GMO's bedreiging voor de mensheid

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 11:03

Een recente studie heeft aangewezen wat we natuurlijk allang wisten; genetisch gemanipuleerd voedsel is schadelijk voor onze gezondheid (en die van de dieren die deze troep ook te eten krijgen natuurlijk)

Hier een bericht over het onderzoek, weliswaar zijn er ratten voor gebruikt, maar het gaat nu even over de resultaten.

Monanto reageert ook heel zwak op hun blog en komt met tegenargumenten van, uiteraard door hun betaalde, media en wetenschappers.

Naast giftige medicijnen en vaccinaties is dit natuurlijk nóg een hele effectieve manier om van de overpopulatie af te komen...

Emiel

Re: GMO's bedreiging voor de mensheid

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 11:05

Remember thalidomide? Babies being born with no arms and other heart-breaking deformities? Thalidomide was pushed as "scientific" and "FDA approved." The same lies are now being told about GMO: they're safe. They're nutritious. They will feed the world!

Learn more: http://www.naturalnews.com/037262_GMO_M ... z27NdWx2uR

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 11:09

Emiel schreef:Hier een bericht over het onderzoek, weliswaar zijn er ratten voor gebruikt, maar het gaat nu even over de resultaten.
Het gaat altijd om de resultaten!

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 11:14

Violet schreef:
Emiel schreef:Hier een bericht over het onderzoek, weliswaar zijn er ratten voor gebruikt, maar het gaat nu even over de resultaten.
Het gaat altijd om de resultaten!
Jawel, maar ik ben tegen gebruik van dieren, waarvoor dan ook. Aan de ander kant zijn lopen er 6 miljard proefdieren op aarde rond, de mensen zelf.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 11:30

Ik proef niets... :lol:

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 12:07

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma sep 24, 2012 12:21

'Simon', de boer waarbij ik woon heeft mij ooit verteld dat hij zijn zaad alleen maar bij voorgeschreven zaadhandelaren mag kopen. Als hij ander zaad gebruikt voor zijn landbouw, worden zijn gewassen als chemisch afval beschouwd en vernietigt!
:shock:

Edit:
En inderdaad hij gebruikt Roundup.
Laatst gewijzigd door TonyJello op ma sep 24, 2012 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 12:33

Toxinen van GMO-gewassen in bijna iedere vrouw

Menselijke genen in rijst ingebracht

Vermijd genetisch gemanipuleerd voedsel

Genetisch gemanipuleerd voedsel stiekem in de voedselketen
www schreef:Maar wat de meeste mensen in Europa niet beseffen is dat conventioneel vee dikwijls met GM soja en maïs is gevoerd. Het vlees, de melk, kaas en eieren in de winkels zijn dus door met GM groot geworden dieren of dierlijke voedingsstoffen geproduceerd. Video
Gentechgewassen beschadigen lever en nieren

Risico's gentech erger dan financiële crisis

Bron: Wij Worden Wakker

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 15:18

"He who conrols the food supply, controls the people."

Scary shit hoor en je kunt er zo weinig aan doen, behalve heel erg opletten wat je eet.

Net als het farmaceutische monster is deze minstens net zo eng. Ik lees trouwens net dat Bayer en BASF ook belangen hebben in de zaadbedrijven, brrrr. Dat zijn dus de Bayer en BASF van IG Farben, oftwel IG Auschwitz. Ziet u het patroon ook?

-edit-
Link tussen Codex Alimentarius, Fluoride, Auschwitz en Monsanto

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma sep 24, 2012 19:08

Ik schaar me bij de schrijfster van dit artikeltje, "Vegans gloat over rat tumors". Aanrader.

http://pythagoreancrank.com/?p=2491
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 19:27

"How many more animals are going to be sacrificed hunting for elusive harmful effects of something we know is safe?"

Zo wordt het artikel "Vegans gloat over rat tumors" afgesloten.

Als je als veganist ziek wordt gebruik je waarschijnlijk medicijnen en scans etc. die op dieren zijn getest?

Het is inderdaad walgelijk dat ze dieren gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek, maar ik zie niet in wat dat met resultaten van zo'n onderzoek te maken zou moeten hebben, even afgezien van de kwaliteit van het onderzoek zelf. Je hebt het wel over een bedrijf dat "de wereld wil voeden" met hun genetische meuk. Een bedrijf als Monsanto dat op zeer agressieve wijze alle macht naar zich toe trekt en banden heeft met grote farmaceutische bedrijven (zie een paar posts hierboven) moet onder toezicht staan en niet van een corrupte overheid. De schrijver van het stuk dat hierboven is geplaatst stelt dat GMO's "safe" zijn. Ik denk het niet.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma sep 24, 2012 20:28

Emiel schreef: Je hebt het wel over een bedrijf dat "de wereld wil voeden" met hun genetische meuk. Een bedrijf als Monsanto dat op zeer agressieve wijze alle macht naar zich toe trekt en banden heeft met grote farmaceutische bedrijven (zie een paar posts hierboven) moet onder toezicht staan en niet van een corrupte overheid. De schrijver van het stuk dat hierboven is geplaatst stelt dat GMO's "safe" zijn. Ik denk het niet.
Ik ben het ermee eens dat Monsanto veel te veel macht heeft en de markt monopoliseerd en zodoende een grote nadelige invloed heeft op de diversiteit van landbouwgewassen en de economische positie van kleine zelfstandige landbouwbedrijven.

Genetische manipulatie als techniek is op zichzelf niet gevaarlijk voor de gezondheid van consumenten. Met deze techniek kunnen zowel goede als schadelijke producten worden gemaakt (net zoals met de meeste andere technieken). GMO gewassen worden uitgebreid getest voor ze op de markt komen, dus op het moment dat ze voor consumenten beschikbaar zijn, zijn ze vrijwel zeker 'safe'. Die studie met ratten is één geval van een gewas wat misschien schadelijk is, maar dat zegt niets over GMO als techniek in het algemeen. Dit specifieke onderzoek met ratten is schijnbaar niet erg goed uitgevoerd en ook niet zorgvuldig gepubliceerd, dus eigenlijk zegt het heel weinig (zie hier).

De sociaal-economische problematiek van GMO techniek vind ik veel zorgwekkender dan mogelijke gezondheidsrisico's.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 20:34

Martine schreef:GMO gewassen worden uitgebreid getest voor ze op de markt komen, dus op het moment dat ze voor consumenten beschikbaar zijn, zijn ze vrijwel zeker 'safe'.
Dat is wat zíj zeggen ja, op basis van door henzelf gefinancieerd onderzoek zeker? Ik neem liever het zekere voor het onzekere als je het niet erg vindt :wink:

Daarnaast is het ook gewoon een criminele organisatie die met alle mogelijke middelen moet worden tegen gehouden.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 20:36

Martine schreef: GMO gewassen worden uitgebreid getest voor ze op de markt komen, dus op het moment dat ze voor consumenten beschikbaar zijn, zijn ze vrijwel zeker 'safe'.
Emiel schreef:Dat is wat zíj zeggen ja, op basis van door henzelf gefinancieerd onderzoek zeker? Ik neem liever het zekere voor het onzekere als je het niet erg vindt :wink:
Ik neem liever ook het zekere voor het onzekere, maar wat is zeker?

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma sep 24, 2012 20:40

Martine schreef: De sociaal-economische problematiek van GMO techniek vind ik veel zorgwekkender dan mogelijke gezondheidsrisico's.
Dat vind ik inderdaad ook erg zorgwekkend, bij mij ligt de nadruk daar ook op.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 20:44

Wat bedoel je met sociaal-economische problematiek?

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 20:59

Violet schreef:
Martine schreef: GMO gewassen worden uitgebreid getest voor ze op de markt komen, dus op het moment dat ze voor consumenten beschikbaar zijn, zijn ze vrijwel zeker 'safe'.
Emiel schreef:Dat is wat zíj zeggen ja, op basis van door henzelf gefinancieerd onderzoek zeker? Ik neem liever het zekere voor het onzekere als je het niet erg vindt :wink:
Ik neem liever ook het zekere voor het onzekere, maar wat is zeker?
In principe is je eigen eten verbouwen het meest zeker, dan weet je op welke grond en met welke middelen het wordt verbouwd. Als je tenminste geen gmo zaadjes gebruikt :wink:

Voor mij is biologisch voedsel het meest zeker, maar als ik bij anderen eet heb ik geen keuze.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 21:11

Ja, hoe weet je welke zaadjes niet gemanipuleerd zijn... De meesten zijn het wel waarschijnlijk.
En misschien moeten we maar zo weinig mogelijk gaan eten. Dan worden en blijven we ook nog lekker slank.
Laatst gewijzigd door Violet op ma sep 24, 2012 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma sep 24, 2012 21:12

Emiel schreef:
Martine schreef:GMO gewassen worden uitgebreid getest voor ze op de markt komen, dus op het moment dat ze voor consumenten beschikbaar zijn, zijn ze vrijwel zeker 'safe'.
Dat is wat zíj zeggen ja, op basis van door henzelf gefinancieerd onderzoek zeker? Ik neem liever het zekere voor het onzekere als je het niet erg vindt :wink:
Ik heb even wat informatie over de testprocedure opgezocht. Volgens wikipedia:
the genetically modified product is tested by the manufacturer for unexpected changes in a limited set of components such as toxins, nutrients, or allergens that are present in the unmodified food. The manufacturer's data is then assessed by a regulatory agency, such as the U.S. Food and Drug Administration. That data, along with data on the genetic modification itself and resulting proteins (or lack of protein), is submitted to regulators. If regulators determine that the submitted data show no significant difference between the modified and unmodified products, then the regulators will generally not require further food safety testing. However, if the product has no natural equivalent, or shows significant differences from the unmodified food, or for other reasons that regulators may have (for instance, if a gene produces a protein that had not been a food component before), the regulators may require that further safety testing be carried out
De testen worden dus inderdaad door de producent gedaan, en daarna door de overheid nagekeken. Als je dat proces niet vertrouwt is er inderdaad meestal geen 'onafhankelijke' bron waarmee je kunt controleren of een product 'echt' veilig is. Maar dat geld dan voor bijna alle producten die je in de supermarkt en zelfs in de natuurwinkel koopt, lijkt me. Hypothetisch gezien zijn Alpro of Provamel net zo min (of net zo goed) te vertrouwen als Monsanto lijkt me.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie