Geluidsoverlast waar dieren last van hebben?

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
paulien
Leefwijze: vegetarier

Geluidsoverlast waar dieren last van hebben?

Bericht door paulien » ma jun 15, 2015 21:44

Geluidshinder, is geregeld voor de mensen. Helaas is er niet echt een goede regelgeving voor de dieren. Ik las dat een konijn niet kon ontsnappen van een dierenverjager die de buren hadden ingezet. Het konijn kon niet weggaan van het geluid en werd helemaal wild. Hij wist niet welke kant hij moest gaan uitlopen. Uiteindelijk werd het konijn zo krachtig dat hij het gaas kapot beukte en zodoende kon vluchten. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat hiervoor betere regelgeving moet komen!

Er zijn mensen die onhoorbare geluiden kunnen horen. Er is hier een documentaire overgemaakt. Die kun je nog bekijken op http://www.debrom.nl

Marianne
Leefwijze: veganist

Re: Geluidsoverlast waar dieren last van hebben?

Bericht door Marianne » ma jun 15, 2015 22:16

Wat vind je ervan dat Natuurmonumenten het nodig vindt om een midzomernachtswandeling te organiseren? ook lawaai, vreemde geluiden, in het donker. Er zullen die nacht een heleboel vogels in paniek wegvliegen de donkerte in. Ik vind het onbegrijpelijk dat natuurmonumenten zoiets doet.
Zolang natuurorganisaties hieraan meewerken zie ik nog geen wetgeving n het verschiet.

Misschien kunnen we allemaal natuurmonumenten aanschrijven?

En ik begrijp ook niet dat gemeenten allerlei lawaaivergunningen afgeven in het bos en in het buitengebied voor feesten en zo.

Lisa

Bericht door Lisa » vr jul 03, 2015 19:20

Ik denk eraan zo'n muizenverjager te kopen die een toon afgeeft waardoor muizen wegblijven.
Maar las ergens anders op dit forum dat ze die dierenverjagers willen verbieden omdat het ook last geeft voor andere dieren en jonge kinderen. Of ging dat om andere piep apparaten?

We hebben al diervriendelijke muizenvallen geprobeerd, dat ze in een kooitje gaan en je ze later kan vrijlaten.
Ook niet ideaal natuurlijk, dat beestje krijgt daardoor veel stress en kan er zelfs door overlijden.
Maar ik ben bang voor de ziektes die ze kunnen meebrengen. Iemand een idee of zo'n piep apparaat iets is, of andere ideeën?

Heb ook al bakjes neergezet met eucalyptus en nog iets, maar dat hielp niet

Marianne

Bericht door Marianne » za jul 04, 2015 9:14

Wij hebben ook muizen gehad in huis en werkelijk alle diervriendelijke middeltjes uitgeprobeerd. Niets helpt, ook zo'n piepding in het stopcontact niet, op het laatst renden ze vrolijk (en met steeds meer) tussen ons en onze bezoekers door, door de kamer. Het enige dat helpt tegen muizen is een kat (of gif of een muizenval misschien). Vreselijk, want katten maken een dier ook nooit ineens dood. Maar ik zou toch een kat lenen, ze maken enorme aantallen beesten dood, laat het dan maar die muizen bij jou in huis zijn. En wacht niet te lang, want hoe langer je wacht, hoe groter het probleem wordt.
En muizengif, dat wil je niet weten. De enige diervriendelijke manier is voorkomen dat ze in huis komen.
Voorkom dat ze bij eten kunnen en stop alle gaten in muren dicht of plaats er roosters voor als ze open moeten blijven. De muizen dronken bij ons het condenswater van de koelkast.
We hebben ook minivarkentjes gehad (die liepen buiten en in de stal). In hun poep zaten onverteerde graanresten, en dat trok ratten aan. Je moet echt overal op bedacht zijn. Toen we geen varkentjes meer hadden, verdwenen de ratten vanzelf.
Als je muizen of ratten hebt, liggen er ook keutels. Dat is meestal het eerste wat je ziet. Dan moet je eigenlijk al een kat uitnodigen voor een logeerpartij...

Maarten

Bericht door Maarten » za jul 04, 2015 12:41

Ik heb nooit muizen gehad, dus weet hier niet veel van af, maar ik zou zelf gewoon heel veel 'diervriendelijke' muizenvallen kopen als je echt van je muizen af wil. Niet twee of drie, maar gewoon twaalf. En ik zou proberen ze snel vrij te laten een kilometer verderop. Daarnaast zou ik proberen alle gaten waar muizen doorheen kunnen komen voldoende te isoleren, anders is het dweilen met de kraan open. Is dit een idee?

Marianne

Bericht door Marianne » za jul 04, 2015 13:07

Veel diervriendelijke muizenvallen lukt niet. We hebben het destijds ook geprobeerd, maar je vangt er vooral de jonkies mee, en als je die dan in het bos ver weg vrijlaat, redden ze het waarschijnlijk niet op eigen kracht. De oudere muizen gaan er niet in. En als je dan toch de moeder vangt, wat gebeurt er dan met haar jongen?
Je kunt beter geen tijd verliezen aan "diervriendelijke" oplossingen, want het werkt niet en intussen komen er steeds meer muizen, waar je allemaal weer van af wilt. Vraag liever zo snel mogelijk de kat van de buren te logeren. Het is gruwelijk, maar al het andere is nog gruwelijker.

Lisa

Bericht door Lisa » za jul 04, 2015 15:27

Helaas is dat geen oplossing marianne. Mijn dochter is verschrikkelijk allergisch voor katten. Niet een klein beetje, maar heel erg. Ze zwelt helemaal op tot haar ogen bijna dicht zitten, krijgt overal jeuk, gaat niezen enz.

Dus dan toch maar zo'n elektrische verjager in combinatie met heel veel vallen. Anders weet ik het ook niet.

Marianne

Bericht door Marianne » za jul 04, 2015 17:53

Oh Lisa, dan kan het niet, en weet ik het ook niet meer.
heel veel succes. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het dan ook weten hoe je het hebt gedaan!

Lisa

Bericht door Lisa » za jul 04, 2015 21:16

Net zagen we er meer lopen, heel brutaal gewoon in de woonkamer waar wij bij zaten, de vallen liepen ze straal voorbij.
Hoorde van mijn oma dat er bij haar vriendin eens brand was uitgebroken omdat ze kabels hadden doorgeknaagd en zo kortsluiting hadden veroorzaakt. Vind het nu toch wel beetje eng worden.
Om nog maar te zwijgen van de ziektes die ze bij zich kunnen dragen.
Ik denk dat ik morgen een ongediertebestrijder bel, lees overal op internet dat diervriendelijke vallen en verjagers vaak helemaal niet helpen, die beestjes zijn veel te aasschuw.
Nog even afwachten of er vannacht iets gebeurt, hebben meerde diervriendelijke vallen neergezet en anders bel ik morgen denk ik toch maar een ongediertebestrijder. Vind het knap lullig voor die arme diertjes, ze zien er ook zo lief uit, maar zit niet te wachten op een uit de hand gelopen plaag van honderden muizen bbbrrr.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za jul 04, 2015 21:47

Wat voor aas gebruik je? Ik heb goeie ervaringen met pindakaas. Maar inderdaad, als het niet op een diervriendelijke manier niet lukt om ze weg te krijgen moet je op een gegeven moment wel harde maatregelen nemen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt. Wel goed om uit te zoeken waar ze vandaan komen zodat je gaatjes kunt dichtmaken etc., anders heb je ze over een poosje misschien weer nieuwe.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo jul 05, 2015 0:49

O, ik heb een keer een stukje cracker met pindakaas gebruikt als aas en toen hebben ze de pindakaas laten liggen en de cracker er onder vandaan gegeten. :mrgreen:

Bij mij was alle gaatjes afsluiten waardoor ze binnenkwamen echt de enige oplossing die werkte. Anders kan ik me voorstellen dat er inderdaad steeds nieuwe komen, zeker in een groot gebouw. We hebben wel even een kat in huis gehad die ze probeerde te vangen maar dat vond ik maar zielig, ook voor de kat die een beetje op zijn kop kreeg. De muisvriendelijke val werd volgens mij volledig genegeerd.

Ik vond ze wel superschattig trouwens, maar ja, zo brutaal en onhygiënisch in je keuken ...

Ik hoop dat ze je snel met rust laten Lisa!

Lisa

Bericht door Lisa » zo jul 05, 2015 9:07

@martine, ik heb pindakaas gebruikt, nootjes, kruimels van een cracker, kaas (zowel echte als veganistische :-D ) tomaat en sla (dit op aanraden van mijn Griekse familie)
Helaas tot nog toe geen succes

@bonnie, jaaaaaa ik vind ze ook zoooo lief.
Liefst zou ik er niets aan doen, maar ja, ze kunnen natuurlijk ziektes bij zich dragen en het kan snel een plaag worden. En na dat brand verhaal vind ik het ook wel een beetje eng. Maar ze zien er inderdaad zo super lief uit!

Plaats reactie