Hoofdpijn

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
ClaudiaZahra
Leefwijze: veganist

Hoofdpijn

Bericht door ClaudiaZahra » do jun 29, 2017 19:36

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en sinds een / anderhalve week overgegaan op compleet plantaardige voeding. Nu heb ik erg last van hoofdpijn, nu twee dagen ongeveer. Kan dit komen door de overstap? Een soort van afkick verschijnselen? Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad?

Martine
Moderator

Re: Hoofdpijn

Bericht door Martine » zo jul 02, 2017 7:28

Hoi Claudia!

Hoofdpijn is niet typisch iets waar mensen last van krijgen als ze plantaardig gaan eten. Het kan dus gewoon toeval zijn. :)

Ben je misschien minder koffie gaan drinken, of heb je ergens stress van?

Je zou even kunnen nagaan of je genoeg calorieën eet en voldoende water, thee en dergelijke drinkt. Dat kan met een programma zoals de Eetmeter van het Voedingscentrum of het Engelse cronometer.com. Dan kun je meteen zien of je alle belangrijke voedingsstoffen voldoende binnenkrijgt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » za jul 08, 2017 21:41

Afkickverschijnselen, hahaha! Tenzij je dagelijks liters melk dronk of veel kaas at is dat onwaarschijnlijk. :wink: Gun het wat tijd, vanzelfsprekend moet je lichaam even wennen.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

@rno

Bericht door @rno » za jul 15, 2017 15:17

Het is voor mij inderdaad ook alweer lang geleden dat ik hoofdpijn had.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie