Vasten voor het klimaat

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vasten voor het klimaat

Bericht door Appelmoes » di jan 08, 2013 22:47

TonyJello schreef:
Anders schreef:Hoe zie jij vasten dan Jello?
Voor mij is vasten puur op water leven.
Voor mij ook. Al maak ik mogelijk nog een uitzondering voor light-frisdrank of kauwgom.

Dat zou ik niet al te lang doen, nee ;)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jan 09, 2013 2:04

Ik vast niet. Waarom zouden light-frisdranken nou weer hypocriet zijn?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jan 09, 2013 3:51

Daarmee bedoelde ik dus dat je geen of amper calorieën binnenkrijgt, juttem. Dranken zonder calorieën, dus water, koffie, thee en light-frisdrank zijn imo dus gewoon toegestaan. Ik ben trouwens God niet.

Emiel

Bericht door Emiel » wo jan 09, 2013 9:53

Appelmoes schreef:Ik ben trouwens God niet.
Nee? Ben jij niet perfect dan? :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 23:25

Anders schreef:Naar mijn mening blijf je toch beter gewone frisdranken drinken dan light producten.
Tenzij je graag stoffen als aspartaam binnen krijgt.. :wink:

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma jan 14, 2013 0:43

Maar niet alle veganisten zijn gezondheidsbewust. Persoonlijk heb ik geen probleem met aspartaam. :)

Er zijn verschillende redenen om te vasten. Bijvoorbeeld mensen die vasten om af te vallen, waarom zou je dan geen lightdranken mogen?

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 14, 2013 10:17

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 14, 2013 10:57

Ik denk dat Appelmoes ook wel weet dat aspartaam niet gezond is, maar 10 jaar geleden gebruikte ik dat ook wel omdat ik wou afvallen. Ik denk dat je prioriteiten gewoon anders gaan liggen als je ouder wordt, en dat dit ook verschilt van persoon tot persoon.

Als 'vasten' caloriearm moet zijn dan kan dat dus prima met light frisdrank. Ik raad het niet aan, maar zover ik weet is er geen paragraaf over vasten in het wetboek. Tjongejonge zeg...
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 14, 2013 11:01

Iedereen kan nemen wat die wil, ik geef de link alleen ter informatie.

Vasten voor jezelf en/of het klimaat heeft toch gezondheid als doel? Dan lijkt het mij een beetje tegenstrijdig om aspartaam te slikken.

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 11:31

Van speed val je ook lekker af trouwens :wink: :P (sorry flauw).

Nee, iedereen moet lekker doen wat ie denkt dat goed voor hem of haar is. Je zult heus niet doodgaan van een beetje aspartaam. Als chemische middelen meteen dodelijk waren, dan was ik hier niet meer geweest.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 14, 2013 11:38

TonyJello schreef:Iedereen kan nemen wat die wil, ik geef de link alleen ter informatie.

Vasten voor jezelf en/of het klimaat heeft toch gezondheid als doel? Dan lijkt het mij een beetje tegenstrijdig om aspartaam te slikken.
De 'tjongejonge' was ook niet voor jou bedoeld hè, Tony'tje ;) Ik hoef persoonlijk ook geen aspartaam. Kauwgom met xylitol is wel het ergste wat ik binnenkrijg aan zoetmiddel en dat eerste beetje dat eraf komt spuug ik altijd uit, want dat is gewoon vies (heel charmant).

Speed is een goed idee (y)
Van heroïne word je ook dun.

Het stomme is dat aspartaam juist vaak wordt gelinkt met gewichtstoename omdat je er meer door gaat eten. Op de lange termijn heeft het dus niet zoveel zin, maar ja, suikerwater drinken ook niet, dus ik denk dat iedereen die keuze inderdaad voor zichzelf moet maken. Ik drink geen frisdrank meer, maar ik ben dan ook bijna 30. Als tiener dronk ik liters per dag :P
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lena

Bericht door lena » ma jan 14, 2013 11:49

Anders schreef: Maarja wat weet ik he, ik ga weerloze diertjes doodschieten :p
Kan Anders niet gewoon in zijn/haar eigen draad over jagen blijven? Ik kom niet op het veganforum om iedere keer met dit soort opmerkingen geconfronteerd te worden in allerlei ongerelateerde draadjes. Weerloze dieren doden is niet iets grappigs waar je een tong-uitsteek-smiley bij zet.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 14, 2013 14:39

Ik heb al een melding gedaan, lena, maar het schijnt alleen te werken als meerdere mensen hem melden...
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 20:29

drink water, eet een banaan :mrgreen:

ik doe soms een soort van ''vasten'' .. dan leef ik ff een paar dagen of een week op vooral water en fruit, avondeten meestal wat groenten maar geen rijst of aardappels of wat dan ook, vind ik zo af en toe wel fijn ^_^ .. tis meer een soort schoonmaak weekje dan ofzo =P .. eet ik wel extra veel fruit enzo dat wel :grin:

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma jan 14, 2013 21:19

Zucht...

Ik zeg niet dat aspartaam/frisdrank gezond of milieuvriendelijk is. Ik zeg dat ik er geen problemen mee heb. Of is het verplicht om als veganist supergezond te gaan leven? Als andere mensen het niet willen, ga ik ze heus niet dwingen natuurlijk.

Tony, als je vast voor je gezondheid zou ik het maar laten staan ja :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 14, 2013 23:03

Butternutkin schreef:...De 'tjongejonge' was ook niet voor jou bedoeld hè, Tony'tje ;)
Ow, gelukkig. Ik schrok al een beetje. Thanks.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 14, 2013 23:04

lena schreef:Kan Anders niet gewoon in zijn/haar eigen draad over jagen blijven? Ik kom niet op het veganforum om iedere keer met dit soort opmerkingen geconfronteerd te worden in allerlei ongerelateerde draadjes. Weerloze dieren doden is niet iets grappigs waar je een tong-uitsteek-smiley bij zet.
Butternutkin schreef:Ik heb al een melding gedaan, lena, maar het schijnt alleen te werken als meerdere mensen hem melden...
O, dan ga ik nu ook een melding doen.

Plaats reactie