Toronto Pig Save

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Maarten
Leefwijze: veganist

Toronto Pig Save

Bericht door Maarten » zo okt 04, 2015 14:45

Er is een heel mooie initiatief gaande in Toronto. Men geeft varkens en andere dieren, vlak voordat ze in de slachthuizen belanden, water en troost. Ze filmen het en zijn erg actief in het promoten van veganisme. Zo blokkeren ze de trucks waarmee de dieren vervoerd worden, maken ze muziek en gaan ze in restaurants en op andere plekken mensen uit hun dagelijkse routine halen met hun boodschap. De laatste 'vigil' duurde maar liefst 24 uur achter elkaar en trok meer dan 100 actievoerders. Hun filmpjes bereiken grote aantallen mensen. Ze redden soms ook nog daadwerkelijk dieren. Door hun vasthoudendheid geven slachthuizen ter compensatie soms een dier af, zodat deze in een animal sanctuary van een echt leven kan genieten.

Ik word heel blij van dit soort mensen! :govegan:

http://www.torontopigsave.org/

Poffel

Re: Toronto Pig Save

Bericht door Poffel » zo okt 04, 2015 19:17

Misschien de mensen, maar die filmpjes kan ik nooit lang kijken.

Maarten

Re: Toronto Pig Save

Bericht door Maarten » zo okt 04, 2015 19:53

Poffel schreef:Misschien de mensen, maar die filmpjes kan ik nooit lang kijken.
Ik word ook niet blij van dit soort filmpjes. Word er zelfs heel bedroefd van. Helaas zijn dit soort filmpjes m.i. wel nodig voor de bewustwording van vleeseters. Als dit soort educatieve maar gevoelige filmpjes dagelijks op tv kwam denk ik dat er veel meer veganisten waren, zeker omdat we nu de kennis hebben dat veganistisch eten gezonder is en omdat het relatief makkelijk is zo te leven.

Plaats reactie