Veggiecredits

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Barbera
Leefwijze: flexanist

Re: Veggiecredits

Bericht door Barbera » di apr 02, 2013 17:37

Had ik het toch goed gezien...

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 02, 2013 22:57

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 02, 2013 22:59

Marcello schreef:
Vegantastic schreef:
Marcello schreef:Is dit eigenlijk ergens door de pers opgepikt? Hebben media hier aandacht aan besteed? :?:
Ja tot nu toe iig RTL en Hart van NL op hun site.
Ik bedoelde eigenlijk afgelopen weken, niet vandaag ;).
Nee daarvoor niet zo. Ik denk dat de pers het door had. Lag er ook dik op natuurlijk. Maar wel allerlei blogs enzo pakte het op.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo apr 03, 2013 10:30

Ik vind het wel een leuke actie. Ik vind de grap niet zozeer erg grappig, maar het is wel een leuke manier om via een 1-aprilgrap aandacht te vragen voor veganisme, het is weer wat extra media-aandacht.
En ik vind het idee erachter ook wel mooi. Ik vermoedde al dat het een 1-aprilgrap was in de trant van 'okee je krijgt geen geld, maar wat je er wél voor krijgt is minder dierenleed/een betere gezondheid/een schoon geweten etc.' (al dacht ik na wat Bonnie schreef wel dat de achtergrond van de grap misschien toch meer zou gaan over de daadwerkelijke kostenbesparing van plantaardig voedsel als je alle milieuschade meeneemt in de prijs). Maar hoe het in dat stuk in de Trouw wordt beschreven, vind ik wel mooi, dat het ook gaat over de discussie over welke rol geld eigenlijk mag spelen bij duurzaamheid en over green washing via CO2-compensatie ed., daar had ik zelf niet aan gedacht.

Wat ik overigens wel heel grappig vond, was het antwoord op de vraag hoe het gecontroleerd zou worden: dat een van die officiële instanties steekproefsgewijs koelkasten zou gaan controleren bij deelnemers :lol: , daar moest ik erg om lachen.

Plaats reactie