Hier nog een handige statistiek ten gunste van veganisme (en niet zo gunstig voor kapitalisme;):
http://endofcapitalism.files.wordpress. ... ponent.jpg
En wat is nu het impact van veganisme op het milieu?
Re: En wat is nu het impact van veganisme op het milieu?
Oempf....Emiel schreef:Hier nog een handige statistiek ten gunste van veganisme (en niet zo gunstig voor kapitalisme;):
http://endofcapitalism.files.wordpress. ... ponent.jpg
Ik heb zo de indruk dat het puur het puur de bevolkingstoename is plus het GBP is dat al de rest mee omhoog trekt
Eet wat goed is voor de planeet
Help mij dit 'argument' te beantwoorden a.u.b.
Ik schreef op een ander forum:
'Here's a tenet
For your kitchenette:
Eat what's best for the planet.
From the point of view of the survival of the planet, there's much to say for veganism.
And from other points of view too.'
Een grapjas antwoordde:
Meat only. You have to consume species which produce carbondioxide instead of those which produce oxygen.
Allen vlees eten. Je moet levende wezens eten die CO2 produceren en niet die zuurstof produceren
'Here's a tenet
For your kitchenette:
Eat what's best for the planet.
From the point of view of the survival of the planet, there's much to say for veganism.
And from other points of view too.'
Een grapjas antwoordde:
Meat only. You have to consume species which produce carbondioxide instead of those which produce oxygen.
Allen vlees eten. Je moet levende wezens eten die CO2 produceren en niet die zuurstof produceren
Mogelijk kan je antwoorden dat hij dan mensen moet gaan eten. De grootste (lucht)vervuilers op aarde.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.
Pure drogredenering. Zou ik helemaal niet op ingaan, anderen kunnen dat immers zelf zien. Sterker nog, deze "grapjas" saboteert hiermee de zaak vóór vleeseten, dus draagt min of meer bij aan veganisme. Wie zei ooit eens iets als de sluwste manier om een zaak onderuit te halen is door deze te verdedigen met valse argumenten?
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.
Ja, dat was het eerste dat iemand anders antwoordde in de discussie.
Laatst gewijzigd door eno2 op di nov 28, 2017 5:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Rorrim schreef: ↑ma nov 27, 2017 15:47Pure drogredenering. Zou ik helemaal niet op ingaan, anderen kunnen dat immers zelf zien. Sterker nog, deze "grapjas" saboteert hiermee de zaak vóór vleeseten, dus draagt min of meer bij aan veganisme. Wie zei ooit eens iets als de sluwste manier om een zaak onderuit te halen is door deze te verdedigen met valse argumenten?
CO2 producerende dieren eten betekent dieren kweken en dus hun aantallen tot in de miljarden opdrijven en daarmee de uitstoot van co2 en vooral methaan opdrijven.
Zuurstof makende planten eten betekent voortdurend planten kweken en dus de zuurstofproductie opdrijven.
Klopt als een bus, maar kannibalisme is effectiever.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.