GMO's bedreiging voor de mensheid

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: GMO's bedreiging voor de mensheid

Bericht door Emiel » vr okt 26, 2012 11:44

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr okt 26, 2012 12:33

TonyJello

GMO's bedreiging voor de planeet

Bericht door TonyJello » vr okt 26, 2012 12:36

TonyJello

GMO's bedreiging

Bericht door TonyJello » vr okt 26, 2012 12:39

Emiel

Bericht door Emiel » di okt 30, 2012 10:34

TonyJello

GMO's bedreiging voor de aarde

Bericht door TonyJello » di okt 30, 2012 11:46

Aha, vandaar dat steeds meer mensen onder andere autisme, voedselintolleratie en -allergie hebben. :x

Voor mezelf ben ik blij dat ik vanaf mijn 17e 18 jaar lang 100% vegetariër ben geweest en ik in de 8 jaar daarna minimaal vlees at en ik nu inmiddels bijna een jaar zuiver plantaardig eet. Bij mijn ouders thuis kreeg ik -zo goed als ik me kan herinneren- nooit fabriekseten en zelf heb ik ook nooit uit pakjes of kant-en-klaar maaltijden gegeten. (En langer dan 30 jaar geleden was er nog niet zoveel gemanipuleerd als nu). In de jaren dat ik vegetarisch at heb ik ook geen soja gegeten of gedronken en maïs ook nihil. Dus hopelijk heb ik weinig GM0-troep in mijn lichaam gekregen. En ik koop nu steeds meer en straks uitsluitend biologisch voedsel.
Laatst gewijzigd door TonyJello op di okt 30, 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di okt 30, 2012 14:11

Laatst gewijzigd door TonyJello op di okt 30, 2012 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di okt 30, 2012 14:47

Ik vroeg me al enige tijd af welke gewassen genetisch gemanipuleerd waren. Bananen? avocado's? komkommers?
Maar na ruim een uur (zie docu hierboven van de link van Emiel) kreeg ik gelukkig antwoord.

Hier het rijtje:

1 Soy
2 Corn (geen popcorn)
3 Cottonseed (for oil)
4 Canola (for oil)
5 Sugar Beets (for sugar)
6 Papaya (Hawaiian and Chinese)
7 Zuchinni
8 Yellow croocneck squash
9 Alfalfa (for hay)

En verwerkt in 70% van alle producten in de supermarkt.

Eet dus alleen biologisch en GMO vrij.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZfFe-UBaZA

Yellow croocneck squash
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... khcQkssNch

Granen zijn dus oké! Gelukkig.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » di okt 30, 2012 18:33

Ik weet niet wat ik moet denken van die ziektes bij mensen. Veel komen volgens mij door de diep verknipte (vr)eetpatronen die veel mensen in de VS helaas hebben, Alzheimer kan omdat de mensen ouder worden, en kanker omdat ze niet eerder dood gaan aan andere dingen. Al met al wel interessant. Neig nu ook meer naar bio...
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Emiel

Bericht door Emiel » wo okt 31, 2012 11:17

DeVegetarische schreef:
Ik weet niet wat ik moet denken van die ziektes bij mensen. Veel komen volgens mij door de diep verknipte (vr)eetpatronen die veel mensen in de VS helaas hebben, Alzheimer kan omdat de mensen ouder worden, en kanker omdat ze niet eerder dood gaan aan andere dingen. Al met al wel interessant. Neig nu ook meer naar bio...
Er zullen uiteraard ook andere externe invloeden zijn die ziekten veroorzaken, zoals milieuvervuiling, fluoride in water in de VS, steeds meer straling van apparaten en antennes, etc. De feiten liegen er echter niet om. Er is een grote toename in verschillende ziekten sinds men met GGO's is gestart. Ook is het opvallend dat als mensen overschakelen op biologisch eten, hun klachten vaak verdwijnen.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo okt 31, 2012 12:19

Emiel schreef:
DeVegetarische schreef:
Er zullen uiteraard ook andere externe invloeden zijn die ziekten veroorzaken, zoals milieuvervuiling, fluoride in water in de VS, steeds meer straling van apparaten en antennes, etc. De feiten liegen er echter niet om. Er is een grote toename in verschillende ziekten sinds men met GGO's is gestart. Ook is het opvallend dat als mensen overschakelen op biologisch eten, hun klachten vaak verdwijnen.
Precies, dus ik overweeg het wel, als is de film natuurlijk erg gekleurd. Bio krijgt toch voorkeur. Het is verontrustend, als het waar is, dat eerlijke onwelgevallige onderzoeken gewoon genegeerd worden. Dat is echt erg voor een modern land.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo okt 31, 2012 12:26

Of het gekleurd is of niet, ik denk dat GMO ernstig is. Ik heb denk ik niets meer in huis wat gemanipuleerd is en ik koop ook niets meer.

Ik denk juist dat het kenmerkend is voor een modern land om belangrijke onderzoeken te negeren (expres weg te stoppen, zelfs). Zolang de economische molens maar blijven draaien.

Emiel

Bericht door Emiel » wo okt 31, 2012 17:51

TonyJello schreef:Of het gekleurd is of niet, ik denk dat GMO ernstig is. Ik heb denk ik niets meer in huis wat gemanipuleerd is en ik koop ook niets meer.
Ik ook zo goed als niet meer, maar soms glipt er nog weleens iets tussendoor :wink:
TonyJello schreef:Ik denk juist dat het kenmerkend is voor een modern land om belangrijke onderzoeken te negeren (expres weg te stoppen, zelfs). Zolang de economische molens maar blijven draaien.
Precies, de corporaties zitten bij de politiek in de zak en vice versa en de wetenschappers werken weer voor de overheid en corporaties. De ene hand wast de ander.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo okt 31, 2012 18:05

Door de technologie, globalisering en nieuwe communicatietechnieken en infrastructuur wordt alles veel meer ''gecentraliseerd''. Grote bedrijven kunnen meer dan ooit van de wereld/markten naar zich toetrekken, omdat ze de middelen hebben om ook zo groot te worden. Wat dat betreft is het ook erg. Ik denk dat het daardoor veel moeilijker is geworden om je aan die producten/bedrijven te onttrekken. Monsanto heeft immers bijna letterlijk een vinger in je pap. Dus moet je specifiek winkelen bij zaken die specifiek die bedrijven mijden.

En als zo'n enorm bedrijf iets ''fout'' doet, kan dat catastrofale gevolgen hebben, erger dan ooit. Ze hebben ons in ieder geval wat dat betreft (en dan zeg ik nog niks over corruptie en politiek) goed in de tang.

Emiel

Bericht door Emiel » zo nov 04, 2012 13:41

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo nov 11, 2012 13:48

Afgelopen vrijdag -9 november- een hele pagina (23) in De Volkskrant

Krijgt Europa anti-onkruidmaïs?
Er zijn steeds meer genetisch gemanipuleerde gewassen. Ze kunnen beter tegen onkruid. Europese akers zijn nog min of meer gentechvrij, maar mogelijk gaat de EU snel overstag.

“Het gebruik kan best verantwoord, maar ik zie dat nergens gebeuren” (Charles Benbroek, Expert op het gebied van pesticiden)

EU-adviseurs: Geen bezwaar.

Emiel

Bericht door Emiel » zo nov 11, 2012 20:09

Zou me niets verbazen als de EU overstag gaat. Monsanto wil wereldheerschappij en heeft de middelen (geld en macht) om dat te bereiken.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo nov 11, 2012 21:19

Excact! En de EU bepaalt... Wie is dat? Waar is mijn stem? Waar is jouw stem? Hoe groter hoe anoniemer. Monsanto lacht zich rot!

We moeten zoveel mogelijk ons eigen eten verbouwen, net als in dit topic. Met deze documentaire.

Stein

Bericht door Stein » ma nov 12, 2012 9:26

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma nov 12, 2012 11:11

Goed! We moeten aan de slag voodat het te laat is! Zijn er flyers?

Plaats reactie