De EU en BIOLOGISCHE LANDBOUW..

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
repelsteeltje
Leefwijze: flexanist

Re: De EU en BIOLOGISCHE LANDBOUW..

Bericht door repelsteeltje » ma feb 04, 2013 13:25

Hartelijk dank! voor het plaatsen van deze link.
Eerst werd ik er blij van deze enquete eindelijk word ons als consumenten ook naar onze mening gevraagd.
Maar helaas tijdens het invullen kwam ik er achterd dat deze enquete enorm gekleurd is. Vaak kon ik niet een antwoord geven dat klopte bij mijn beleving. Omdat ik het enorm belangrijk vind dat wanneer de EU vraagt om een reaktie om dan ook een eerlijk antwoord te geven heb ik meteen kontakt opgemomen met de partij voor de dieren, Groenlinks en bionext. Zij gaan nu ook nog eens kritisch naar de vragen kijken gelukkig.
Je kan na het beantwoorden van de enquete ze ook een mail sturen met wat je er werkelijk van vind.
Als je er al wat anders van vind natuurlijk.
Ik stuur even mijn mail mee. Ik hoop dat de partij voor de diren of groenlinks of bionext een mooie text samenstellen die we kunnen mailen massaal.

mijn tekst:
Dear European Commission,
I would lik to give my personal answer as an Organic consumer.
Your review in my opinion is very coloured!
At first i was very content that you reach out to the public for answers. But that gradually changed reading al the questions and answers!
Do you really think we are stupid?
In many cases i could not answer a question the way i would have.
Reading even more and higher costs or letting go of very good standards for Organic Agriculture.
NO off course we do not wish to loosen the strict regulations..there should be no GMO and no POISON in Organic produce! But to make costs even higher for organic farmers give them even more work is the world up side down to my opinion!
Let the pollutors pay!
Why is it even in these days possible that we neglegt the importance of Organic agriculture and sustainability?
Why do ordinary agricultural Farmers get agricultural subsidies. It is totally unfair for the Organic Farmers and consumers. Ordinary products have due to the subsidies not an realistic price.. people should pay a fair price.
I do not think animals need proteïn rich food when they eat their natural feed! That is an coloured opinion!
So i got angry reading on. and contacted several Dutch organizations because i want to give you my true opinion!
And i hope more will follow!
One more thing, the EU should in fact carry out the message to the people of the EU to eat less meat and dairy for health , sustainability etc.
But i understand with the lobbyists allover the EU from big Firms..that this will probably never happen.
At leas i do not have children to worry about their future ..but you probably have. Maybe even grandchildren who knows and its all about what we want for the future?
Because when we keep on consuming the way we do we need more then one Earth.
But i will keep buying organic and thus promoting it.
i wish you all the best.
Yours sincerely,
Martine Zeelenberg

Hopelijk krijgen ze nog vele kritische reakties! van over de hele EU :!:

TonyJello
Leefwijze: veganist

Bericht door TonyJello » ma feb 04, 2013 13:40

Goed zo!

Ik heb de link nog niet eens geopend, want de gedachte ging door mij heen dat de EU dat alleen maar in haar eigen voordeel doet en zoiets is niet in haar voordeel, geld binnen halen is haar voordeel, dus er moet wel een 'addertje onder het gras zitten'.

-Edit-
Ohw, het is in het Engels, nou dat kan ik niet goed volgen.

Ze verwachten waarschijnlijk weinig reactie, dus wat jij doet is goed, denk ik, repelsteeltje.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma feb 04, 2013 18:29

Bij de EU moet alles vertaald worden, dus er is ook een NL versie: http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms ... 13&lang=nl

repelsteeltje

Bericht door repelsteeltje » ma feb 04, 2013 19:22

Vegantastic schreef:Bij de EU moet alles vertaald worden, dus er is ook een NL versie: http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms ... 13&lang=nl

thumbs up!

repelsteeltje

Bericht door repelsteeltje » do feb 14, 2013 11:40

http://www.bionext.nl/zakelijk/advies-i ... eksenqu-te

Bionext heeft zich over deze enquete gebogen...en heel kritisch naar de vragen gekeken.. Een verzoekje aan allen die zich interesseerd voor biologische landbouw hier even naar te kijken. Zij hebben dus ook even antwoorde geformuleerd hoe zij de lijst graag beantwoord zouden zien.

link:
http://www.bionext.nl/sites/www.bionext ... ire-nl.pdf

Ik hoop dat de EU toch het beste voor heeft met de biologische landbouw (tja hopen mag je he...) en het de biologische sektor niet nog moeilijker gaat maken..
gr.
Martine

Plaats reactie