Zwangerschapsvitamines?

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Groenehoed
Leefwijze: veganist

Zwangerschapsvitamines?

Bericht door Groenehoed » za sep 23, 2017 13:18

Ik ben echt net pril zwanger van de derde, maar dit is de eerste keer dat ik zwanger ben terwijl ik veganistisch ben. Ik ben nu ook op zoek naar goede zwangerschapsvitamines. Kan iemand mij helpen?

Martine
Moderator

Re: Zwangerschapsvitamines?

Bericht door Martine » zo sep 24, 2017 16:16

Hoi!

In principe hoef je niet zo veel extra te slikken als je vegan bent, alleen foliumzuur. Die kun je bijvoorbeeld bij Holland&Barret/De Tuinen kopen.

De standaard dingen die verstandig zijn voor iedere vegan, maar zeker als je zwanger bent:
Vitamine B12, dagelijks 25-100 mcg of twee keer per week 1000 mcg (ook bij Holland&Barret/De Tuinen)
Omega 3 algenolie capsules - bijvoorbeeld van Testa of Opti3 (bijv. bij Vega-Life)
Vitamine D3 (vegan versies zijn online te koop bij bijv. Vega-Life of Plantaardigheidjes)

Multivitamines zijn verleidelijk, maar bevatten vaak te weinig van wat je nodig hebt en te veel van wat je niet nodig hebt. Veg1 vegan multi bij Vega-Life is een redelijke voor als je B12 en vitamine D in één pilletje wilt. Dan moet je echter nog steeds foliumzuur en omega 3 los nemen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie