WNF

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

WNF

Bericht door Jasmijn » wo jul 06, 2011 16:21

Het moet me toch even van het hart dat ik erg teleurgesteld ben in het WNF. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten over deze zogenaamde 'groene' organisatie die mij erg verontrusten. Even op een rijtje:

1. WNF is VOOR dierproeven. Lees ook: http://www.stopdierproeven.org/new_site ... od-in.html

2. WNF zit in de -NIET VERANTWOORDE- Ronde Tafel voor Verantwoorde Soja. Lees ook: http://www.aseed.net/index.php?option=c ... Itemid=107

3. WNF helpt mee tijgers te laten uitsterven. Bekijk ook: http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... GI.twitter

Zijn hier mensen die het WNF steunen? Hen zou ik willen vragen kritische vragen te stellen aan het WNF en/of hun donateurschap op te zeggen.

Verspreid deze info graag ook naar bekenden!

Jolijn

Re: WNF

Bericht door Jolijn » wo jul 06, 2011 17:40

Dit is wel echt héél erg. Ik wist er niks van! Dankjewel! WNF krijgt dus mooi niks van mijn centjes. :?

Zen

Bericht door Zen » wo jul 06, 2011 19:15

Mede opgericht door een ordinaire jager. Nuff said.

Maar ja, ze hebben zulke leuke knuffels in de webshop he? :D
Cut cold stone with a warm heart

JesseL

Bericht door JesseL » do jul 07, 2011 8:40

Ik ben ook geen grote WNF fan. Waar ik wel blij mee ben is dat zij het mede mogelijk gaan maken dat het Oostvaarderswold, tegen de zin in van Bleker, toch waarschijnlijk door kan gaan. En dat is weer erg belangrijk voor de biodiversiteit en de dieren in de Oostvaarderplassen, die dan minder snel zullen verhongeren of worden afgeschoten...

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jul 07, 2011 11:32

Ze zullen vast ook wel goede dingen doen! Maar hun motieven zijn niet zuiver. Zijn ook voor soorten, niet voor individuen.

Chana

Bericht door Chana » wo aug 08, 2012 20:35

"The Silence of The Panda: What the WWF isn't saying"

Film, heb hem zelf nog niet gezien.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do aug 09, 2012 8:15

Ik had er al het een en ander van vernomen en ben geen lid.

@rno

Bericht door @rno » za okt 06, 2012 10:25

Straks zetten ze zich alleen in voor het behoud van de synthetische knuffeldieren.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za okt 06, 2012 13:12

@rno schreef:Straks zetten ze zich alleen in voor het behoud van de synthetische knuffeldieren.
lol :mrgreen:

Ik heb sowieso het gevoel dat als een organisatie heel groot wordt, en andere nare organisaties inzet om 'leden te werven' en kennelijk miljoenen uit te geven heeft om te adverteren, dat het dan geen zuivere koffie meer is. 'Goede doelen' zijn wat mij betreft kleine organisaties en individuen die op persoonlijk gebied goed, tastbaar werk verrichten voor mens en dier.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » di mei 14, 2013 21:20

Heeft iemand de Duitse documentaire gezien waarin het WNF wordt 'aangevallen' en die is aangevochten tegen publicatie (maar intussen wel een prijs won)

Ik geloof dat het Zembla was die er een aflevering over deed, "Red de panda." Daar werd alvast duidelijk dat WNF geld ontvang van Monsanto ea, 'dealtjes' maakt met zulke grote donateurs, et cetera.
Wellicht allang bekend bij iedereen hier, maar toch.

dorus

Bericht door dorus » wo mei 15, 2013 1:31

het WNF is opgericht door een club jagers.
Doel : biotopen redden zodat de dieren waar ze op jaagden niet zouden uitsterven

Ze zagen het aantal dieren waar ze op konden jagen achteruit gaan en ontdekten dat de oorzaak de achteruitgang van het biotoop was.
oplossing : biotoop terug in orde maken, dieren komen terug, wij kunnen opnieuw jagen.
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo mei 15, 2013 7:58

Verontrustend, ik ben wel lid, 2,50 euro per maand, maar dit is voor mij een reden om op te zeggen...

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo mei 15, 2013 9:10

MrGreen schreef:Heeft iemand de Duitse documentaire gezien waarin het WNF wordt 'aangevallen' en die is aangevochten tegen publicatie (maar intussen wel een prijs won)

Ik geloof dat het Zembla was die er een aflevering over deed, "Red de panda." Daar werd alvast duidelijk dat WNF geld ontvang van Monsanto ea, 'dealtjes' maakt met zulke grote donateurs, et cetera.
Wat voor dealtjes? Wat houden die bijv in?
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

MrGreen

Bericht door MrGreen » wo mei 15, 2013 14:41

DeVegetarische schreef:
MrGreen schreef:Heeft iemand de Duitse documentaire gezien waarin het WNF wordt 'aangevallen' en die is aangevochten tegen publicatie (maar intussen wel een prijs won)

Wat voor dealtjes? Wat houden die bijv in?
Ik weet het niet meer precies, daarom zoek ik ook die docu. Als ik het me goed herinner was het voorbeeld dat ik meekreeg over een stuk regenwoud dat Shell of BP wilde kappen wat eigenlijk op de beschermde lijst stond. Maar gezien Shell het WNF sponsort gaf die laatste toch 'toestemming.' Misschien is 'dealtjes' niet het juiste woord - het kwam meer neer op de gevoeligheid voor de fondsen van grote bedrijven waardoor ze akkoord gaan met dingen waarmee ze ideologisch gezien niet akkoord zouden moeten gaan.

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » wo mei 15, 2013 16:17

Op youtube is de betreffende Duitse documentaire nog wel te zien onder de titel 'de pakt mit dem panda'.
Wel in meerdere delen opgesplitst, de drie delen staan echter alle drie wel op youtube voor degene die ze wil zien.

Mijn Duits is helaas niet zo goed :( ik heb het dus zelf niet gezien.
Wat ik er van begrepen heb is dat ze in ieder geval geld hebben aangenomen van Monsanto.
Reden genoeg voor mij om als ik lid zou zijn, mijn lidmaatschap op te zeggen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 15, 2013 17:12

MBVegan31 schreef:Verontrustend, ik ben wel lid, 2,50 euro per maand, maar dit is voor mij een reden om op te zeggen...
Dan misschien lid worden van de NVV? :) (als je dat nog niet bent)

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma jul 01, 2013 12:54

Zo hey, dat wist ik ook niet. Ik wist dat het WNF voor natuurbescherming was, en voor soorten ipv individuën, en zo'n grote organisatie kan al bijna niet meer eerlijk zijn... maar dit vind ik wel heel schokkend hoor. Die synthetische knuffels zijn wel geweldig verder, ik heb een hele verzameling. :P

Ik kijk nu Der Pakt mit dem Panda, op YouTube dus. Weet iemand hoe het zit met deze docu, juridisch gezien? Als er echt animo voor is, wil ik deze best ondertitelen (ik ben vertaler/tolk Duits) maar dat is wel enorm veel werk. Ik vind het tot nu toe in ieder geval een erg goede docu die zeker verspreid moet worden.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

MrGreen

Bericht door MrGreen » wo aug 28, 2013 23:20

Appelmoes schreef:Weet iemand hoe het zit met deze docu, juridisch gezien?
Ik meen me te herinneren dat er vanuit het WWF geprobeerd was om de uitzending tegen te houden. & er inderdaad nogal wat getouwtrek om geweest is... het is alweer een tijd terug, maar dat werd in Zembla iig wel besproken ook.
Als er echt animo voor is, wil ik deze best ondertitelen (ik ben vertaler/tolk Duits) maar dat is wel enorm veel werk. Ik vind het tot nu toe in ieder geval een erg goede docu die zeker verspreid moet worden.
Ik denk dat mijn Duits net toereikend is ;-)

MrGreen

Bericht door MrGreen » za sep 28, 2013 17:07

:-)

Vandaag stonden ze te werven voor het WNF.
Gozer vroeg me of hij me iets mocht vragen, waarop ik hem vroeg of hij weleens van Monsanto gehoord had.
Was het eerste voorbeeld dat me te binnen schoot.
Hij: Nee, een berg?
Ik zei dat hij dat maar eens op moest zoeken, en wat het WNF daarmee te maken heeft.

Ben benieuwd of-ie 't doet, vast niet. Maar stiekem vond ik mezelf heel even heel cool, hahaha.
Volgende keer zal ik beter voorbereid zijn, is toch wel een kans om een onwetende student-met-bijbaan iets te vertellen. & studenten zijn, althans degenen die ik ken, wel in staat & bereid tot nadenken over de toekomst der aarde enzo.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » za sep 28, 2013 18:32

Wow. Het verbaast me dat het me nog verbaast dat het WNF ook al een corrupte bende is. Ik heb het even nagezocht en voel me belazerd. Bedankt dat je me attent maakt op deze praktijken, dan weet ik de volgende keer wat ik tegen die wervers kan zeggen. Waarschijnlijk zijn ze minstens zo naief als ikzelf.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie