Griepvaccin

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Soufyan
Leefwijze: veganist

Griepvaccin

Bericht door Soufyan » za nov 19, 2016 8:21

Ik heb dit jaar zoals gewoonlijk weer het griepvaccin gekregen. Deze is niet vegan, maar op gebied van medicijnen, vaccinaties e.d. vind ik het persoonlijk niet erg om ze te nemen zolang er geen veganistische opties zijn. In Amerika is er Flublok dat gemaakt wordt zonder kippenei. In Nederland is zover ik weet nog geen vegan vaccin.

Hoe kijken jullie hier tegenaan en hebben jullie ook het vaccin gehad?

Mogenblue
Contacteer:

Re: Griepvaccin

Bericht door Mogenblue » zo nov 20, 2016 14:54

Ik heb me nog nooit laten vaccineren voor griep. Ik ziek het altijd uit.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Pim

Bericht door Pim » zo nov 20, 2016 19:35

Ik gebruik zo min mogelijk medicatie. Dus geen vaccins. Ook andere medicatie probeer ik zo min mogelijk te gebruiken. (Natuurlijke producten uiteraard wel).

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » ma nov 21, 2016 13:49

Mogenblue schreef:Ik heb me nog nooit laten vaccineren voor griep. Ik ziek het altijd uit.
Mensen waarbij griep grotere gezondheidsrisico's brengt krijgen standaard een uitnodiging van de huisarts. Denk aan bijvoorbeeld mensen met astma, waarbij griep kan leiden tot een dodelijke longontsteking, of ouderen of mensen met verminderde weerstand.

Ik vermijd persoonlijk medicijnen, maar soms is het kiezen tussen twee kwaden en is het medicijn de beste optie.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Windigo
Contacteer:

Bericht door Windigo » ma nov 21, 2016 15:30

Soufyan schreef:Ik heb dit jaar zoals gewoonlijk weer het griepvaccin gekregen. Deze is niet vegan, maar op gebied van medicijnen, vaccinaties e.d. vind ik het persoonlijk niet erg om ze te nemen zolang er geen veganistische opties zijn. In Amerika is er Flublok dat gemaakt wordt zonder kippenei. In Nederland is zover ik weet nog geen vegan vaccin.

Hoe kijken jullie hier tegenaan en hebben jullie ook het vaccin gehad?
Ik doe het wel, maar uit noodzaak. Ik gebruik omdat ik de ziekte van Crohn heb twee immuunsysteem onderdrukkende medicijnen ; namelijk Humira en Thiosix.

Dan is zo'n injectie wel zo veilig om de winter door te komen, van een simpel griepje kan ik namelijk al op de ehbo/in het ziekenhuis belanden. Maar blij ben ik er niet mee. Als ik de keus had deed ik het niet.
Nothing tastes as good as compassion feels

Plaats reactie