Het Voedingscentrum over veganisme

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
TheLowlandsYogi
Leefwijze: veganist

Het Voedingscentrum over veganisme

Bericht door TheLowlandsYogi » vr sep 15, 2017 16:37

Hoi, dit is mijn eerste post hier! Meteen even lekker klagen.

Vandaag nam ik namelijk een kijkje op de site van Het Voedingscentrum. Op zich wil ik heel graag in de adviezen geloven en vind ik dat ze voornamelijk goed advies geven, maar...

Vandaag kwam ik dus bij een stukje met als titel "Is vegetarisch of veganistisch eten gezonder en beter voor het milieu?", linkje: http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... ilieu.aspx.

Hierin worden naar mijn mening echt de meest slecht onderbouwde argumenten gegeven om het gebruik van zuivel en vlees goed te praten, zoals "rundvlees in Nederland is deels een bijproduct van koeien die geen melk meer geven, en is dus sowieso beschikbaar." Like, WHAT? :?:

Vond het persoonlijk best wel bizar dat dit op de site staat van de grootste voorlichtingspartij op het gebied van voeding, daarom deel ik het hier even.

@rno

Re: Het Voedingscentrum over veganisme

Bericht door @rno » za sep 16, 2017 22:53

Bedankt voor het doorgeven. Merkwaardig dat altijd maar in eiwitten gedacht wordt. En zoals gewoonlijk wordt het dierenleed niet meegenomen als men over voeding praat.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Rorrim
Moderator

Re: Het Voedingscentrum over veganisme

Bericht door Rorrim » ma sep 18, 2017 15:31

Alles wat leeft of geleefd heeft bevat eiwitten. Voor objectief advies kan je het Voedingscentrum beter mijden. Niet dat alle veganisten objectief zijn, sommige eten als konijnen. Zoek zelf eens na welke stoffen je nodig hebt. Let op de 8 essentiële aminozuren, vitaminen, mineralen en goede vetzuren. Per nutriënt kan je gemakkelijk vinden in welke plantaardige producten het voorkomt.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie