Letterlijk ziek van dierlijke producten

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
JMKreijtz
Leefwijze: veganist

Letterlijk ziek van dierlijke producten

Bericht door JMKreijtz » ma nov 09, 2015 12:46

Sinds begin dit jaar (2015) eet ik helemaal geen dierlijke producten meer. In de herfstvakantie kreeg ik per ongeluk toch een beetje dierlijk product binnen. De dag erna had ik flinke diarree en 24 uur later barstende koppijn. Nu weet ik dat mijn metabolisme er 24 uur over doet om alles te verwerken, dus voor mij is de link duidelijk. Buiten het feit dat ik 22 jaar migraine heb gehad en sinds ik geen dierlijke producten meer eet, geen enkele aanval meer heb gehad. Ik ben lactose-intolerant, maar door deze ervaring weet ik dat ik meer intoleranties heb.

Ik vind het echter nog ongelooflijk moeilijk om buiten de deur veganistisch te eten. Als we al uit eten gaan, dan moet ik ofwel bij alles vragen wat erin zit (en dan blijft er schrikbarend weinig keuze over), of ik moet zoeken naar een restaurant waar ik veganistisch kan eten en die zijn schaars.

Ik word dus echt letterlijk ziek van dierlijke producten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Brent

Re: Letterlijk ziek van dierlijke producten

Bericht door Brent » ma nov 09, 2015 15:33

Ik heb wel eens een barstende migraine gekregen nadat ik toch maar de champignons bij iemand mee-at.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dierlijke voeding je systeem zo belast dat je er ziek of misselijk van wordt nadat je ermee stopte.
Als ik per ongeluk iets met vlees of vis binnen zou krijgen, dan gaat wel consequent de vinger in de keel, dat is zeker.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

JMKreijtz

Bericht door JMKreijtz » di nov 10, 2015 12:03

Dank voor je reactie. Dat van de vinger in de keel snap ik, maar dat lijkt me met twee jonge kinderen die zeer slecht eten niet echt een goed voorbeeld voor ze... Overigens nemen ze mijn voorbeeld van heel veel groente eten helaas helemáál niet over :(

Lisa

Bericht door Lisa » di nov 10, 2015 18:14

Ik krijg na melkproducten verschrikkelijke buikpijn, maar dat komt omdat ik lactose intolerant ben. Van brood word ik heel erg moe

Plaats reactie