Veggiecredits

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Bonnie
Contacteer:

Re: Veggiecredits

Bericht door Bonnie » do mar 28, 2013 20:08

Ik vind het wel een interessant experiment :) Zouden er veel mensen zijn die normaal niks van vegan eten moeten hebben maar het wel zouden willen als ze ervoor betaald kregen? Zo'n extrinsieke motivatie is vast niet zo effectief als andere argumenten voor plantaardig eten, maar misschien dat die mensen dan wel zouden zien dat het makkelijker is dan ze van tevoren dachten. En zouden bedrijven hier echt iets mee willen doen? Bij dat onderdeel "De Carnivoren" van Kassa Groen lieten mensen ook hun vlees staan met als doel dat dat de uitstoot van het programma zou compenseren, dus het idee bestaat wel.

Maar ja, dan wordt een deel van het positieve effect van je veggie/vegan levensstijl dus ook ongedaan gemaakt. Wat dat betreft heb ik dan liever dat de bedrijven het geld in andere milieuvriendelijkere maatregelen steken, want wij eten sowieso wel vegan.

DeVegetarische
Leefwijze: veganist

Bericht door DeVegetarische » do mar 28, 2013 20:25

Maar met 1000 mensen zouden ze dus 350.000€ uitgeven zodat mensen ietsje vaker vega eten....?
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Mystique

Bericht door Mystique » do mar 28, 2013 21:31

DeVegetarische schreef:Maar met 1000 mensen zouden ze dus 350.000€ uitgeven zodat mensen ietsje vaker vega eten....?
Voor zover ik het begrepen heb wordt er betaald door sponsors, dus niet door de Viva las Vega's-stichting zelf.

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera » za mar 30, 2013 10:03

Ik denk dat het en grap is, en zo niet is het dus een stunt van BP. Daar wil ik niet eens aan meewerken. Dit soort acties misbruiken ze om goodwill te kweken bij het grote publiek zodat ze ondertussen nog allerlei dingen kunnen doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Werk je hier aan mee voor geld, dan gooi je alsnog je idealen in het water, voor mijn gevoel.

Kon het formulier gewoon verzenden zonder mijn gegevens in te vullen dus dat klopt ook al niet.

Wat was ook alweer die actie voor melk vorig jaar? Daar doet het me een beetje aan denken.

Mystique

Bericht door Mystique » za mar 30, 2013 13:06

Wel een erg flauwe grap, aangezien er vast genoeg mensen zijn die het geld erg goed kunnen gebruiken en dus flink zullen balen dat ze het niet krijgen.
Vooral in 'deze moeilijke tijden' zou ik niet met zo'n grap komen...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo mar 31, 2013 0:05

Als je gewoon vegan eet en geen luxe vleesvervangers haalt kan je wel goedkoper uit zijn dan een dieet met vlees, dus je kan dan ook wel een hoop geld per maand besparen. Is eigenlijk ook een soort terugverdienen. Hoewel die luxe vleesvervangers ook wel lekker zijn :)

Mystique

Bericht door Mystique » zo mar 31, 2013 13:05

Ja, maar als je al veganist bent en het geld nog steeds heel hard nodig hebt. Ik vind het eigenlijk een steeds misselijkmakendere grap worden. Er zijn al bezwaren geuit, maar gewoon door blijven gaan ermee en negeren die hap, want reageren doen ze ook niet...

Valt me ontzettend tegen van VLV...

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » zo mar 31, 2013 13:39

Ja, ik had er al geen vertrouwen in, maar toch maar ingeschreven :P Iedereen kan dat geld nu wel gebruiken maar sommige mensen inderdaad heel erg, ik vind het daarom een zwakke, flauwe grap en sowieso zwak omdat je om een grap hoort te (kunnen) lachen en het is gewoon niet grappig, lach-baar.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo mar 31, 2013 14:35

Ik weet niet, het leek mij gewoon een 1-aprilstunt om aandacht te trekken voor hoeveel een plantaardig dieet nou in werkelijkheid kan besparen. Wel rot natuurlijk als mensen nu teleurgesteld zijn, maar als een website je gratis geld belooft dan moeten er toch ook wel alarmbellen gaan rinkelen. Ik zou het ook wel gek vinden als ik zoveel geld kreeg voor iets wat ik niet deed (vlees eten). En daarbij zou je dan dus milieuonvriendelijke bedrijven steunen.

Die cijfers die laten zien hoeveel water, levens etc je bespaart hebben we allemaal denk ik weleens voorbij zien komen, maar ik had nog nooit gezien dat het omgezet was in geld. Ik weet niet waar dat bedrag op is gebaseerd, maar ik vond het wel interessant. Misschien dat zoiets het voor sommige mensen wel concreter maakt...

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mar 31, 2013 15:45

Misschien zit Marcello hier achter?

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » zo mar 31, 2013 17:10

Nee, mijn 1-4-grappen richten zich op een groter publiek! :P
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Miesje
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Miesje » zo mar 31, 2013 18:39

Ik denk dat het een grap is
als je geen rekeningnummer en uitdaging invult zegt ie ook dat je succesvol ingeschreven bent.
Ik drukte namelijk perongeluk op verzenden; terwijl nog niet alles had ingevuld. En ik kreeg direct een mail ??

ik had nog heel mijn uitdaging niet aangekruist. :shock: :shock:
http://zuinigencreatief.blogspot.be/ !!
Leef (extreem) zuinig, goed voor milieu, geld en een leuke nieuwe hobby

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma apr 01, 2013 8:34

GOEIE

T was toch een 1 april grap :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma apr 01, 2013 9:59

1 april :)

Het is inmiddels opgepakt door RTLnieuws en Hart van Nederland.

1500 mensen hebben meegedaan. Waarvan nu al 5% zich heeft opgegeven om gewoon met de veggiechallenge te gaan meedoen.

Helaas ook wat negatieve reacties, maar vorig jaar waren zulke reacties er ook al over de 1 april grap met de vleesetende planten die vlees minderde. Toen waren er ook o.a. vegans die riepen dat het smakeloos was enzo.

Marcello
Contacteer:

Re: Veggiecredits / 1-4

Bericht door Marcello » ma apr 01, 2013 9:59

Best leuke grap ;). Liever had ik een grap gezien die zich meer op de alleseters had gericht en niet op de eigen achterban :roll:.

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma apr 01, 2013 10:49

Is dit eigenlijk ergens door de pers opgepikt? Hebben media hier aandacht aan besteed? :?:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma apr 01, 2013 10:58

Marcello schreef:Is dit eigenlijk ergens door de pers opgepikt? Hebben media hier aandacht aan besteed? :?:
Ja tot nu toe iig RTL en Hart van NL op hun site.

Mystique

Bericht door Mystique » ma apr 01, 2013 13:27

Ik vind het dus een zeer niet geslaagde grap, omdat je mensen geld belooft in een tijd met veel werkelozen en financiële tekorten/onzekerheden.

En ja, misschien wat ik naïef dat ik er in het begin in trapte, maar als je financiële zorgen je zo hoog zitten, dat je iedere maand moet bedelen om werk en in de stress zit en regelmatig geld moet lenen van familie, omdat je anders niet rondkomt, dan word je heel erg blij van 360 euro...

Maar dat zal wel zeikerige 'ik' zijn... :wink:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma apr 01, 2013 17:17

Mystique schreef:Ik vind het dus een zeer niet geslaagde grap, omdat je mensen geld belooft in een tijd met veel werkelozen en financiële tekorten/onzekerheden.
Smaken verschillen natuurlijk. Sowieso lag het er zo dik bovenop dat het niet klopte he. Je moet gewoon alles wat 1 april start gewoon niet serieus nemen :)

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma apr 01, 2013 19:47

Vegantastic schreef:
Marcello schreef:Is dit eigenlijk ergens door de pers opgepikt? Hebben media hier aandacht aan besteed? :?:
Ja tot nu toe iig RTL en Hart van NL op hun site.
Ik bedoelde eigenlijk afgelopen weken, niet vandaag ;).

Plaats reactie