Ernstige neurologische beschadiging door vitb12tekort

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jaapn
Leefwijze: veganist

Ernstige neurologische beschadiging door vitb12tekort

Bericht door jaapn » zo okt 01, 2017 13:34

Ik heb de afgelopen 20jaar ,ben 32 jaar veganist, ernstige zenuwbeschadiging gekregen door een vit b12 tekort. Heb wat dieptepunten gekend in die jaren. Kon soms af en toe10 meter lopen op een dag en een aantal seconden staan. Heb drie jaar een elektrische rolstoel gebruikt. Wel af en toe een injectie vit b12 een keer in de twee maanden gekregen, maar dat hielp niet.Twee jaar geleden hoge dosis vitb12 tabletten gebruikt waardoor ik weer een beetje kon lopen en staan en de ellektrische fiets kon gebruiken .Laatste drie maanden vier injecties per week waardoor het herstel nog beter is,dit moet misschien nog zeker anderhalf jaar duren voordat ik volledig herstel. Het is deels mijn schuld geweest dat dit allemaal gebeurde ,ik nam nooit supplementen,vond ze te duur en woonde in een dorp etc. Maar ook artsen hebben gefaald, er hebben heelernstige toestanden plaats gevonden,fysieke en geestelijke mishandelingen zijn gebeurt in de psychiatrie, terwijl ik zelf arts ben. Ook moet ik zeggen dat het zwakzinnig leven van de mens er aan bijgedragen heeft, kraanwater heeft geen vitb12,, granen niet verrijkt met vitb12.,etc.

Martine
Moderator

Re: Ernstige neurologische beschadiging door vitb12tekort

Bericht door Martine » zo okt 01, 2017 19:11

Jeetje wat heftig! Bij een ernstig B12 tekort zijn inderdaad zeer regelmatige injecties nodig. Dat is nog niet zo bekend, maar het is wel een grote misser van je artsen dat ze je hier zo lang mee hebben laten rondlopen.

Heel veel sterkte en beterschap.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jaapn
Leefwijze: veganist

Re: Ernstige neurologische beschadiging door vitb12tekort

Bericht door jaapn » wo okt 11, 2017 9:07

Bedankt voor het medeleven. Het herstel gaat wel redelijk kon ik nog bij de eerste bezoek aan de sportschool twee jaar geleden amper een snelheid van 3.9 km per uur tien seconden volhouden, nu na drie maanden injecties kom ik zonder veel moeite tot 7.1 twintig minuten. Ik zit volgens mij nog op 30% van mijn kunnen en hoop dat het herstel in de komende anderhalf jaar zich zo voortzet. Nog even een opmerking over de miskleun van de artsen. Ik geef vooral de schuld aan de notoire vleeseter in het algemeen om diverse redenen, die zowel psychisch als lichamelijk van aard zijn. Een goede veganistische arts is mooi meegenomen maar beter kun je geen arts zijn en die ambitie had ik ook niet toen ik veganist werd.

Plaats reactie