Wereldvrouwen dag

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 15:19

My Little Ponies worden dan ook vooral gekocht door vrijgezelle mannen als ruk materiaal!!! Man, kon me er hele avonden mee vermaken! :roll:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 15:21

:hehe: Een halfje knipwit erbij en g??n met die banaan zeker?

Joop

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 15:34

Kiwi schreef::hehe: Een halfje knipwit erbij en g??n met die banaan zeker?
Soms komt er ook een banaan aan te pas, klopt!

Framboos

Bericht door Framboos » di mei 08, 2007 15:51

Waaa, die jurken zijn hopelijk niet van zijde?

*is nooit opgegroeid en vindt die jurken -vooral de eerste- heel mooi*

Edit: daarmee geef ik dus aan wat ik van die reacties vind... En wat een bs van MLP, o my god. Alsof een kindje dat zou verzinnen...

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 16:07

Ik vind die tweede heel erg mooi (dat is een jurk gebaseerd op Mulan). Ik zie ook niet wat er fout is aan Disney. Met dit soort gelul maken die vrouwen feministes belachelijk, en maak je het heel moeilijk om echte issues aan de kaak te stellen :/ Vooral het 'misgunnen' komt in die comments zo naar boven.
Zometeen is maandverband of tampons ook niet meer feministisch, oh wacht, dat heb ik al eens gehoord >___<
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 16:11

Kirsten schreef:Met dit soort gelul maken die vrouwen feministes belachelijk, en maak je het heel moeilijk om echte issues aan de kaak te stellen :/
Die vrouwen snappen waarschijnlijk niet waar het echt om gaat, en denken dat je als feministische vrouw alleen paarse overalls mag dragen ofzo. :roll:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 16:27

Kiwi schreef: Die vrouwen snappen waarschijnlijk niet waar het echt om gaat, en denken dat je als feministische vrouw alleen paarse overalls mag dragen ofzo. :roll:
Absoluut, die lopen er helaas veel rond in 'dat circuit'. Vrouwen die hun vrouwelijkheid totaal ontkennen. Dit mag natuurlijk, no problemo, je sexe is niet je identiteit, maar dit aan andere vrouwen op te dringen is net zo erg in mijn visie als het ideaalbeeld dat aan ons word opgedrongen.
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mei 08, 2007 16:28

Vrouwen moeten zichzelf ook niet ongelukkig en onzeker gaan voelen omdat ze vrouw zijn. Het is fout om standaard in de slachtofferol te vallen. Emancipate, Step Up.
Laatst gewijzigd door Fontanelle op di mei 08, 2007 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos » di mei 08, 2007 17:37

Nouja, Disney heeft wel veel films waarin de vrouwtjes met minitaille's pas gelukkig zijn als ze een man gevonden hebben etc. Misschien dat ze daar moeilijk over doen?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mei 08, 2007 18:20

Framboos schreef:Nouja, Disney heeft wel veel films waarin de vrouwtjes met minitaille's pas gelukkig zijn als ze een man gevonden hebben etc. Misschien dat ze daar moeilijk over doen?
+ dat de vrouwen/meisjes altijd slank en bloedmooi zijn.
En dat de dikkere of oudere dames altijd slecht neergezet worden:

http://www.fortunecity.com/lavender/rot ... poor12.jpg

http://www.biology.duke.edu/cunningham/ ... maine1.jpg

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 18:40

Mjah, Disney creeert natuurlijk gewoon een droomwereld, ze hebben ook ware liefde en vriendschappen met dieren, jongentjes die nooit oud worden etc. etc.
Overigens zijn veel dikke oudere dames ook heel vaak feeen <333
Until I reach my home

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 20:51

Net iets supercools gezien op BBC2:

Super-Slim Me: A Mischief Special

Tue 8 May, 7:00 pm - 8:00 pm 60mins
Dawn Porter is on an all consuming mission to see what it takes to shrink from her curvy UK size 12 figure to the much-touted super skinny Hollywood zero.

Soort Engelse beperkthoudbaar, maar met iets meer humor gebracht en zelfverzekerdheid.
Until I reach my home

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 20:58

Countdown to zero

Dawn Porter

Next week is London Fashion Week and catwalks again will be full of skinny models. So what does a "size zero" diet do to you? Dawn Porter (right) went on a crash slimming course and found a perverse, and worrying, comfort in her misery.
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4 ... 2green.gif

When I decided to take on the gruesome task of a starvation diet, I was ignorant to believe that hunger would be my only challenge. The hunger actually became a sick comfort to me, a reassurance that I was doing the "right" thing.

But the depression, the loneliness, and the chronic insomnia were the side effects of a dangerously low calorie diet, that made me worry I had flicked a mental switch, that I would never be able to turn back.

Since as long as I can remember I have been a size 12; 5ft 9ins, with really skinny legs, narrow shoulders, reasonably large boobs, a small bum and a sticky out belly, which continued in motion a little longer than I would have liked, after every step that I took.

I am the consummate "apple" shape; a walking, talking Granny Smith, but with enough height to disguise myself as a banana, if I wore a short enough skirt and a clever enough top.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4 ... _dp203.jpg

But where is the line between looking one's best, and taking the whole obsessive body image thing just a touch too far?

The recent "size zero" phenomenon (an American creation which actually translates as a UK size four), gleefully promoted by freakishly large-headed celebs, seems to have spawned a frightening increase in young girls developing eating disorders, as they associate "skinny" with "success".

What happened to making it in life using talent and charm?

How could I show the hordes of young girls what starving themselves actually means; that the short term "gain" of a stick thin frame, had long term detrimental side effects?

I did the unthinkable, and road-tested the size zero lifestyle myself.

Just over eight weeks ago, I introduced a totally new concept of eating into my life, that being - not eating. I decided to go from my usual 1,500 calories a day to an absolute maximum of 500.

By day one I was having headaches, mood swings and demonstrating weird obsessive behaviour... and that was before lunch!

Everyone knows how they feel when they haven't eaten: moody, groggy, low energy. Well picture that a million times more intense, as it increases with every day that passes.

Life becomes a struggle with temptation, and a battle of self will. An unhealthy obsession with food is the only way to deal with the painstaking monotony of daily life.

The hunger never goes. But you begin to enjoy it, trust it, work with it and rely on it. When your goal is to be thin, the hunger is your best friend.

It's the only thing that assures you that you are working hard enough, because no matter how many ribs you can see in the mirror, it is never enough. There is always further to go.

When I began this journey I was 10st 7lbs, and had a healthy Body Mass Index (BMI) of 22. In just 8 weeks I shot down 17lbs, and reached an unhealthy BMI of 19, which meant that just half a stone more and I would have been so worryingly thin, that some countries would have banned me from the catwalk.

Sickness risk

My weekly assessments with my doctor revealed my magnesium and potassium levels plummeted to worrying levels, as did my white blood cell count, and my antioxidant levels. I had increased my chances of contracting serious conditions such as tuberculosis, and dangerously increased my risks of getting cancer.

My mood swings were uncontrollable. Despite my doctor's advice to eat properly, I continued.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4 ... hin203.jpg
The cat walk look that critics say is driving women to extremes

Most alarming was how my confidence got so low. As the project went on, and I apparently got the body I thought I always wanted, I felt more and more self aware and hated the idea of anyone looking at me.

I looked at my body in the mirror and hated it because it was the cause of me feeling so down. I couldn't look at the weight loss as an honourable achievement because I was disgusted in what it took to achieve it.

I think it was then that I truly understood the pressures so many models are under, and how miserable their lives must be as they try to keep up with the super skinny look that their industry demands.

My final weigh-in saw that I had lost 17lbs and 50% of my body fat. Which after everything I had been through strangely, and temporarily, disappointed me. I was nowhere near size zero, and I felt like I had not achieved what I set out to do.

And that's exactly what this is all about: normal women, with normal constitutions set on unachievable goals. And when they don't meet them, they feel like failures.

I was warned to ease myself back into eating slowly, but I can't say I followed that advice. Since ending the diet I have resumed my life as normal. Food works, eat it.

http://www.bbc.co.uk/bbcthree/images/pr ... lim_me.jpg
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo mei 09, 2007 7:17

Kirsten schreef:Mjah, Disney creeert natuurlijk gewoon een droomwereld, ze hebben ook ware liefde en vriendschappen met dieren, jongentjes die nooit oud worden etc. etc.
Overigens zijn veel dikke oudere dames ook heel vaak feeen <333
Ik ben zelf opgegroeid met Disney, en nog steeds ontzettend verliefd op het meeste dat ze geproduceerd hebben (Alice in Wonderland, Mulan, Snowwhite, Bambi, Mary Poppins etc. etc). Ik denk dat de fantasierijke wereld v Disney heel goed is om de vindingrijkheid v kinderen te stimuleren en ze niet angstig te maken om te dromen.

Ik zie verder wel waarom sommige feministes eventueel niets of wenig hebben met Disney en de institutie die vaak terugkomt (zo denk ik er zelf niet over). Maar het lijkt me slecht om alles v D. over een kam te scheren (in een film als Mulan bijv. zie je een voorbeeld v regelrechte emancipatie en amazonefeminisme).

Gast

Vrouw beter betaald dan man in steden VS

Bericht door Gast » za aug 04, 2007 22:49

Vrouw beter betaald dan man in steden VS

Jonge Amerikaanse vrouwen die fulltime werken, verdienen in enkele grote Amerikaanse steden inmiddels meer dan mannen. De omslag in inkomensverschil heeft zich in New York voltrokken na 2000 en in een aantal andere steden als Los Angeles en Dallas al iets eerder.

Dat meldde dagblad The New York Times vrijdag. Demografen noemen de uitkomst van hun onderzoek opvallend. Landelijk slinkt het verschil in inkomens tussen mannen en vrouwen, zij het langzaam, en hier en daar wordt dit verschil zelfs groter.

In 2005 ontvingen vrouwen tussen 21 en 30 jaar die in New York voltijds werkten 117 procent van wat mannen verdienden, gemiddeld 35,653 dollar (26.0273 euro). In de rest van de Verenigde Staten ligt dat veel lager, 89 procent van het gemiddelde loon voor mannen.

Experts weten nog niet precies hoe zij de groei moeten verklaren. Een van de belangrijkste redenen lijkt dat meer vrouwen dan mannen afstuderen op middelbare scholen en dat zij vaker naar steden trekken. Velen van hen trouwen er minder snel waardoor zij zich kunnen richten op hun carri?re.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/79936

Wesley

Re: Vrouw beter betaald dan man in steden VS

Bericht door Wesley » zo aug 05, 2007 0:12

Gast schreef:Vrouw beter betaald dan man in steden VS

Jonge Amerikaanse vrouwen die fulltime werken, verdienen in enkele grote Amerikaanse steden inmiddels meer dan mannen. De omslag in inkomensverschil heeft zich in New York voltrokken na 2000 en in een aantal andere steden als Los Angeles en Dallas al iets eerder.

Dat meldde dagblad The New York Times vrijdag. Demografen noemen de uitkomst van hun onderzoek opvallend. Landelijk slinkt het verschil in inkomens tussen mannen en vrouwen, zij het langzaam, en hier en daar wordt dit verschil zelfs groter.

In 2005 ontvingen vrouwen tussen 21 en 30 jaar die in New York voltijds werkten 117 procent van wat mannen verdienden, gemiddeld 35,653 dollar (26.0273 euro). In de rest van de Verenigde Staten ligt dat veel lager, 89 procent van het gemiddelde loon voor mannen.

Experts weten nog niet precies hoe zij de groei moeten verklaren. Een van de belangrijkste redenen lijkt dat meer vrouwen dan mannen afstuderen op middelbare scholen en dat zij vaker naar steden trekken. Velen van hen trouwen er minder snel waardoor zij zich kunnen richten op hun carri?re.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/79936
Vrouwen zijn vaak ook gewoon beter/ordelijker, en dat is nogal handig als je kantoorwerk wil doen... (en dat is dus zowat het enige werk in de steden)

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma sep 17, 2007 15:19

Oprah Winfrey:
vrouw is te gast. kan geen kinderen krijgen. wat zij en Oprah stellen is dat een vrouw zich onderscheid v een man door het feit dat ze kinderen kan baren. dat een vrouw pas echt een vrouw is wanneer ze kinderen heeft gebaard. de functie v ons vrouw-zijn is het baren v kinderen.

ik schaam me echt diep voor dit soort vrouwen. patriarchy at it's best :(

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » ma sep 17, 2007 17:55

Das idd een beetje maf,
kan me voorstellen dat als die vrouw graag kindjes wilt en ze ze niet kan krijgen ze zich dan incompleet voelt,
maar dat wil nog niet zeggen dat een vrouw kinderen moet krijgen om echt vrouw te zijn :(

Ineke

Bericht door Ineke » ma sep 17, 2007 18:00

Dito
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

jet

Bericht door jet » ma sep 17, 2007 18:28

kan me voorstellen dat als die vrouw graag kindjes wilt en ze ze niet kan krijgen ze zich dan incompleet voelt,
maar dat wil nog niet zeggen dat een vrouw kinderen moet krijgen om echt vrouw te zijn
Ik hoor ook wel eens opmerkingen/verhalen van vrouwen die zich geen vrouw voelen als ze niet (meer) ongesteld worden (een reden om tegen dingen als spiraaltje en dergelijke) zijn.
Volgens mij heeft vrijwel alles in dit topic te maken met gevoel: de ene voelt het niet kunnen krijgen van kinderen als een gemis. De ander heeft er alles voor over om het wel te kunnen of voelt/begrijpt niet (goed) waarom anderen liever geen kinderen zouden willen. De volgende kan zich niet voorstellen qua gevoel waarom iemand eventueel abortus zouden laten plegen.
Juist omdat het om allemaal gevoelens gaat kun je heel lastig uitleggen dat jij iets anders voelt en waarom je iets anders voelt dan een ander. Bovendien lopen bij dit soort gevoelige zaken de emoties ook heel erg hard op.

Je merkt dat ik ook niet aangeef wat mijn gevoel in deze kwestie is (ik zeg het zelf maar even voordat iemand anders me ervan beticht lekker algemeen te blijven :) )
Ik ben blij dat ik nooit in de situatie heb hoeven verkeren dat ik over een abortus zou (moeten) denken. Ik hoop ook met heel mijn hart dat ik nooit in die situatie kom.
Of ik kinderen wil, dat weet ik eerlijk gezegd nog niet, maar ik ben zolang ik dat nog niet weet heel erg voorzichtig, zodat ik hoop ik niet in zo'n situatie terecht kom.
Ik vind dan ook voor mijzelf dat ik mensen niet kan veroordelen die abortus zouden willen plegen of die dat juist niet doen. Ik kan hooguit mijn mening geven, maar wat is mijn mening waard als ik de situatie niet ken, en ook mezelf niet in die situatie bevind........

maar zoals gezegd, dat is mijn mening.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie