Antifa

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie

antifa

goed
6
60%
slecht
2
20%
weet ik niet helemaal
2
20%
maakt me niet uit
0
Geen stemmen
of nog anders (douw hier maar onder)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Daniel
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Antifa

Bericht door Daniel » wo jan 30, 2008 14:40

Je kent het vast wel antifa (antifasichme)

http://nl.youtube.com/watch?v=ckyofYDXhaM

wat vind jij van hen acties te hard goed normaal opnormaal aso toppie joppie of wat dan ook

nou ik vind ze iig hel goed !!

allemaal tegen fasichme hier?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo jan 30, 2008 15:00

ik vind het antifascistisch ideeengoed erg belangrijk. ik noem mijzelf antifascist (ideologisch gezien). ik ben tegen iedere vorm van fascisme/racisme/discriminatie.

het probleem met afa en sommige antifa actiegroepen:
-(laf) geweld tegen andersdenkenden (niet dat het me veel boeit dat nazi's klappen krijgen, ik vind het gewoon niet netjes en onnadenkend gedrag)
-te weinig tot geen aandacht voor andere vormen van fascisme zoals communisme, vrouwenonderdrukking/seksisme, dieruitbuiting en kapitalisme - naar mijn mening even belangrijk

ik vind kafka (informatiewerkgroep afa) wel geweldig. veel bruikbare info.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di feb 12, 2008 14:32

anti-fa's weten type o negative concert 1991 te voorkomen

http://www.youtube.com/watch?v=dnrCzII9Gy4" target="_blank" target="_blank

:roll: als ze gaan lopen zeiken over seksisme heb ik nog een goeie voor ze. commerciele hiphop (Snoop Dogg bijvoorbeeld).

pfff, het slecht-onderbouwde selectivisme van deze mensen gaat me de pet te boven. gaan ze eerst met borden over nazies staan demonstreren, terwijl het geen nazies zijn. komen ze later aanzetten met seksisme (wat nog selectiever is, aangezien er extremere voorbeelden zijn van zogenaamde vrouwonvriendelijkheid binnen de muziek). ik vind overigens dat Peter Steele gelijk heeft met zijn standpunt over parasitaire uitkeringstrekkers.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di feb 12, 2008 14:41

dit was een van de nummers waar ze een probleem mee hadden. het heet der untermensch.

Hey you on public assistance
Why don't you get a job?
Sell some dope and buy some pride
It's the only thing you couldn't rob

Socioparasite
Socioparasite

How does it feel to live for free?
Get off society's back
Skells like you allowed to live
You wonder why we're taxed

Socioparasite
Socioparasite

melancholy

Re:

Bericht door melancholy » di feb 12, 2008 19:20

Fontanelle schreef:anti-fa's weten type o negative concert 1991 te voorkomen

http://www.youtube.com/watch?v=dnrCzII9Gy4" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
anti-werkelozenkant :hehe:
'k vind trouwens dat mein kampf gewoon verkrijgbaar moet zijn.

Fontanelle

Re: Re:

Bericht door Fontanelle » di feb 12, 2008 20:15

melancholy schreef:'k vind trouwens dat mein kampf gewoon verkrijgbaar moet zijn.
precies, om te zien hoe het niet moet.

educatie heet dat. iets dat de afa'er in het filmpje overduidelijk niet genoten heeft.

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Re: Re:

Bericht door Starsurprise » vr feb 15, 2008 1:24

Fontanelle schreef:
melancholy schreef:'k vind trouwens dat mein kampf gewoon verkrijgbaar moet zijn.
precies, om te zien hoe het niet moet.

educatie heet dat. iets dat de afa'er in het filmpje overduidelijk niet genoten heeft.
mee eens Fontanelle

Starsurprise

Re: Antifa

Bericht door Starsurprise » vr feb 15, 2008 1:33

Hitler dacht zijn wereldje op te kunnen schonen, en dat heeft ie min of meer wel bereikt, in gruwelijke zin.
Het verbaast mij dan ook dat Hitler niet is omgekomen door vijandigheid van een tegenpool.
Dat is wel geprobeerd toen der tijd maar dat is mislukt, Hitler had moeten sterven voor zijn kortzichtigheid, dat vind ik althans.
Een machtig man, die niet dom was, maar wel gefocust was op dat wat resulteerde in wreedheid.
Wreedheid zit in ieder van ons, de kunst is om dat te negeren, om die kortzichtigheid van je af te trappen.
Niemand is voor de volle honder procent alleen maar dat wat jij wilt zien, of niet wilt zien.
Zolang er kwaad is , bestaat goedheid, en andersom.
Hitler zag dingen zeer verkeerd, en heeft daardoor een groot deel van de wereld om zeep geholpen een groot deel van de mensheid.
Ik zie dat als een teken van zwakheid.

Bas

Bericht door Bas » zo feb 17, 2008 15:17

Bij de anti fascisten heb ik altijd het gevoel dat men aan het demonstreren is tegen een groep mensen die eigenlijk helemaal niet meer relevant is.
De neo-nazies in Nederland zijn maar een hele kleine groep mensen, die eigenlijk door niemand serieus genomen wordt. Volgens mij kan je je aandacht beter op andere zaken richten dan het bestrijden van zo'n soort groep.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma feb 18, 2008 7:06

Bas schreef:De neo-nazies in Nederland zijn maar een hele kleine groep mensen, die eigenlijk door niemand serieus genomen wordt.
daarnaast zijn zowel nvu en nieuw-rechts als politieke partij al opgeheven en maakten zij sowieso geen kans in de politiek.

Abbey

Re:

Bericht door Abbey » di feb 19, 2008 22:00

Fontanelle schreef:ik vind het antifascistisch ideeengoed erg belangrijk. ik noem mijzelf antifascist (ideologisch gezien). ik ben tegen iedere vorm van fascisme/racisme/discriminatie.

het probleem met afa en sommige antifa actiegroepen:
-(laf) geweld tegen andersdenkenden (niet dat het me veel boeit dat nazi's klappen krijgen, ik vind het gewoon niet netjes en onnadenkend gedrag)
-te weinig tot geen aandacht voor andere vormen van fascisme zoals communisme, vrouwenonderdrukking/seksisme, dieruitbuiting en kapitalisme - naar mijn mening even belangrijk

ik vind kafka (informatiewerkgroep afa) wel geweldig. veel bruikbare info.
Amen!
Al noem ik mezelf eerder pacifist, tegen elke vorm van geweld, dus ook tegen nazi-bashing (al zijn het over het algemeen een stelletje eikels.. Maar er zijn ook GENOEG afa eikels :P )

jet
Moderator

Bericht door jet » wo feb 20, 2008 20:50

'k vind trouwens dat mein kampf gewoon verkrijgbaar moet zijn
Dat wil 'men' nu toch ook? Ik las laatst een stukje in de krant dat de minister inderdaad wil dat "mein Kampf" weer uitgegeven wordt. Hij wilde dat omdat er nu al diverse illegale versies op het internet circuleren en hij gelooft dat je beter kan zorgen dat degene die het leest ook daar in 'begeleid' wordt (als in, dat je het dus niet in het verboden circuit moet lezen, want dan krijgt het juist aantrekkingskracht)...
Ik zal eens zoeken waar ik dat gelezen heb.

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Starsurprise

Bericht door Starsurprise » za mar 01, 2008 0:22

zie onderstaand bericht, heb het een en ander moeten aanpassen
Laatst gewijzigd door Starsurprise op za mar 01, 2008 0:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Starsurprise

Bericht door Starsurprise » za mar 01, 2008 0:23

Starsurprise schreef:
jet schreef:
'k vind trouwens dat mein kampf gewoon verkrijgbaar moet zijn
Dat wil 'men' nu toch ook? Ik las laatst een stukje in de krant dat de minister inderdaad wil dat "mein Kampf" weer uitgegeven wordt. Hij wilde dat omdat er nu al diverse illegale versies op het internet circuleren en hij gelooft dat je beter kan zorgen dat degene die het leest ook daar in 'begeleid' wordt (als in, dat je het dus niet in het verboden circuit moet lezen, want dan krijgt het juist aantrekkingskracht)...
Ik zal eens zoeken waar ik dat gelezen heb.

groetjes
jet
Begeleiding is naar mijn idee goed(,Niemand die tegengas geven kan en invloed kan uitoefenen) een anorexia-patiente zal eerder doorgaan met hongeren zonder toezicht dan met enige vorm van controle.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 02, 2008 22:11

http://www.indymedia.nl/nl/2008/03/50591.shtml" target="_blank

bergen de zoom de gekste ! o o o

Ongeveer 60 demonstranten sloten zich aan bij de NVU, het overgrote merendeel hiervan waren Jeugdstormers. Slechts een klein deel van de demonstranten voegde zich in het NVU “blok”. Ongeveer 500 buurtbewoners en lokale antifascisten hadden zich verzameld om een tegengeluid te laten horen. Door middel van joelen, toeters en fluitjes maakte zij verschillende sprekers onhoorbaar. Toen de demonstratie zich door een van de volkswijken van Bergen op Zoom verplaatste kon de ME niet voorkomen dat de NVU demonstranten werden bekogeld met eieren, flesjes, stenen, aardappelen en tot slot verse hondenpoep die recht in de gezichten van de extreem rechtse demonstranten werden gegooid. Vlakbij het station werd minimaal één Jeugdstormer door een steen op zijn hoofd geraakt en heeft hier een verwonding aan overgehouden. Ook verbaal lag de demonstratie van alle kanten onder vuur, tegendemonstranten liepen al roepend mee langs de extreem rechtse demonstratie en zelfs van balkons lieten bewoners horen en zien wat zij van een nazi-mars door hun straat vinden.
De sfeer bij de tegendemonstranten was afwisselend grimmig en jolig bij de aanblik van de onder vuur liggende neo-nazi’s. Een antifascistische demonstrant trok een treffende vergelijking “Het is eerder een beetje zoals in de middeleeuwen, toen misdadigers door de stad moesten paraderen en het volk hun gram mocht halen, dan een triomfvolle demonstratie”.

raymond

Bericht door raymond » zo mar 02, 2008 22:50

geweldig! :D

Giordano Bruno

Bericht door Giordano Bruno » vr mei 16, 2008 13:22

neonazi skinheads en antifa punkers zijn allebij hetzelfde, hypocriet zielig en vies en geen verschil in uiterlijk en gedrag en allebij willen ze hun wil op andere mensen forceren, antifa=selectief anti-fascistisch en onder het mom van anti-fascisme fascistisch doen.

Voor de meeste mensen zijn neonazi skinheads en antifa punkers ook hetzelfde, dit klopt ook wel gezien ze allebij dezelfde wortels hebben, twee domme bendes die elkaar aanvallen.

En als laatste, zelfs de NVU heeft dierenrechten in hun programma staan terwijl de antifa zowat bijna allemaal bestaan uit vleeseters, haha wat een grap die antifa, stel dierenbeulen dat het zijn.
Je geeft alleen om dieren als je dat ook in praktijk doet.

Mark

Bericht door Mark » vr mei 16, 2008 14:47

Zozo wat een niveautje geenstijl.nl. Ik vraag me af hoe je aan die grote kennis over antifa komt, of was het bovenstaande gewoon een sterk staaltje generalisatie?

Giordano Bruno

Bericht door Giordano Bruno » vr mei 16, 2008 14:58

Mark schreef:Zozo wat een niveautje geenstijl.nl. Ik vraag me af hoe je aan die grote kennis over antifa komt, of was het bovenstaande gewoon een sterk staaltje generalisatie?
Dus omdat ik tegen neonazi skinheads EN tegen antifa fascisten ben ben ik bezig met generaliseren ? wees blij dat ik tenminste ook tegen de neonazi skinheads ben, zijn hetzelfde als de antifa punkertjes.
Je geeft alleen om dieren als je dat ook in praktijk doet.

Niels

Bericht door Niels » vr mei 16, 2008 15:18

Morgh, ben jij het?

:welcome: terug! (y) :hippy: :grin: :) :D ;) :idea: (y) :thanks:

Plaats reactie