Dagelijks groene bladgroenten rauwprobleem

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Zonnebloem84
Leefwijze: veganist

Dagelijks groene bladgroenten rauwprobleem

Bericht door Zonnebloem84 » vr jul 28, 2017 15:09

Hallo.

Sedert 2012 ben ik veganist.

Ik houd van groene bladgroenten. Ik at ze tot aan vandaag rauw, en bijna dagelijks. Nou heb ik wat informatie opgezocht en kwam daarbij tegen dat ik boerenkool (en sommige andere wat erop lijken) niet al te veel rauw mag eten, omdat er dan een vergroeiing kan plaatsvinden van mijn "thyrioid (oh vergeef me aub)".

Vandaag zocht ik naar de ideale stoomtijd van boerenkool en kwam daarbij veel tussen de 10 a 15 min tegen, maar naar mijn mening kan ik dan beter helemaal geen boerenkool meer eten.

Ik stoom ze op 5 min. Iemand hier op forum met veel kennis en ervaring die mij een bevestiging kan geven dat ik door mijn boerenkool en andere donkere bladgroenten maar 5 min te stomen, hier dagelijks van kan eten en geen gezondheidsproblemen zal ontwikkelen?

Dank.

Ps. Ik kon niet een goed gepast onderwerp vinden om mijn vraag te stellen. Bij deze mijn excuses.

Zonnebloem84
Leefwijze: veganist

Re: Dagelijks groene bladgroenten rauwprobleem

Bericht door Zonnebloem84 » vr jul 28, 2017 22:00

De interactie tussen jodium en wat ik schrijf hierboven, ik ben er al uit. Het van me afschrijven alleen al heeft me geholpen mijn zorgen (weliswaar ongegrond) van me af te schudden. Wat mij betreft, mag hier een slot op.

Groet. En dank.

Plaats reactie