Honing en imkers

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
lapin
Leefwijze: veganist

Honing en imkers

Bericht door lapin » wo sep 30, 2015 20:14

Ik heb een vraag, gebruiken jullie als veganist toch honing of niet ? Ik weet dat er veel wel honing eten ook vooral om bijen te helpen zeggen sommigen omdat imkers ervoor zouden zorgen dat de bijen blijven voortbestaan, de imkers dan die niet te veel nemen, maar ik heb ook gezien dat sommige imkers gassen gebruiken zodat de bijen flauwvallen en zodat ze gewoon de honing kunnen nemen, en sommige imkers doen het dus absoluut niet, maar mijn vraag is er moeten toch ook andere alternatieven zijn om bijen te helpen dan alleen imkers, zoals voor meer natuur zorgen en planten en beschikbaarheid aan bloemen ofzo ?
ik heb veel goede dingen gehoord en artikelen gelezen hoe imkers bijen helpen ? Maar wat denken jullie ? Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb gemaakt :s ?

Morality

Re: Honing en imkers

Bericht door Morality » wo sep 30, 2015 21:52

Ik denk dat (vrijwel) alle veganisten op dit forum geen honing gebruiken. Degenen op dit forum die wel (bewust) honing, wol, zijde en dergelijke gebruiken zullen zichzelf denk ik niet snel (fulltime) veganist noemen. Er zijn discussies over de hoeveelheid leed die vanwege bepaalde dierlijke producten veroorzaakt wordt (en of dat altijd het geval is), maar de definitie van het veganisme is over honing denk ik vrij duidelijk.

Mystique

Re: Honing en imkers

Bericht door Mystique » wo sep 30, 2015 21:57

Ik heb zelf zo'n insectenkastje in mijn tuin en plant expres bloemen. En dit jaar had ik daadwerkelijk bijen in mijn kastje. Zo gaaf. :mrgreen:

Je kunt er dus zeker aan bijdragen. :)

Plaats reactie