Jagen op wild.

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Gesloten
lani
Leefwijze: veganist

Re: Jagen op wild.

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 20:05

RENNEN!!!!!

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 20:53

Good for you..

Zou je ook fora hebben zoals bijv. die van de kinderbescherming, waar pedo's komen verkondigen dat ze binnenkort weer een kind gaan misbruiken?

Wat ik ook zit te denken, is het eten van een stuk vlees of het drinken van een glas melk niet net zo fucked up als jagen? Ik vind namelijk van wel.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 20:56

Emiel schreef:Zou je ook fora hebben zoals bijv. die van de kinderbescherming, waar pedo's komen verkondigen dat ze binnenkort weer een kind gaan misbruiken?
Zoiets zat ik nou ook te denken, maar ik wist geen goed voorbeeld.

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 21:02

...ik zie nu al een trol op zo'n forum voor me xDD

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 13, 2013 21:17

Overlevingsinstinct zeg maar
Dit 'punt' snap ik niet helemaal. Je woont in Nederland, en bent kennelijk in de gezegende omstandigheid een opleiding te hebben 'genoten', en om een dak boven je hoofd te hebben, internet-aansluiting te hebben, en wilde plannen voor een trip naar de VS/Canada....
Hoezo overleven? Gewoon een lekker 'lui' luxe leventje, en er is op die manier dus geen enkele aanleiding om een dier af te schieten, behalve je eigen drang om een beest te doden. De adrenalinekick van het doden, het gelukzalige gevoel dat je er kennelijk van krijgt.....
En natuurlijk zijn er adrenalinejunkies die dat 'nodig' hebben, maar dat zijn niet voor niets junkies, verslaafden, die aan een verdovende -of opwekkende eigenlijk- substantie verslaafd zijn, zoals anderen aan cocaine of heroine of noem het maar.
Je jaagpartij heeft dus geen zak te maken met overleven, maar alleen maar met jouw eigen kennelijk voor jou prettige egoistische wereldje waarin je je eigen zogenaamde behoeften op een ander levend wezen denkt te mogen botvieren.
Dat je in de Nederlandse cultuur opgevoed vlees denkt te moeten eten kan ik nog begrip voor opbrengen, maar het 'moeten' jagen is géén overleven, en als zodanig heb je dus geen enkel punt aangevoerd wat verklaart waarom je jaagt of waarom dat zou 'mogen' moreel gezien.
Ik snap niet zo goed dat jij ons probeert -op een forum over veganisme- met argumenten te laten komen om NIET te jagen als je naar geen enkel argument luistert, en bovendien vantevoren al bedacht hebt dat er geen argumenten zijn.... en verder blijft volharden in je eigen wereldje te denken en uit te gaan van je luxe omstandigheden en het standpunt dat jij mag doen wat je doet.
Kennelijk is er toch een sprankje twijfel bij je of datgene wat je doet moreel wel verantwoord is, anders zou je hier niet zou hard het tegendeel beweren om je eigen twijfel weg te duwen en je zucht naar dode dieren te rechtvaardigen....
Beetje jammer dat je dit dan gepaard laat gaan met alleen maar opmerkingen die bedoeld zijn om veganisten te provoceren zoals de bewering dat je voor het eind van dit jaar je eerste dode dier wel 'gehaald' zult hebben.
Wat verwacht je nu van ons?
Als we ons uit de tent laten lokken zeg jij zie je wel, jullie komen niet met argumenten, maar reageren alleen maar emotioneel. Doen we dat niet zeg je zie je wel, er zijn geen argumenten, dus ik mag jagen.
Voor jou staat de uitkomst al vast.
Jammer, maar misschien moeten wij onze tijd en moeite daar dan maar niet aan verspillen.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 21:27

Duidelijke taal, Jet! Zo is het en niet Anders!

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 21:36

wow.. mooi gezegd jet! <3 .. en ik snap nog steeds niet waarom je niet gewoon je spruitjes kan opeten :(

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 21:45

Anders schreef:[Misschien hoopte ik wel op het antwoord: Ja het is beter op wild te jagen dan verder de bio industrie te steunen.
Die "ja" kun je meteen van me krijgen, want dat vind ik namelijk ook. Maar ik vind ook dat als het niet nodig is om dieren te doden, dat je dat dan ook niet moet doen.

I know, ik kan soms heel tegenstrijdige dingen schrijven...

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 13, 2013 21:52

Ja het is beter op wild te jagen dan verder de bio industrie te steunen.
Als alleen dat je doel is......dan kun je nog beter veganist worden :) dan steun je de bioindustrie vrijwel helemaal niet meer.... :mrgreen:
En je kunt prima leren schieten op niet levende doelen, je kunt prima leren welke bessen en dergelijke je kunt eten zonder dat je direct dieren hoeft te doden. Overlevingstechnieken kun je tot op grote hoogte prima leren zonder dieren te doden.
Bovendien mensen die in primitieve omstandigheden leven gaan over het algemeen eerder dood van vochttekort, kou en dat soort dingen dan gebrek aan vlees.... :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:10

Anders schreef:There are no aliens to safe the world. Laten we het utopia uitkruipen en de realiteit van vandaag beleven.
Krishna is dood, mensen eten vlees.
Ik zal onder eenders welke omstandigheid blijven jagen. Het is een fascinatie die ik wens om te zetten naar de praktijk. Fora als dit wijzen mij erop dat er geen argumentatie te vinden is waarom we het niet zouden doen. Bende extremisten :p But I am too, so no offence or blame is taken ;)
Overlevingsinstinct zeg maar. Van meer kunnen leven dan me gegeven wordt.
How do you know what otherwordly species are up to? Who knows who's out there! =D .. weet niet wie het over een utopia had, maar ik leef ver van een utopia helaas .. de realiteit van vandaag is dat de mensheid hulp nodig heeft, ik probeer daar m'n leven aan te wijden, veganist zijn is daar één manier voor :)

Wie is Krishna? :oops: de naam klinkt beetje bekent maar verder ken ik het niet ofzo.. en niet alle mensen eten vlees trouwens, das duidelijk hier :mrgreen:

er zal vast wel een goed argument zijn om niet te jagen, maar kweenie of die hier genoemd is, ik zou het niet weten, want schijnbaar vind je mijn argument van liefde en mededogen niet goed genoeg, helaas :3 ..

ik ben niet echt extremist vind ik zelf :P .. hou niet zo van extreme dingen, hou van stabiele dingen en rust :)

overlevingsinstinct zullen we allemaal wel hebben gok ik, maar dat betekent niet perse dieren schieten voor mij, maar ieder mens is verschillend :)

vraag me trouwens af hoe een vegan nou zo overleven zou overal.. misschien moeten we daar eens een topic over openen, dat kan wel cool zijn :)

Iejoor

Bericht door Iejoor » zo jan 13, 2013 22:19

Maar waarom wil je een dier dood maken? Wat is het nut?
Ik snap het nog steeds niet.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:21

meer dan de helft van wat je net zei snap ik niks van xDD ..

waarom naar Syrie? waar is dat? :3
wat bedoel je met m'n posts evolueren..evaluren.. eve..eva.. *copypaste*evalueren! :D
aliens! nee bdoelde eigenlijk topic over vegans en hoe ze in het wild zouden overleven enzo =D oh en wat er allemaal te vinden is in dit klimaat enzo :)
je laatste zin begrijp ik helemaal niet, is misschien maar beter ook ^__^

en Iejoor volgens mij is het ''nut'' voor hem dat hij dan in staat is een dier te doden voor voedsel als hij in het wild leeft enzo helemaal afhankelijk.. dat maak ik eruit in ieder geval.. ookal kan hij net zogoed plantjes eten enzo.. maar in alaska hebben ze niet zoveel plantjes, en ik denk dat hij andere landen minder mooi vind ofzo..

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 22:21

Zelf jagen is beter dan bio-industrie vlees eten.
Één kind misbruiken is beter dan twee kinderen misbruiken.
Je vrouw één keer slaan is beter dan haar zes keer slaan.
Je hond drie keer schoppen is beter dan hem tien keer te schoppen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:23

1 keer lani aaien is niet genoeg mag ik meer? :(

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 13, 2013 22:28

Anders schreef:Ik rem voor dieren...
...zodat ik ze even later fijn dood kan schieten.

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:35

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:44

nope, ik kijk gewoon teveel naar american dad xD hoezow? =P

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 22:58

Anders schreef:
Emiel schreef:
Zelf jagen is beter dan bio-industrie vlees eten.
Één kind misbruiken is beter dan twee kinderen misbruiken.
Je vrouw één keer slaan is beter dan haar zes keer slaan.
Je hond drie keer schoppen is beter dan hem tien keer te schoppen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Emiel, met alle respect maar ik begin me toch vragen te stellen. Kinderen en pedofilie staan ver los van dit onderwerp beste man :)
Ik zal er ook mee stoppen. Ik probeer een punt te maken, maar het kost me alleen maar veel energie en ik weet niet eens meer wat ik wilde schrijven :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 23:05

lani schreef:yay!
Dude, you're killing me (ik schreef zomaar helemaal per ongeluk "likking me" :| ).

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 23:10

Emiel schreef:
lani schreef:yay!
Dude, you're killing me (ik schreef zomaar helemaal per ongeluk "likking me" :| ).
*licks*

*run awaaaaaaaaaaaay!*

on-topic:
Anders schreef:Als ik het je te direct zou zeggen ben je misschien gekwetst. Ik denk dat je na het vertoeven in oorlogsgebied een beetje minder soft zou zijn.
waarom ben ik te soft O_O .. volgens mij ben jij gewoon te hard :P .. en nee zeg maar niet :3 .. ik weet dat er genoeg rotzooi is, waarom zouden we ons kwellen met de details als we er niets aan hebben.. das mijn mening natuurlijk ^^''

Gesloten