Voor de weinige schade die er is (het potje raakt niet op), zijn er dus vergoedingen voor boeren. Daar er vaak genoeg voor is kan je wel stellen dat de schade meevalt.Anders schreef:De jacht is niet persé nodig nodig. Maar wel van belang voor boeren (die uw groenten kweken) en omwonende wiens tuin beschadigd wordt door wild zoals zwijnen. Welke oplossingen zijn er dan voor te vinden Vegantastic? Je kan wel zeggen "er zijn oplossingen", maar die zijn er niet. Je kan dieren zoals everzwijnen niet verplaatsen. Binnen dit en vijf jaar komen de wolven de Benelux binnen. Misschien is er dan minder overlast van everzwijnen, dan hebben ze een natuurlijke vijand.
Verder kan ik je zo naar mensen en bedrijven verwijzen die op andere manieren overlast aanpakken. Deze bieden zich ook steeds aan bij overheden, maar daar VVD/CDA toch vaak te veel luisteren naar jagers word die oplossing meestal gekozen. Hier en daar lukt het wel. Een kennis van mij heeft een bedrijf en helpt met deze 'conflicten'. Hij wordt ingehuurd om dieren weg te vangen en elders te plaatsen. Dit voorkomt dat de dieren afgeschoten worden. Maar kan ook zijn dat die helpt met preventie-oplossingen zodat jacht niet gekozen wordt.
Wilde zwijnen kunnen gevaarlijk zijn, maar meestal niet. Ja, ze kunnen een tuin omwroeten, maar dan moet je niet bij het bos gaan wonen als je daar niet tegen kan. Maar mocht het problemen opleveren, dan volstaat een hek vaak al. Echter jagers knippen langs snelwegen die hekken door, waardoor er veiligheidsproblemen ontstaat waarop diezelfde jagers weer roepen 'ze moeten afgeschoten worden'. Ondertussen gooien ze voer neer etc. Ook is er onderzoek geweest dat juist jacht de dieren naar bewoond gebied drijft. Dus jacht werd niet tegen overlast, maar kan juist het creeeren.
Vlees => voor smaak => niet nodigEn ja ik geef eerlijk toe dat de spanning in de jacht mij enig plezier gaat geven. Ik wals daar niet rondom heen, maar het plezier is niet de reden waarom ik het ga doen.
Jacht => spanning => niet nodig
Vertel mij nu waar er geen 'plezier' is in deze punten?