook een tijd lang last gehad van vlooien, naja niet ik :mrgreen: maar mijn hond en twee katten. Ik heb namelijk ook nog twee katten. Ik heb een spulletje gekocht en dat werkt super! Het probleem was daarna opgelost. Of het kwam door de winter.... Ik zal als ik thuis ben even kijken wat het precies is. Misschien is het iets voor jou om te proberen? Het is voor de katten geloof ik ook meteen ontwormen. Mijn kat weigert namelijk pillen en van pasta wordt ze leip. Dus doe nu met pipetje en nja.. dat zou moeten werken. Ik zal het even nakijken voor je! Hoop dat ze er snel van af komen. Nare dingen, vlooien.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr mar 27, 2015 12:33

Onze poes is herstellende van een allergische aanval. Nooit geweten dat ze waarschijnlijk allergisch is voor tarwe, maar daar kom je dan dus achter als je een nieuw soort voer uitprobeert. Helemaal in paniek van de jeuk. Gelukkig komt ze nu weer op schoot zitten en durft ze ook de woonkamer weer in. Het leek net of ze bepaalde kamers in huis met jeuk was gaan associëren, waardoor ze nu alleen nog in de badkamer wilde zitten. :(

Het is een ontzettend heel lief beestje, maar een beetje nerveus aangelegd dus. Ze vertrouwt alleen mensen die ze goed kent, en dan alleen als er geen onverwachte dingen gebeuren en ze niet met een grote groep samen zijn. Met verjaardagen gaat ze onder het bed zitten en komt pas weer tevoorschijn als de laatste gast naar huis is.

Ze houdt enorm van eten. Toen ze hier kwam wonen was ze 2,5 kilo te zwaar. Dat hebben we er héél langzaam afgekregen door netjes altijd haar voer af te wegen en geen extraatjes te geven.

Volgende week wil de dierenarts onder narcose een slecht kiesje bij haar weghalen en haar gebit schoonmaken. Ben benieuwd wat dat weer voor drama gaat geven. :shock:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Veganilla

Bericht door Veganilla » do apr 02, 2015 14:07

Ik had hier een heel antwoord op getypt, maar blijkbaar niet goed verstuurd? Ik zie niets staan. Hoe is het nu?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do apr 02, 2015 20:51

Ze is weer hersteld van de allergie. De operatie hebben we twee weekjes uitgesteld. Ze heeft voorlopig genoeg stress gehad, en anders wij wel :shock:

Lisa

Bericht door Lisa » vr apr 03, 2015 18:48

Sorry ik plaats net een hele post over huisideren maar zie dat daar al een topic voor is, dus bij deze mijn berichtje verwijderd

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do apr 16, 2015 9:40

Gisteren is Mindl geopereerd. Het slechte tandje is eruit en alles is goed gegaan.

Ze was nog steeds wel erg gestrest, dus we hebben nu een Feliway verdamper. Dat is een soort stekker met een flesje katten feromonen eraan, die het hele huis voor haar laat ruiken alsof ze overal kopjes aan heeft gegeven. Zelf ruiken we er niks van. Ik heb haar de hele maand nog niet zo ontspannen gezien! Ze is nog een beetje voorzichtig, maar ze zit wel weer intens tevreden op haar favo dekentje en als je haar aait spint ze zo hard dat je het aan de andere kant van de kamer kunt horen. :mrgreen:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do apr 16, 2015 10:33

O wauw, wat goed dat die Feliway zo goed werkt! En fijn dat de operatie achter de rug is. Hopelijk is ze snel weer helemaal hersteld. :)

sasvegan

Bericht door sasvegan » do apr 16, 2015 13:49

Ik woon in Londen en reis dagelijks met de metro (op een lijn die bovengronds rijdt). Regelmatig stapt er een duif bij de ene halte in om er bij de volgende uit te stappen. Moet er altijd om lachen.
Ik vraag me of af ze dat bewust doen en weten waar ze heen gaan of dat het puur toeval is. Hoe dan ook grappig! :-D

Plaats reactie