Kerstbomen

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Kerstbomen

Bericht door Assie » do dec 05, 2013 9:55

Ik vind eucalyptus wel wat hebben in de winter. Kan je ook drogen, dan doe je er heel lang mee.
Ook mooi met lampjes.

Nu is dat ook giftig voor katten, dus onbereikbaar neerzetten.

Luna

Bericht door Luna » vr dec 06, 2013 12:34

Schitterend verhaal Jojo! Ik wist niet dat het bestond... :D Heel mooi idee.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo dec 11, 2013 11:48

Oh jouw boom is echt geweldig Brchj!
Ik wil ook zo'n regenboogboom!

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » wo dec 11, 2013 12:11

Ik houd dan wel niet van de feestdagen maar ik versier mijn woonkamer wel, kleine impressie :) (nepboomje trouwens):

http://i787.photobucket.com/albums/yy15 ... ressie.jpg

Klok hangt trouwens recht maar ik hield de camera scheef :mrgreen: De "klokjes" die om de klok hangen hingen vroeger bij ons thuis om de klok. Mijn moeder maakte mij elk jaar wijs dat de klokjes zouden gaan tingelen als het 12 uur was :mrgreen: :mrgreen:

Framboos

Bericht door Framboos » wo dec 11, 2013 17:58

jojo schreef:Wij hadden de afgelopen jaren steeds dezelfde kerstboom :) rarara... hoe kan dat?? :) Via 'Adopteer een kerstboom'. In begin december haalden we onze Willem (boompje 66) op, om die vervolgens begin januari weer terug te brengen, alwaar hij de rest van het jaar met veel liefde en zorg werd verzorgt door de desbetreffende boompiesverzorgers/sters... Maar nu hebben wij een heel treurig bericht gekregen... Willem is dood.....ondanks alle goede zorgen... Als wij dit grote verlies hebben verwerkt, gaan wij vol goede moed en een blij gezicht gewóón een nieuwe uitzoeken!! Dat zal ergens volgende week zijn.. En als die kinders van ons de deur uit gaan, mogen ze de kerstballen en die andere ondingelijkheden gelíjk mee nemen..... Dan houdt het wat mij betreft met een paar kaarsen wel op.... :D
Daar bij het spoor bij de Friesestraatweg?

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » do dec 12, 2013 18:08

Dat is een lollig verhaal van jojo, hehehe.

Die witte boom heeft de laatste restjes kerst wel even uit mijn systeem opgeruimd zeg, wat een gedrocht :lol:

Geur van kerstbomen is wel lekker.

Edit: Die bloesem LEDs zijn wel erg cool ARTHUR!
Laatst gewijzigd door Arjan op vr dec 13, 2013 1:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do dec 12, 2013 23:24

Hahaha! Heerlijk, Arjan.

Ben niet gecharmeerd van kunstbomen en lichtslangen. Mijn moeder had jaren geleden een witte boom met kille ledverlichting (lees: blauw). Ik zag van de week iets voorbij komen op facebook met bloemen en veren? Whatever.

Ik wil na de verbouwing een den achter op het erf die gezellig naar binnen komt in december. En voor het huis staat in het midden een oude appelboom, die krijgt bloesemleds:
http://i42.tinypic.com/293u0ap.jpg

Ik houd van grote, stijlvol klassiek gedecoreerde kerstbomen, geen grillig trendy gedoe. Ik bedenk mij nu dat ik er waarschijnlijk twee wil, in de leeskamer is de open haard en daar staat het ook goed. Hm...
http://i43.tinypic.com/15dtj46.jpg

Winter is geweldig.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » vr dec 13, 2013 17:23

Mystique schreef:Ik vind echte kerstbomen maar niets, om dezelfde reden waarom ik niet van snijbloemen houd. Je zet ze even neer om ze vervolgens te zien afsterven. Zonde...
Denk er precies zo over. Snijbloemen vind ik ook gek. Liever planten of de bloemen zelf in de tuin.

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » vr dec 13, 2013 18:23

Dat met bloemen heb ik niet zo, niet dat ik veel bloem gekocht, 50/50 met wortel planten , kerstboompjes idem. Bloemen zijn al dood aan het gaan zodra de knop open gaat, of ze nou aan de plant zitten of niet.

Waar ik in nederland echt nog steeds helemaar raar van word en zelf een enorme EMO blok op heb is onze nationale obsessie met kaal geschoffelde grond waar gewoon helemaal niets groeit. Niets! En dat vind men de standaard waarnaast gemeten moet worden! Ik vind het lelijk , raar , idioot en best storend zelfs.

En het zijn ook altijd die mieren neukers die lopen te klagen over mijn volledig bedekte stukje grond.
Waar toen ik wat stukjes uitgebloeid (de blommetjes krijgen hun tijd) onkruid weghaalde mid zomer hitte een werkelijk enorme kletsnatte slijmerige kikker op mijn schoen sprong.

Schrok me het apelazarus omdat ik niet gelijk zag wat het was, donderde achterover op me kont :lol: . Broek op mijn kont zeik nat terwijl het al een week niet geregend had, dat plus de natte kikker maakte ff helemaal mijn punt van geen kale grond grond. Die kikker had daar nooit zo vadsig kunnen worden zonder de honderden slakjes en insectjes in die permanent gezonde vochtige bodem laag.

Dat is hoe het hoort!

Sorrie voor off topic , ohh wacht !! Kale grond gooi je oude kerstboom erop en laat hem daar weer langzaam opgenomen worden. Crap !! Naald bomen zijn misschien wel het slechtste bio materiaal om als mulch te gebruiken, ehhhh gooi em helemaal achter in een onzichtbaar hoekje want het gaat voor stammetje wel 12 jaar duren voor hij weg is. Phew ok was toch nog een beetje tekst on topic :lol:

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma dec 08, 2014 16:58

En toen was het alweer bijna kerst. En dit jaar ga ik een kerstboom adopteren, ik kwam erachter dat je dat bij mij in de buurt zelf een kerstboom kan uitgraven en na de kerst weer terug kan brengen :treehugger: :grin:
Treat others how you would like to be treated.

Lisa

Bericht door Lisa » ma dec 08, 2014 19:37

Ik heb een klein kunstboompje.
Vroeger was ik echt kerstfan, deed de hele kerst lang kleine kerstballen als oorbellen in, had de hele kerst een kerstslinger als haarband en van die lelijke kersttruien aan met een boom erop of rendieren.
Nu moet ik al jaren gewoon werken met de kerst terwijl ieder vrij is en is het gewoon lastig omdat ik extra oppas moet regelen omdat de school dicht is en de winkels zijn ook dicht.
Ik twijfel er nog over om versieringen neer te zetten, heb er niet meer zoveel mee, maar iedereen vind dat zielig voor mijn dochter, dus ik twijfel nog. (Partypooper he :roll: )

Maar in ieder geval geen echte boom, bomen horen buiten, niet binnen.
En ik ben het eens met het bloemen verhaal, die heb ik ook niet in huis.
Heb mijn dochter ook geleerd geen bloemen te plukken hoe lief het ook bedoeld was.
Ze vond ze mooi zei ze, maar als je ze plukt gaan ze dood en heb je dus het mooie eraan kapot gemaakt, laat ze gewoon staan waar ze horen en iedereen van hun schoonheid kan genieten.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di dec 09, 2014 10:53

Ik vind een echte boom het mooiste en het lekkerste ruiken. Maar die koop ik nooit, want een boom zonder kluit is verspilling en met kluit moet hij wel ergens terug te plaatsen zijn. Ook zijn dennennaalden giftig voor katten en aangezien ik een alleseter heb die ook nog alles wat groen is sloopt heb ik geen kerstboom.

In de Grande Salle hier ben ik wel bezig met kerstversiering (leuk voor de gasten), ik heb papieren ballen gemaakt van een knutselset en allerlei versieringen van vilt. Samen met wat echte ballen, lichtjes en een klein nepboompje wat hier al stond is het toch gezellig. Ik zou ons appartementje ook wel willen decoreren, maar omdat we met kerst in de verhuisdozen zitten laat ik dat maar zitten.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 04, 2015 22:38

Ben ook niet zo van de kerst, en niet zo van de kerstbomen....
Dit jaar voor vriendlief een nepperd neergezet zonder lamettaslingers (want dan hangen er zo 2 katjes in die dat prachtig vinden). De hangers erin zijn voor een paar cent gekocht bij de kringloop. Harstikke leuk, allemaal ouderwetse houten shizzle met lintjes eraan :mrgreen:
Verder hebben we een 'kerstdorp' (je weet wel, van die huisjes met lampjes erin enzo). :roll: En af en toe een catzilla in het dorp :twisted:

@Assie: heb jij vegan-vilt gevonden? Ben benieuwd!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 07, 2015 17:00

Ja, bij Rijs Textiles. Ook veel andere stoffen webshops hebben polyester vilt zag ik destijds.

http://www.rijstextiles.com/Vilt-Stoffe ... kamel.html

Ze hebben heleboel kleuren, het is niet heel stevig en daardoor goed om bv gevulde elandjes van te maken.

Ik ga bij deze winkel ook nepsuede kopen om een stoel te bekleden :-D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 07, 2015 17:09

Ik had toch een klein nepboompje gevonden en in het trappenhuis gezet anti sloopkater (de rode van de foto was braaf):

http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... 2230_n.jpg

Plaats reactie