Jagen op wild.

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Gesloten
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Jagen op wild.

Bericht door Vegantastic » zo jan 13, 2013 23:13

Anders schreef:
Emiel schreef:
Zelf jagen is beter dan bio-industrie vlees eten.
Één kind misbruiken is beter dan twee kinderen misbruiken.
Je vrouw één keer slaan is beter dan haar zes keer slaan.
Je hond drie keer schoppen is beter dan hem tien keer te schoppen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Emiel, met alle respect maar ik begin me toch vragen te stellen. Kinderen en pedofilie staan ver los van dit onderwerp beste man :)
Een dier schoppen voor het plezier is helemaal iets anders dan een dier neer te schieten om op te eten. En als je daarmee de bewoners en boeren nog eens helpt die rondom de wilde dieren wonen, is dat enkel een win/win situatie.
Een dier neerschieten voor consumptie is ook iets anders dan jij van plan bent. Jagen = voor plezier. En niet voor consumptie. Dus dit raakt zeker andere vlakken wat je wilt. Dit wil je niet inzien helaas.

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 23:27

nou, ik vind dat ik genoeg rotdingen weet, als ik het geheel dan niet snap ofzo dan is dat maar zo voorlopig, wie weet later dat ik het wel beter begrijp ofzo en alles beter kan inzien, maar alles heeft z'n tijd, nu zal het me niets helpen, zal me alleen meer verdriet geven en niets anders..

en nu ga ik naar bed toe want zou al meer dan een half uur geleden in bed moeten liggen :mrgreen: ben ook suuuuuper moe nu :3

on-topic: ga maar radijsjes jagen, is ook cool!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 14, 2013 0:55

Anders schreef:Wat ben ik dan van plan volgens U vegantastic? Omschrijf eens.
Wederom niet in gaan op wat er gezegd wordt....

Maar goed...mss is het anders eens tijd om op te stappen Anders? Genoeg getroll hier.

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 9:24

ik voel me ook een beetje alsof hij me steeds schuldig probeert te laten voelen ofzo omdat ik misschien niet genoeg weet over de wereld en misschien dat ik te weinig goede dingen doe ofzo.. das ook niet echt aardig..

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 11:24

lani schreef:ik voel me ook een beetje alsof hij me steeds schuldig probeert te laten voelen ofzo omdat ik misschien niet genoeg weet over de wereld en misschien dat ik te weinig goede dingen doe ofzo.. das ook niet echt aardig..
Onzin, je bent wie je bent. Hardheid is helemaal niet nodig in deze wereld. We moeten juist naar meer compassie, begrip en liefde toe. Hardheid is iets van vroeger.

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 11:56

jojo

Bericht door jojo » ma jan 14, 2013 13:04

WHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!!!!!!!! :mrgreen:
En Iani: Volgens mij weet je alles wat je nodig hebt om een goed mens te zijn: Liefde in alle eenvoud.... voor alles wat leeft........ BAM! Basis........... De rest is een ekstra kadelootje en komt gaandeweg in je leven.....

jojo

Bericht door jojo » ma jan 14, 2013 13:06

Aldus mijn nederige mening :grin:

lena

Bericht door lena » ma jan 14, 2013 13:24

Emiel schreef:Kamagurka - Jagen :idea:
Ha, die is goed. Doet me denken aan deze Katrien (heb ik al eens in het cartoontopic geplaatst) maar dan nog beter.
http://i.imgur.com/qpPv4.jpg

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 14, 2013 20:10

Anders schreef:
Vegantastic schreef:
Anders schreef:Wat ben ik dan van plan volgens U vegantastic? Omschrijf eens.
Wederom niet in gaan op wat er gezegd wordt....

Maar goed...mss is het anders eens tijd om op te stappen Anders? Genoeg getroll hier.
Ochottekes, alsof ik alles niet te woord ben gestaan. Ik dacht dat U het topic van meet af aan volgde. Niet dus?
Ik volg het goed. Daarom mijn uitspraak.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 14, 2013 20:27

Anders schreef:Als jij denkt dat ik het voor mijn plezier ga doen, ben je fout.
Nee, want feit blijft dat jacht gewoon voor plezier is binnen onze maatschappelijke grenzen. Het is niet nodig om te jagen, dus blijft de enige optie over dat het voor plezier is. Later haal je er opeens bij dat het is tegen overlast, maar dat is alleen gebouwd op argumenten van wildbeheereenheden die tellingen maal 10x doen om het erger te maken, die bijvoeren etc. en jacht geeft aanleiding tot dat er juist meer dieren vaak geboren worden. Dus dat argument is ook gemakkelijk onderuit te halen. En zelfs waar sprake is van overlast zijn er andere oplossingen.

Het enige alternatief zou nog zijn dat je dieren wilt doden die lijden, maar om dat jacht te noemen?

Dus je gaat plezierjacht beoefenen. Daar kan je gewoonweg niet om heen. Dit probeer je dan te beargumenteren door discussie te hebben over dat jacht minder erg is dan dieren in de bio-industrie.. een discussie er helemaal niet toe doet, want je kan dan nog wel even doorgaan..

Kortom.. ik heb gelijk en jij hebt geen gelijk. Het is vrij simpel. Daar kunnen we wel tientallen pagina's om heen walsen, maar wees als je zo graag macho wilt gedragen gewoon duidelijk en zeg dat je gewoon voor plezier gaat jagen.

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 20:31

dankjewel Vegantastic! mooi gesproken (geschreven eigelijk) :mrgreen: zou wel willen dat ik wat beter met woorden was af en toe :3

Iejoor

Bericht door Iejoor » ma jan 14, 2013 20:42

Anders schreef:Als jij denkt dat ik het voor mijn plezier ga doen, ben je fout.
Ik betreur zelfs ten zeerste dat ik op mijn praktisch examen niet mag kiezen welk wild ik neerschiet.
Vanaf ik mijn brevet heb, ga ik me enkel richten op everzwijnen. VOOR CONSUMPTIE, en om de inwoners minder overlast te geven.
Maar dan ga je daar weer discussie over voeren en punten aanhalen die ik al reeds beantwoord heb.
Maar je wilt het dus voor consumptie en niet voor je plezier.
Nou als je er dan zo tegen op ziet, dan doe je het toch gewoon niet?
Het is niet nodig.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 21:03

Anders schreef:De jacht is niet persé nodig nodig. Maar wel van belang voor boeren (die uw groenten kweken) en omwonende wiens tuin beschadigd wordt door wild zoals zwijnen.
Ja? Hebben AL die groente- en fruittelers last van zwijnen? Volgens mij heeft Nederland niet eens zoveel bos voor zwijnen.

En je tuintje kapot door een paar wilde dieren? Ach wat balen nou, weet je wat, we schieten ze lekker allemaal kapot. Bah, wat een antropocentrische gedachte...

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 21:04

sgoed, doe maar: eetbaar boomschors

heb hier ook een 'survival guide' in huis, staan ook nog wat dingen in voor de winter dacht ik, moet ik nog ff goed lezen ^_^

een stevig hek om je tuin heen is trouwens ook geen slecht idee om overlast te voorkomen :)

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 21:12

zal binnekort wel ff kijken in dat boek ^^ zal ik het hier wel delen :) .. is trouwens een heel bekend boek, van zo'n ex-ranger of militair of weet ik veel wat =P

omdat ze kinderen aan kunnen vallen is een beetje een oud excuus trouwens, iedereen is net zoveel waard, dat artikel gaat om een volwassen vrouw, vind ik net zo erg als wanneer het een kind geweest zou zijn, al is het met kinderen wel gevaarlijker uiteraard want die zijn een heel stuk weerbaarder, vooral de kleinste kinderen =( .. maar om daarom dieren dood te schieten, vind ik zelf geen goede reden.

er zijn genoeg mensen die een gevaar zijn voor andere mensen, die schieten we ook niet allemaal af. mensen staan helaas in de weg van de natuur, alleen omdat we het kunnen betekent het niet dat we superdominant moeten gaan doen en maar alles doodmaken wat ons lastig valt, we moeten juist meer ervoor zorgen dat wij de natuur minder lastig vallen.

Iejoor

Bericht door Iejoor » ma jan 14, 2013 21:19

lani schreef:zal binnekort wel ff kijken in dat boek ^^ zal ik het hier wel delen :) .. is trouwens een heel bekend boek, van zo'n ex-ranger of militair of weet ik veel wat =P

omdat ze kinderen aan kunnen vallen is een beetje een oud excuus trouwens, iedereen is net zoveel waard, dat artikel gaat om een volwassen vrouw, vind ik net zo erg als wanneer het een kind geweest zou zijn, al is het met kinderen wel gevaarlijker uiteraard want die zijn een heel stuk weerbaarder, vooral de kleinste kinderen =( .. maar om daarom dieren dood te schieten, vind ik zelf geen goede reden.

er zijn genoeg mensen die een gevaar zijn voor andere mensen, die schieten we ook niet allemaal af. mensen staan helaas in de weg van de natuur, alleen omdat we het kunnen betekent het niet dat we superdominant moeten gaan doen en maar alles doodmaken wat ons lastig valt, we moeten juist meer ervoor zorgen dat wij de natuur minder lastig vallen.
Wat schrijf je dat mooi.

Ik ben geen bioloog of wat maar als dieren toch genoeg te eten hebben, hoeven ze toch helemaal niet bij mensen in de buurt te komen?
Las eens een artikeltje over dat Australië witte haaien wilde doodmaken als die te dicht bij de kust zwommen. Lekker dan, vraag je dan eerst eens af waarom ze daar zwemmen, is er ergens anders dan geen eten meer? En dat geldt ook voor de andere wilde dieren lijkt me. Maar omdat wij mensen overal woonwijken en snelwegen en recreatiegebieden aanleggen, ja dan zitten we al die dieren al gauw in de weg.

En ik meen dat Anders iets schreef ver in de wildernis in Canada en dat je dan ook prooi bent voor de beren. Maar ik denk dat beertjelief jou niet een 9 mm gaatje in je lijf kan bezorgen, dus dat is ook niet helemaal eerlijk he...
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 21:25

ik ga jou toch ook niet doodschieten als je in de weg staat? :roll:

en ik denk dat een beer liever een visje heeft of wat besjes =D

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 21:32

doe ik niet, ik geef je wel een aai en wat blaadjes ofzo =P .. ohnee carnivoor sorry, een soepbot dan, m'n ouders hebben die nog weleens, hun hond vind ze ook geweldig xD ik vind t altijd maar stinken..

Iejoor

Bericht door Iejoor » ma jan 14, 2013 21:33

Ik vind het hele 'jij staat mij in de weg dus ik maak je dood' idee helemaal niks.
Wie geeft jouw het recht om een ander moedwillig dood te maken?
Elpida Shelter of Hope

Gesloten