Eieren en roomboter onmisbaar?

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
JesSim

Re: Eieren en roomboter onmisbaar?

Bericht door JesSim » zo jan 24, 2016 13:24

Martine schreef:Ooh, als je wel peulvruchten zoals kikkererwten en dergelijke mag eten is er niet zo veel aan de hand. Dan kom je echt makkelijk aan alle benodigde eiwitten en aminozuren. Gewoon iedere dag één of twee porties peulvruchten en een paar porties granen eten, dan gaat het bijna vanzelf goed. Reken het maar eens na met cronometer. Dat kun je dan ook aan je dietiste laten zien zodat ze weet dat je niks tekort komt.
Oké, dat is mooi om te lezen. Ik was hier al meer mee bezig en zal het nog wat verder uitzoeken. Bijvoorbeeld of echt alle aminozuren aanwezig zijn in peulvruchten en de granen die ik dan nog mag.

Truus
Leefwijze: veganist

Bericht door Truus » zo jan 24, 2016 14:14

JesSim schreef:Qua calorieën maakt het niets uit, daar kan ik nooit genoeg van krijgen
Dat kan ook haast niet met zo'n beperkt dieet. Ik bedoelde meer dat je met olie mogelijk je eetlust voor heel voedsel vermindert.

Ik zag trouwens bij de 'natuur'voedingswinkel iets dat hennepfu heet, een gerookte koek van hennepzaden. Van die rook proefde ik niets. Het had nauwelijks smaak. Bovendien was het prijzig, zelfs voor hennep. Maar voor wie meer hennepzaad wil eten lijkt me dit wel een uitkomst.

JesSim

Bericht door JesSim » di jan 26, 2016 14:49

Truus schreef:Dat kan ook haast niet met zo'n beperkt dieet. Ik bedoelde meer dat je met olie mogelijk je eetlust voor heel voedsel vermindert.
Oké op die manier, nee dat gebeurt niet.
Truus schreef:Ik zag trouwens bij de 'natuur'voedingswinkel iets dat hennepfu heet, een gerookte koek van hennepzaden. Van die rook proefde ik niets. Het had nauwelijks smaak. Bovendien was het prijzig, zelfs voor hennep. Maar voor wie meer hennepzaad wil eten lijkt me dit wel een uitkomst.
Dat ken ik nog niet, klinkt goed, maar vaak zitten er dan wel weer allerlei toevoegingen in.

Truus
Leefwijze: veganist

Bericht door Truus » di jan 26, 2016 15:04

JesSim schreef:vaak zitten er dan wel weer allerlei toevoegingen in.
Nee, niets, ten minste, als ik de verpakking kan geloven. Er zat tot mijn genoegen zelfs geen zout in.

JesSim

Bericht door JesSim » vr jan 29, 2016 21:40

Truus schreef:Nee, niets, ten minste, als ik de verpakking kan geloven. Er zat tot mijn genoegen zelfs geen zout in.
Oké interessant, staat het product ook ergens op internet? Kan ik eens kijken :)

WernerT

Bericht door WernerT » za jan 30, 2016 16:06

Marianne schreef:Bedoelde WernerT niet de diëtiste van JesSim?
Martine schreef:Oh ja, je hebt vast geijk :oops:

:-D Natuurlijk weet jij (Martine) het verschil. ;)

Plaats reactie