Veggiecredits

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Peetjesplace
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Veggiecredits

Bericht door Peetjesplace » do mar 28, 2013 8:13

Hoihoi

Gisteren werd ik geattendeerd op een opmerkelijk initiatief. Je kunt je de komende maand laten betalen om veganistisch/vegetarisch te eten. Hoewel de meesten waarschijnlijk veganist zijn vanuit idealisme is het wel eens leuk en motiverend om te zien wat daar nou tegenover kan staan en hoe je bedrijven de gelegenheid geeft iets terug te doen voor natuur en milieu...

Wat er jammer aan is, is dat je zelf niet kan kiezen voor welk initiatief je een maand lang veganistisch eet. Dat zou het wellicht nog meer tot de verbeelding doen spreken.

Zie voor meer info http://veggiecredits.nl/

Persoonlijk doe ik het nou niet direct om het geld... maar ik vind het wel een wonderlijk gegeven wat ik toch niet onvermeld wilde laten.

Mystique
Leefwijze: veganist

Re: Veggiecredits

Bericht door Mystique » do mar 28, 2013 9:40

Ik wilde eigenlijk niet meedoen, omdat ik het ook uit liefde doe, maar toen ik zag dat ik 360 euro kon krijgen heb ik me toch aangemeld. Daar zou ik in ieder geval eindelijk eens bij Veggiedeli van kunnen bestellen. :)
Maar het spookt toch een beetje in mijn achterhoofd dat het een 1-aprilgrap is ofzo. Ik zou het wel een slechte vinden, aangezien ik het geld echt heel goed zou kunnen gebruiken...

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » do mar 28, 2013 9:43

Waar halen ze dat geld vandaan dan?
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 9:52

Ik kan altijd wel extra geld gebruiken, dus ik heb me ook maar aangemeld. Baad het niet dan schaadt het niet (y)

jojo

Bericht door jojo » do mar 28, 2013 10:02

Ik ben in een dolle bui....... Heb me ook aangemeld! :mrgreen:

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » do mar 28, 2013 10:03

"Veggiecredits daagt je uit om een maand lang minder dierlijke producten te eten"

Als je al veganist bent kan je dus helemaal niet meedoen want het is onmogelijk om minder dierlijke producten te eten als je ze toch al niet eet.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 10:06

Maud schreef:"Veggiecredits daagt je uit om een maand lang minder dierlijke producten te eten"

Als je al veganist bent kan je dus helemaal niet meedoen want het is onmogelijk om minder dierlijke producten te eten als je ze toch al niet eet.
Nou er was geen enkel probleem om mijn naam in te vullen en me aan te melden hoor ;) Er werd verder nergens om gevraagd en wat niet weet wat niet deert :mrgreen:
Als ze wat gaan vragen zeg ik dat ik gewoon een rasechte carnivoor ben (y)

Als ik zo meer dan 300 euro kan scoren :mrgreen:

Maud

Bericht door Maud » do mar 28, 2013 10:08

Maar zo wordt bijvoorbeeld iemands vliegreis dus niet echt gecompenseerd.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 10:13

Ik heb ook niet voor de optie ik wil compenseren gekozen, maar voor de optie ik wil rijk worden :mrgreen:

Verder ben ik nog steeds flexanist. Ik ben net een goeie week richting het veganisme aan het gaan, dus ik compenseer wel degelijk eigenlijk!

Hmmm ik lieg dus eigenlijk helemaal niet.... ooooo de rest hier allemaal wel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MBVegan31 op do mar 28, 2013 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Maud

Bericht door Maud » do mar 28, 2013 10:16

Misschien moet ik eerst vlees gaan eten en daarna stoppen dan compenseer ik ook ;)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 10:19

Maud schreef:Misschien moet ik eerst vlees gaan eten en daarna stoppen dan compenseer ik ook ;)
Dat is ook een idee al moet ik er niet aan denken.
Brrrr ik word echt misselijk al..

Ik at nog kaas en andere zuivelproducten. En er zal wellicht in het drinken wat ik nog haal iets aan dierlijk gebeuren inzitten.
M'n eten dacht ik dat ik dat nu wel aardig goed deed, maar vind het nog wel erg lastig en betaal me in iets meer dan een week al scheel aan de bezoekjes aan supermarkten en biowinkels :)
Dus ik vind een maand lang aan recepten en tips ook niet verkeerd trouwens!

Mystique

Bericht door Mystique » do mar 28, 2013 10:51

Maud schreef:"Veggiecredits daagt je uit om een maand lang minder dierlijke producten te eten"

Op facebook hebben ze aangegeven dat je je zeker kunt aanmelden als je allang veganist/vegetariër bent, omdat je alsnog compenseert (in vergelijking met vleeseters).

Overigens ging het maar tot de 1000 deelnemers, dus als je je net hebt aangemeld moet je niet al te verrast zijn als je er niet meer voor in aanmerking komt...

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 11:03

Mystique schreef:

Op facebook hebben ze aangegeven dat je je zeker kunt aanmelden als je allang veganist/vegetariër bent, omdat je alsnog compenseert (in vergelijking met vleeseters).

Overigens ging het maar tot de 1000 deelnemers, dus als je je net hebt aangemeld moet je niet al te verrast zijn als je er niet meer voor in aanmerking komt...
Hmm ik kreeg wel een mailtje binnen dat ik vanaf april mails kon verwachten en dat ik was toegevoegd aan de compensatie van het project Deepwater Horizon van BP.

Ik begin me nou af te vragen of bedrijven dit nu dan als excuus gaan zien van ja maar wij hebben voor dit project zoveel veggies en die compenseren dit project...

Ik ga eens uitzoeken wat het Deepwater Horizon project inhoudt :mrgreen:

O das lekker ik compenseer voor die olieramp schijnbaar :)
Laatst gewijzigd door MBVegan31 op do mar 28, 2013 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » do mar 28, 2013 11:04

*ingeschreven*. Maar snappen doe ik het niet!
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » do mar 28, 2013 11:11

Ik denk dat ik het wel snap ;). Was is het volgende maand en met welke dag begint deze maand? :P
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do mar 28, 2013 11:16

Marcello schreef:Ik denk dat ik het wel snap ;). Was is het volgende maand en met welke dag begint deze maand? :P
maar t zal maar echt zijn en geen grapje :wink: heb je toch mooi 350 euries straks!

jojo

Bericht door jojo » do mar 28, 2013 11:31

Ik ben heeel benieuwd of dit echt is of niet......... in ieder geval doe ik vooralsnog ook mee met de
compensatie voor het project Deepwater Horizon....... En als het echt is en ik krijg dus dat geld..... dan .. dan... dan.... Koop ik éindelijk mijn eerst paar goeie veganistische schoenen!!!!!!!!!!!!!!! ( en ik heb een vriendin met heel weinig geld...... en dan ga ik die es eventjes trakteren op een vega etentje :) )

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do mar 28, 2013 16:12

Te mooi om waar te zijn, denk ik :P Bovendien vragen ze om je rekeningnummer... ik weet niet of ik dat wel zomaar wil geven...

Then again, dat geld zou inderdaad mooi meegenomen zijn :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do mar 28, 2013 19:42

Ik zag het ook al, vroeg mij af waar ik mij aan zou "verbinden" als ik mij inschreef en wat ik allemaal moet doen etc. Maar Stichting Viva Las Vegas zijn wel serieus en gaan echt geen onzin uithalen. Volgens mij werken ze toch ook vaak samen met de NVV, dus wie weet kunnen die mensen hier wat opheldering geven mochten ze meer weten?

(En ondertussen mij toch maar even ingeschreven, in deze tijden zijn extra zakcentjes zéér welkom)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do mar 28, 2013 19:56

MariskaB schreef: Hmm ik kreeg wel een mailtje binnen dat ik vanaf april mails kon verwachten en dat ik was toegevoegd aan de compensatie van het project Deepwater Horizon van BP.

Ik begin me nou af te vragen of bedrijven dit nu dan als excuus gaan zien van ja maar wij hebben voor dit project zoveel veggies en die compenseren dit project...

Ik ga eens uitzoeken wat het Deepwater Horizon project inhoudt :mrgreen:

O das lekker ik compenseer voor die olieramp schijnbaar :)
Ik dus ook, dus eigenlijk zorgen we ervoor dat BP zich niet zo schuldig hierover hoeft te voelen :( :
http://en.wikipedia.org/wiki/Deepwater_ ... _oil_spill
Of ik mij daar nu zo prettig onder voel. Maar aan de andere kant, laat ze maar betalen inderdaad :twisted:
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie