Verplicht vingerafdrukken afstaan bij nieuw ID/Paspoort

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
melancholy

Verplicht vingerafdrukken afstaan bij nieuw ID/Paspoort

Bericht door melancholy » za feb 16, 2008 15:00

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... olitie.xml

Dit gaat echt veels te ver.
Mocht dit zieke wetsvoorstel er door komen, die van mij krijgen ze in ieder geval niet vrijwillig.

Tieske
Moderator

Re: Verplicht vingerafdrukken afstaan bij nieuw ID/Paspoort

Bericht door Tieske » za feb 16, 2008 18:03

Ik vind het niet te ver gaan. Ik zie het probleem er niet van in. Zolang de databank enkel beschikbaar blijft voor de politie en zolang er dus niet mee geknoeid wordt of misbruik van gemaakt wordt is het voor mij ok.

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » zo feb 17, 2008 7:55

ik vind dit ook te ver gaan

je weet nooit wat ze er mee van plan zijn (x-files brrrr :grin: )

Dave

Bericht door Dave » zo feb 17, 2008 13:20

Ja, het gaat veel te ver, bovendien moet je ook een gezichtsscan afgeven. De politie hoeft dan niet eens meer naar je id te vragen. Je persoonsgegevens worden doorgespeeld naar de AIVD (dat gebeurt nu al) en dan gaan ze demonstranten thuis benaderen om niet meer mee te doen met demonstraties etc (dit gebeurt nu ook al) , staatsrepressie dus (oftewel Chinese toestanden). Nu kan je dit nog vermijden door je id niet te geven (je bent het namelijk niet verplicht, alleen als je ergens van verdacht wordt en dat is bij een doorsnee demonstratie niet het geval). Nederland scoort sowieso slecht bij de beveiliging van persoonsgegevens.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo feb 17, 2008 13:34

Tsja.. enerzijds geen probleem, maar anderzijds wel weer probleem dat het maar gedeeld gaat worden met politie enzo. Ben bang dat het met de huidige klimaat niet op een juiste manier gebruikt gaat worden.

Zoals een politieagent zei is het voordeel dat er veel zaken mogelijk opgelost gaan worden met terugwerkende kracht dan, maar hij gaf als kanttekening dat in principe iedereen dan altijd 'verdachte' is bij een zaak. En dat ging in tegen het principe dat iedereen onschuldig is tenzij het tegendeel bewezen is.

Ik ben ook bang dat invoering hiervan ernstig misbruikt zal gaan worden. Zeker met de reden terrorisme en ook richting dierenactivisme zal het dan misbruikt gaan worden.

Ik zie het niet zo zitten.

Dennis

Bericht door Dennis » ma feb 18, 2008 19:01

En dit allemaal altijd onder het mom van veiligheid... zucht...

Het maakt de wereld veiliger en ook weer niet...

Ik ben uberhaupt al tegen de identificatieplicht. Hoe ik hier over denk moge duidelijk zijn...

Het zal ook bij mij niet vrijwillig gaan.

Bas

Bericht door Bas » ma feb 18, 2008 19:42

Dit is inderdaad een stap in de verkeerde richting. Iemand die echt kwaad wil zal je niet kunnen stoppen door zijn vingerafdruk in een databank te hebben staan. Die zal immers wel voorzichtig te werk gaan of de prijs van zijn acties accepteren.

melancholy

Bericht door melancholy » ma feb 18, 2008 21:27

Achja, het maakt de stap naar het verplicht afgeven van je DNA weer wat kleiner :roll:

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » wo feb 20, 2008 10:00

melancholy schreef:Achja, het maakt de stap naar het verplicht afgeven van je DNA weer wat kleiner :roll:
En dus heel wat moorden en verkrachtingen die dan extra opgelost zullen worden.

Zolang er geen misbruik van gemaakt wordt vind ik het niet erg.
Maar ik besef wel dat die "zolang" een hele grote voorwaarde is en dat sommige mensen deze "macht" zullen willen misbruiken :(

reggie

Bericht door reggie » ma feb 25, 2008 21:25

ja en als je er een erfelijke afwijking in je genen hebt zal je je nooit meer kunnen verzekeren als je een laag inkomen hebt

raymond

Bericht door raymond » wo feb 27, 2008 21:27

pff.. dit slaat toch helemaal nergens op :? zo blijft er helemaal niks meer van je ''privacy'' over... verplicht ID, verplicht gezichtsscan, verplichte vingerafdrukken? pfff...
Dave schreef:en dan gaan ze demonstranten thuis benaderen om niet meer mee te doen met demonstraties etc (dit gebeurt nu ook al) ,
daar heb ik ervaring mee ja :lol:

vegalan

Bericht door vegalan » do sep 04, 2008 20:02

Als ze je vingerafdrukken hebben dan kunnen ze je ook ergens van beschuldigen wat je niet hebt gedaan.
Ze kunnen er bij voorbaat (omdat die gegevens er al zijn) gebruik van maken. Tja in de verkeerde handen maakt een boef zich zgn. onschuldig. Door belanghebbende partijen kunnen deze gegevens worden gebruikt om iemand te elimineren. In de tweede wereldoorlog waren de Duitsers blij dat zij wisten waar die arme joden zaten.

.

Plaats reactie