Vraag: Alternatief voor Boeren??

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
@rno
Leefwijze: veganist

Re: Vraag: Alternatief voor Boeren??

Bericht door @rno » zo dec 15, 2013 17:07

Hadden we maar zo veel invloed op de wereld. Niet dat ik wil dat de boeren zelfmoord plegen ......
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Kitsune
Leefwijze: veganist

Re: Vraag: Alternatief voor Boeren??

Bericht door Kitsune » di jan 21, 2014 14:24

Inderdaad is de invloed van vegetariërs/veganisten (helaas) te verwaarlozen. Zoals al eerder gesteld, een stijgende aanbod is een belangrijkere oorzaak (klassieke vraag versus aanbod cruves). Plus dat bijv. leningen bij banken steeds strenger zijn geworden.
Een beetje ondernemer anticipeert zelf op verschuivingen in het vraag vs. aanbod evenwicht en gaat daar hopelijk creatief mee om. Ik voel me daar absoluut niet verantwoordelijk voor!
Zo heeft mijn vader er voor gekozen om de boerderij van mijn opa niet voor te zetten, omdat ie al wist dat de kleine boeren het erg moeilijk zouden krijgen (en dan hebben we het over 40-50 jaar geleden).
Daarnaast alternatieven genoeg volgens mij....(biologisch/ecologisch, oude groenten/granen als spelt, algen etc.). Instensieve veehouderij/akkerbouw is zoooooo achterhaald!

Plaats reactie