Jagen op wild.

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Gesloten
lani
Leefwijze: veganist

Re: Jagen op wild.

Bericht door lani » za jan 12, 2013 23:19

ik dacht dat je daarmee bedoelde dat het 2 knuffelende aapjes zouden zijn :?

leuk filmpje had je daar, mijne is beter

genoeg getrolled! :grin:
Laatst gewijzigd door lani op za jan 12, 2013 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:22

Anders schreef:...maar meeste mensen maken nog onderscheid tussen mens en dier. En maar goed ook.
Waarom is dat goed volgens jou, Anders?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:23

Anders schreef:
TonyJello schreef: Om welke reden wil je imput, Anders?
Mijn humaniteit te bewaren.
Wil je dat verder uitleggen, want ik weet niet wat je daarmee bedoeld.

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 12, 2013 23:24

Emiel schreef:
Anders schreef:Typisch een opmerking van iemand waarbij het lichtje nog niet is gaan branden. En gelieve niet meer van dat soort filmpjes te posten zonder waarschuwing. We zijn niet allemaal ongevoelig hè..
Ongevoelig? Dat is de natuur, wreder dan de jager soms! Helaas! Je gaat die daad van die hyena toch niet afkeuren? Die had gewoon honger! Wat zou jij doen? De hyena afschieten of de natuur zijn gang laten gaan?
"it's got its leg in his mouth"
It's a hard knock life voor dat wild zwijntje daar, inevitable. Dat je dat iets doet kan ik begrijpen, maar zo is het nu eenmaal. De harde realiteit.
En doe nu niet alsof ik geen beschrijving gaf, ik gaf eronder een beschrijving over een film die tien maal erger was. Je zag het aankomen. De ramptoerist in ons allemaal laat ons toch klikken en de film uitkijken ;)
Dat deze beelden bestaan en dat het gebeurt wil nog niet zeggen dat ik er daarom naar moet kijken.. Ik heb genoeg ellende aan me voorbij zien komen de laatste twee jaar.. Er worden ook vrouwen verkracht of jonge kinderen en er worden ook mensen bruut vermoord, maar dat hoef ik toch ook niet te zien, ondanks de harde realiteit van deze feiten?

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 12, 2013 23:30

Ff wat anders trouwens (niet flauw bedoelt), maar waarom staat er bij jou 'berichten 7'. Je hebt er toch al veel meer geplaatst?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:40

TonyJello schreef:Om welke reden wil je imput, Anders?
Anders schreef:Mijn humaniteit te bewaren.
TonyJello schreef:Wil je dat verklaren, want ik weet niet wat je daarmee bedoeld.
Anders schreef:Zoals het mij geleerd is.
Ons bestaan heeft een prijs, dikwijls het leven van een ander.
Je kan het maar best met respect benaderen.
Speel niet met je eten en eet je bord leeg. Er is een dier voor gestorven.
Humaniteit is compassieus en besefvol omgaan met je omgeving.
Als je in oorlog zit moet je soms iets laten gebeuren om je locatie niet te verraden, soms zie je echt de gruwelijkste dingen. Van verkrachting tot het levend verbranden van slachtoffers. Het gaat soms diep.......
Waarom stel je die vraag ook? Twijfelt U aan mijn humaniteit omdat ik jagen wil? U overkijkt de essentie.
Sorry, maar ik kan dit nog steeds niet volgen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:45

Emiel schreef:Ff wat anders trouwens (niet flauw bedoelt), maar waarom staat er bij jou 'berichten 7'. Je hebt er toch al veel meer geplaatst?
Er is ook iemand die een bericht heeft geplaatst en daar staat 0 berichten...

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:46

Anders schreef:
TonyJello schreef: Sorry, maar ik kan dit nog steeds niet volgen.
En daarom past uw avatar U en hetgeen mij vindt mij ;)
?

TonyJello

Wild op jagen...

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 23:48

Anders schreef:Graag verneem ik uw input hierover.
Wat vinden jullie ervan als mensen op wild gaan jagen, niet enkel bij overlast, maar ook voor consumptie.
Ik krijg de kans om volgend jaar (december) op wild te gaan jagen, ergens wil ik die kans niet missen.
Toch krijg ik dat geromantiseerd beeld van de natuur niet uit mijn hoofd. Maar als je in oorlog mensen kan doodschieten, waarom een dier dan niet? Beide is noodzakelijk, niet waar?
Als de mens niet jaagde, was de mensheid lang uitgestorven.
Ik zal de vraag anders stellen: wat voor imput had je misschien verwacht en wat zou je met die imput gedaan hebben?

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 12, 2013 23:55

Anders schreef:
Emiel schreef:Ff wat anders trouwens (niet flauw bedoelt), maar waarom staat er bij jou 'berichten 7'. Je hebt er toch al veel meer geplaatst?
Een lied zonder beeldfragmenten, dus klik gerust. But there's your answer: http://www.youtube.com/watch?v=66HvCjn8Wsk
Yes Satan?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo jan 13, 2013 0:01

Anders schreef:
Doe dan alstubelieft niet of ik geen katten ken. Ik heb mij nooit uitgesproken over het behouden van katten. Ik heb mensen er enkel op gewezen dat ze meedogenloze jagers zijn dat met hun prooi LEVEND spelen. Zelfs een tijger of leeuw zorgen dat de prooi ASAP sterft.
De links wijzen er heel duidelijk op dat katten een nefast voor de biodiversiteit zijn.
Ik als jager zou nooit spelen met mijn prooi en ogen naar een pijnloze dood. Het bestaat. En als het niet gelukt is, zal ik zorgen dat de "genadeklap" er snel op volgt. Een kat is geen gevaar voor het verkeer, dat rijdt ge zo plat. Ik kan het weten :p (grapje, beetje trollen, als ik de naam dan toch al gekregen heb)
Of het beter is katten in huis te laten, laat ik te midden. Ik ben geen kattendeskundige, maar als ik mezelf in een kat zou verplaatsen loop ik toch liever nu en dan vrij buiten.
Het zijn dus dit soort opmerkingen waar ik uit opmaak dat je gewoon niet weet waar je het over hebt, ik kan er niks anders van maken.
Anders schreef:
Zeg dat tegen de eksters, U bent de deskundige en overkijkt even hele essays die waarschuwen voor de huiskat zowel als voor de straatkat. Waarom is men ook een massa sterilisatie begonnen op straatkatten?
... sorry? Ik zou me even inlezen over de impact die de vleesindustrie heeft op regenwouden en ontwikkelingslanden voordat je over eksters begint.
Anders schreef: Geen zorgen, heb U nooit willen hebben. ;) Gaat hier over jagen, niet katten, mevrouw de deskundige.
Op welke unief kan je ook afstuderen als kattendeskundige? Ik vind het echt lol!
ja, dikke roflcopter. Doe je nou zou neerbuigend omdat je nog steeds beledigd bent omdat je niet snapt waarom jagen niet ethisch is en ik je een sukkel genoemd heb daarom? Kattengedragskunde is inderdaad een opleiding (op hbo niveau). Dat jij daar nog nooit van gehoord hebt kan ik niks aan doen. Kijk, sommige mensen gaan een opleiding doen als ze zich vervelen, andere mensen gaan op beestjes schieten.

Maar goed, ik heb het een beetje gehad met Anders en dit topic. Het is niet heel constructief enzo :wave:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 0:06

Anders schreef:
Emiel schreef:
Anders schreef:Een lied zonder beeldfragmenten, dus klik gerust. But there's your answer: http://www.youtube.com/watch?v=66HvCjn8Wsk
Yes Satan?
It isn't me. Though He could be in me time to time. Maar ik denk dat Lucifer een minder neerbuigende naam als Satan is. Lucifer schijnt het licht, the illuminated.
Waarom dat getal aan mij blijft kleven zal met toeval te maken hebben. Ik bots tegenwoordig op iets teveel toevalligheden als het om dat gaat, maar dat is een ander onderwerp.
Dat Anders zeven letters draagt zal ook louter toeval zijn.
Ik heb de mod gevraagd dat te wijzigen, maar het blijft uit zijn macht. Ik zou niets liever wensen dan van dat getal af te zijn. Het is allemaal toeval, louter toeval............ yeah right.
Be that as it may, maar Iron Maiden is wel fucking epic :P Deze beter dan?

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 0:10

Anders schreef:Tony, die antwoorden staan er reeds al, maar je steekt steeds je kop in het zand!
Waarom antwoord je eigenlijk niet in je 2012 topic?
Jammer dat je niet in staat bent duidelijk antwoord te geven op duidelijke vragen. Zo verlies ik mijn interesse in je. Ik had toch meer van je verwacht. Misschien zoek je alleen maar aandacht, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 0:13

Geen idee, maar ik heb wel een mooie nieuwe avatar :wink:

TonyJello

Wild op jagen...

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 0:16

Veel succes met jezelf!

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 10:04

Wow..

Het ging van een redelijk interesant topic in de allereerste paar posts naar een langdradige discussie met hier en der wat pittige opmerkingen, naar een hele pagina vol met trollen volgens mij naar een complot waarin Luciferians dit forum gaan overnemen! ..

Zullen we weer eventjes on-topic gaan voordat iemand dit topic een slotje geeft ofzo? :mrgreen:

Anders; stel dat ...(en we hebben het dus over een hypotetische ikkannietspellen vraag, niet realiteit, of nog niet, misschien ooit) ... stel dat er geen enkele reden meer zou zijn om te jagen op welk dier dan ook, op eenofandere manier komt er weer meer natuur, misschien verhuizen 50% van de mensheid wel naar mars ofzo, kweenie, roep maar wat :P .. en overal op de wereld groeit weer meer mooi groen! veel plantjes, fruitbomen en groente overal! zou je dan nog steeds willen jagen? :grin:

jojo

Bericht door jojo » zo jan 13, 2013 19:10

pffffftttttt.................................................................................................

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 19:19

+1 :D

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 19:30

Anders, wat nou als er wezens van een andere planeet naar ons toe komen en ons gaan helpen om de wereld veel beter te maken en ons helpen om allerlei groente en fruit (en ook nieuwe soorten van hun planeet!) effectief te verbouwen en een nieuwe manier van stad en dorp introduceren waardoor er meer ruimte op aarde word gemaakt, door bijvoorbeeld meer omhoog te bouwen.. En stel dat ze technologie en wijsheid hebben waar wij niet eens over kunnen fantaseren of dromen!

...zou je dan nog jagen? :grin:

Want onze nieuwe vriendjes zorgen er dan natuurlijk voor dat er heel veel natuur weer terug komt en dat er heel veel ruimte zal zijn voor de dieren en wij zullen het absoluut niet nodig meer hebben om vlees te eten, want ze zijn heel erg compassionate en dus zullen ze hun best doen om ons dat ook aan te leren enzo ^_^

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo jan 13, 2013 20:01

lani schreef:Anders, wat nou als er wezens van een andere planeet naar ons toe komen en ons gaan helpen om de wereld veel beter te maken en ons helpen om allerlei groente en fruit (en ook nieuwe soorten van hun planeet!) effectief te verbouwen en een nieuwe manier van stad en dorp introduceren waardoor er meer ruimte op aarde word gemaakt, door bijvoorbeeld meer omhoog te bouwen.. En stel dat ze technologie en wijsheid hebben waar wij niet eens over kunnen fantaseren of dromen!
Wat nou als er wezens naar onze planeet komen die zeggen, "Ja, wij kunnen natuurlijk perfect overleven op plantaardig voedsel, maar we willen toch eens ervaren hoe het is om op de mensheid te jagen."... en dan random mensen gaan neerschieten bij jou om de hoek? :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Gesloten