(Eco) Vrijwilligerswerk in het buitenland

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Suuz

(Eco) Vrijwilligerswerk in het buitenland

Bericht door Suuz » vr dec 01, 2006 12:42

Hallo,

Ik ben voor komende zomervakantie op zoek naar vrijwilligerswerk, liefst buiten Europa. Nu heb ik een paar vragen, waar ik hier antwoord op hoop te krijgen :)

Heeft iemand ervaring met als veganist vrijwilligerswerk doen? In veel gevallen zul je mee moeten eten met mensen, hoe gaan jullie daar mee om?

En weet iemand een leuk, milieu/natuur gerelateerd project? Ik ben al een tijd op zoek, maar de meeste projecten zijn veel te duur en goedkopere, kleinschalige projecten zijn moeilijk te vinden.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast bedankt!
Groetjes Suuz

een of andere pipo

Bericht door een of andere pipo » vr jan 19, 2007 14:44

Okay, check http://www.wwoof.org/
Site ziet er redelijk gay uit maar het idee is ideaal. Je werkt een paar uurtjes per dag en krijgt kost en inwoning terug. Contact met lokale mensen, een bijdrage leveren, op plekken komen waar je normaal niet zo snel zou kunnen komen. In het boek staan alle beschrijvingen van de adressen, je kunt zelf kiezen waar je helpt, zo kan er ook bij staan of ze voor vegetariers kunnen cateren.
Niet per se vrijwilligerswerk in de gebruikelijke zin van het woord maar je kunt op heel veel verschillende plekken terecht + heel flexibel, kan voor een week zijn, kan ook veel langer.

blauw

Bericht door blauw » vr jan 19, 2007 17:01

Oooh gaaf!!! Dat wil ik doen! Ik wil naar Japan!

Framboos

Bericht door Framboos » vr jan 19, 2007 17:21

O, ik ken mensen die dat gedaan hebben en die waren er heel enthousiast over. Vooral over de frambozen-boerderij in Australi?. :hungry2:

Mark
Leefwijze: veganist

Bericht door Mark » za jan 20, 2007 16:42

Het lijkt me ook zo tof zoiets te gaan doen, zit er ook hard over te twijfelen tussen een jaar er tussen uit gaan en vrijwilligerswerk te gaan doen of te beginnen aan de uni en gelijk die hele periode maar in 1x af te sluiten.

Marla

Bericht door Marla » zo jan 21, 2007 12:59

Aaaaaaaaah, ik zie er een in Nicaragua waar ik heen wil! Er staat zelfs bij dat Vegan eten ok is!

forest

Bericht door forest » za feb 03, 2007 11:47

ik heb dat wooffen in nieuw zeeland een half jaar gedaan, was dik lijp, echt geweldig, ook bij een commune van hippie's uit amerika die veganisten zijn, door hun ben k het geworden ( http://www.gentleworld.org ) ze hebben ook veganistische kookboeken uitgebracht.

maar ik d8 ook aan vrijwilligerswerk, voor mens, millieu of dieren, maar wooffen is anders. weet niet iemand een nonchristelijke organisatie waarbij je terecht kan voor zoiets?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za feb 03, 2007 11:51

Ik ben vorig jaar met Ecovolunteer meegeweest, maar dat is best nog wel prijzig, omdat je door je financi?le bijdrage ook meteen het project waaraan je meewerkt ondersteunt.

forest

Bericht door forest » za feb 03, 2007 12:00

ja die zijn duur. ik hoopte idd eigelijk op iets waarbij je alleen je reis en onderhoud hoefde te betalen...

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za feb 03, 2007 12:03

Daar had ik het laatst ook over met een collega. Hij had zich er echt heel erg in verdiept en bij een van de goedkopere organisaties zou hij (naast de reiskosten uiteraard) zo'n 25 euro per dag kwijt zijn. Ik zie hem waarschijnlijk woensdag weer, als ik er aan denk zal ik hem vragen welke organisatie dat was.

ingenting

Bericht door ingenting » za feb 03, 2007 19:52

Je zou misschien ook contact op kunnen nemen met een vrijwilligers organisatie en dan gewoon daar naartoe gaan?
(Moet je wel alles zelf regelen etc., hoewel ik wel denk dat ze je wel een handje willen helpen:))

1 1/2 jaar geleden ben ik voor 2 maanden naar Sri Lanka gegaan voor vrijwilligers werk. Ik zat toen bij 'Teaching & Projects Abroad'.
Wat wel een fijne organisatie is voor mensen die voor het eerst vrijwilligers werk doen in een land waar ze nog niet zo bekend zijn.
Wel prijzig maar dan werd er eten, vervoer en onderdak voor je geregeld + verzekerd etc. En je kon altijd van project wisselen als iets je toch niet beviel.

A-ny-way.
Een aantal mede-vrijwilligers zijn uiteindelijk in Sri Lanka gebleven nadat ze klaar waren met TPA en zochten dan gewoon vrijwilligers organisaties op om daar een handje mee te helpen...wat wel beviel^_^
La maquereau des petits g?teaux (h)

Veggie93

Re: (Eco) Vrijwilligerswerk in het buitenland

Bericht door Veggie93 » ma jan 27, 2014 20:11

Ik haal dit topic weer naar boven, omdat ik van plan ben om binnenkort te gaan wwoofen. Heeft iemand hier (recente) ervaringen mee? http://www.wwoof.org
Treat others how you would like to be treated.

Kitsune

Re: (Eco) Vrijwilligerswerk in het buitenland

Bericht door Kitsune » vr mar 14, 2014 9:59

Ik heb dit jaar wel als vrijwilliger meegeholpen met een monitoringsprogramma voor grote roofdieren (wolven/lynxen). Gelukkig waren degene die het organiseerden zelf veganistisch :).

Plaats reactie