Afvallen / Fietsen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
RosalieT
Leefwijze: vegetarier

Afvallen / Fietsen

Bericht door RosalieT » wo nov 08, 2017 15:03

Hallo mede veganisten / vegetariërs.
Zelf ben ik geen veganist maar vegetarier. Dit ben ik nu sinds ongeveer 8 maanden.
Een van mijn beweegredenen was dat ik meer wilde afvallen. Dit is best goed gelukt maar de laatste 4 kilo die ik voor ogen heb willen er maar niet af.

Naar de sportschool gaan is niets voor mij dus ik wil het liefst gewoon fietsen. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft in combinatie met een veganistisch dieet? Naast dit artikel kan ik er weinig informatie over vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Truus
Leefwijze: veganist

Re: Afvallen / Fietsen

Bericht door Truus » za nov 11, 2017 19:09

Afvallen gebeurt wanneer je lichaam meer energie verbruikt dan het via voedsel krijgt aangeleverd. Energiebronnen in voedsel heten in de volksmond calorieën.

Op zich heeft dat niets te maken met de aard van je voedsel, dierlijk of plantaardig. Er zijn ook dikke veganisten.

Fietsen is een gezonde vorm van beweging.

Betreffende die laatste vier kilo, misschien 'willen' ze er niet af omdat ze eraan horen? Mager zijn is niet per sé gezond. Als je goed eet en voldoende beweegt, kun je je lichaam vertrouwen dat het 'weet' hoeveel je gewicht moet zijn.

Plaats reactie