grote luizen of wat het dan ook zijn in denneboom

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Hebi
Leefwijze: veganist

grote luizen of wat het dan ook zijn in denneboom

Bericht door Hebi » do apr 03, 2014 17:15

Ik heb een vraag, wij hebben hier een denneboom in de tuin (zitten 2 vogelnestjes in) maar die lekt al tijden hars ofzo.. en nou zag ik dat die boom stampvol zit met een of andere grote luizen ofzo die overal op het hout zitten in grote kuddes..

Iemand enig idee wat het is en wat ik eraan kan doen (als veganist zijnde)

Eef

Re: grote luizen of wat het dan ook zijn in denneboom

Bericht door Eef » vr apr 04, 2014 15:23

Ik gebruik wel eens knoflook bij het gietwater om plaagdieren te voorkomen, maar als ze er eenmaal zijn weet ik ook niet hoe je er diervriendelijk vanaf moet komen. Als ik het bij kamerplanten heb zet ik de plant in de tuin en laat het daar verder bij.

Lang geleden heb ik wel eens een aftreksel van ui en knoflook op een met luis geplaagde kamerplant gespoten met een plantenspuit, maar dan gaan ze denk ik wel dood. Ze waren uiteindelijk na een aantal keren spuiten wel weg.
Maar dat zou ik nu niet meer doen.

Heb je last van die luizen? Misschien worden de meesten wel opgegeten door de vogels de komende tijd.

Hebi

Bericht door Hebi » vr apr 04, 2014 23:06

Die boom zit echt stampvol met die beesten die krijgen de vogels nooit weg..

wat me zorgen baart.. het merelnestje in die boom heeft eieren, maar de moedermerel is al in geen dagen te bekennen.. net nog even met zaklamp gekeken maar ik zag niks.. ben er bang voor dat die merel iets is overkomen.

Eef

Bericht door Eef » za apr 05, 2014 17:25

Hebi schreef:Die boom zit echt stampvol met die beesten die krijgen de vogels nooit weg..

wat me zorgen baart.. het merelnestje in die boom heeft eieren, maar de moedermerel is al in geen dagen te bekennen.. net nog even met zaklamp gekeken maar ik zag niks.. ben er bang voor dat die merel iets is overkomen.
Lastig... Anders misschien toch maar bespuiten met een aftreksel van ui en knoflook :?:
Ik heb ook een plant in de tuin vol met luizen oid, ik heb het tot nu toe maar zo gelaten.
Dit jaar zijn er meer lieveheersbeestjes hier, dus ik heb goede hoop dat zij de luizen opeten 8)

Wat balen dat de moedermerel niet is teruggekomen :(
De eieren liggen er ook niet meer in? Als de eieren zijn opgegeten dan is ze misschien daarom vertrokken?
En de vader merel, is die er nog wel?

Plaats reactie