Vertrouwen in Groen-Links?

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Brent

Vertrouwen in Groen-Links?

Bericht door Brent » zo feb 13, 2011 19:22

Wie is nog meer het vertrouwen in Groen-Links verloren nu ze zo duidelijk aan het opschuiven zijn richting progressief-liberaal?
Ik ga denk ik vanaf nu mijn steun geven aan de Partij voor de Dieren.

Progressief-liberalen steunen de huidige op winstbejag gebaseerde economie en dat is volgens mij altijd schadelijk voor het welzijn van miljoenen dieren die gevangen zitten in de voedselindustrie.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Zen
Leefwijze: veganist

Re: Vertrouwen in Groen-Links?

Bericht door Zen » zo feb 13, 2011 19:35

Brent schreef:Wie is nog meer het vertrouwen in Groen-Links verloren nu ze zo duidelijk aan het opschuiven zijn richting progressief-liberaal?
Dat is toch niet echt iets nieuws?

Anyway, ik had er ten tijde van Paul Zakkenvöller :wink: al geen vertrouwen in, laat staan toen Femke -druk maken om dierenrechten is decadent- Halsema de lead figure werd. Een partij die meer bezig is met thema's als 'kinderopvang' of 'flexwerken' dan ze bezig is met de positie van dieren is sowieso niet mijn partij.
Brent schreef: Ik ga denk ik vanaf nu mijn steun geven aan de Partij voor de Dieren.
Nice! :)
Cut cold stone with a warm heart

Brent

Bericht door Brent » zo feb 13, 2011 20:10

Ik kon die Femke en Paul Zakkenvöller ook al tijden niet meer luchten of zien, maar ja wat kies je dan?
Pas door het besluit de oorlog in Afghanistan te steunen ben ik echt omgegaan.
Al was ik al aan het schuiven sinds ze steeds duidelijker begonnen te flirten met het liberalisme.

Het is alleen jammer dat Thieme zo eenzijdig op dierenwelzijn is geconcentreerd. Ik zou graag over meer onderwerpen van haar willen weten welke kant ze op wil.
Het is jammer dat je in Nederland nog niet twee halve stemmen kunt uitbrengen [in mijn geval SP en PvdD].
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 13, 2011 21:05

Brent schreef: Het is alleen jammer dat Thieme zo eenzijdig op dierenwelzijn is geconcentreerd.
Dat is niet waar, er zijn veel punten over natuur, milieu, duurzaamheid en ook mededogen naar de mens (geen marktwerking in de zorg, onderwijs toegankelijk voor iedereen). Lees het programma maar na.

Goed in elk geval dat je van Groenlinks bent afgestapt. Een partij die veel roept maar weinig waar maakt. Ik ben er al een tijd geen lid meer van en heb nog geen moment spijt gehad.

Brent

Bericht door Brent » zo feb 13, 2011 21:12

Ananas schreef:
Brent schreef: Het is alleen jammer dat Thieme zo eenzijdig op dierenwelzijn is geconcentreerd.
Dat is niet waar, er zijn veel punten over natuur, milieu, duurzaamheid en ook mededogen naar de mens (geen marktwerking in de zorg, onderwijs toegankelijk voor iedereen). Lees het programma maar na.
Zal ik eens doen, maar Marianne praat eigenlijk bijna uitsluitend over milieuzaken.
Ik vind dat jammer, want als je het breder trekt kun je veel meer kiezers naar je toehalen.

Zen

Bericht door Zen » zo feb 13, 2011 21:22

Brent schreef: Het is alleen jammer dat Thieme zo eenzijdig op dierenwelzijn is geconcentreerd
This just in:

Volgens het NDI bleken partijleiders Alexander Pechtold (D66) en Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) het sterkst in het domineren van de debatthema's onderwijs en veiligheid.

Ze heeft dus gerust wel iets te vertellen in debatten die gaan over andere thema's dan dierenbelangen en milieuzaken.

En verder wat Ananas schrijft. De PvdD heeft vooral het stigma een one-issue partij te zijn, maar in feite is het met name de focus die anders ligt; in plaats van altijd en overal de mens (en vooral haar geld) centraal een 'planeetbrede visie'. Daarbinnen is echter ook aandacht voor maatschappelijke (mensen) thema's.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo feb 13, 2011 23:01

Brent schreef: Het is alleen jammer dat Thieme zo eenzijdig op dierenwelzijn is geconcentreerd. Ik zou graag over meer onderwerpen van haar willen weten welke kant ze op wil.
PvdD was in het begin erg op dieren gericht, maar afgelopen jaren meer een verschuiving in de brede visie duidelijker te tonen. Dus ook natuur, milieu, voedselverdeling, mensenrechten, gezondheid, veiligheid.

Brent

Bericht door Brent » ma feb 14, 2011 1:43

Kijk maar eens hoe vaak het over dierenthema's of andere natuurzaken gaat:

http://twitter.com/#!/mariannethieme

Geeft niets, want daarvoor is te weinig aandacht bij de andere partijen.
Maar het is wel opvallend.
Enfin, mijn stem hebben ze alvast. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma feb 14, 2011 10:37

Volg @estherouwehand, dat is wat diverser ook op andere onderwerpen. :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » di feb 15, 2011 11:54

Brent schreef:Wie is nog meer het vertrouwen in Groen-Links verloren nu ze zo duidelijk aan het opschuiven zijn richting progressief-liberaal?
Ik ga denk ik vanaf nu mijn steun geven aan de Partij voor de Dieren.

Progressief-liberalen steunen de huidige op winstbejag gebaseerde economie en dat is volgens mij altijd schadelijk voor het welzijn van miljoenen dieren die gevangen zitten in de voedselindustrie.
Ik begin juist meer vertrouwen in GroenLinks te krijgen nu ze progressief-liberaal geworden zijn. Er zitten nog een aantal radicalen in de fractie zoals Van Gent en El Fassed maar verder begint het een hele nette partij te worden.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

Zen

Bericht door Zen » di feb 15, 2011 12:16

Jeroen schreef:aantal radicalen in de fractie zoals Van Gent
Dat is juist degene, bij mijn weten, die zich nog enigszins inzet voor de dieren. Volgens mij sowieso iemand met een meer sociaal gezicht. Ben benieuwd wat daar nu zo 'radicaal' aan is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di feb 15, 2011 13:31

Van Gent vind ik juist goed bij GL.

Jammer trouwens wel bericht van vandaag, dat GL niet tegen stallen is van 20.000m2 (380.000 dieren)

vegalan

Bericht door vegalan » di feb 15, 2011 14:31

Ik vond het erg treurig toen Groen links het wereld natuur fonds ten onrechte gebruikte om stemmen te winnen! :(

.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di feb 15, 2011 14:57

vegalan schreef:Ik vond het erg treurig toen Groen links het wereld natuur fonds ten onrechte gebruikte om stemmen te winnen! :(

.
Wat deden ze dan?

Is denk ook in hun nadeel dat ze een pro-jacht organisatie gebruiken.

Brent

Bericht door Brent » di feb 15, 2011 16:08

Jeroen schreef:Er zitten nog een aantal radicalen in de fractie zoals Van Gent en El Fassed maar verder begint het een hele nette partij te worden.
Dan zal jij Noam Chomsky ook wel een "radicaal" vinden.
De liberale nep-democratie is de oorzaak van onwaarschijnlijk veel dierenleed.
Daar is helemaal niets "nets" aan, die mensen hebben juist vuile handen.
Je wordt gemanipuleerd waar je bij staat door het liberale reclamecircus.

vegalan

Bericht door vegalan » di feb 15, 2011 16:53

Vegantastic schreef:
vegalan schreef:Ik vond het erg treurig toen Groen links het wereld natuur fonds ten onrechte gebruikte om stemmen te winnen! :(

.
Wat deden ze dan?

Is denk ook in hun nadeel dat ze een pro-jacht organisatie gebruiken.

Ze plaatsten een artikel op hun website waar het wereld natuurfonds er bij werd gehaald om de partij te promoten, maar waar het wereld natuurfonds later bezwaar tegen maakte zodat ze het moesten verwijderen. Er werd dus misbruik gemaakt van het wereld natuurfonds om stemmen te werven.
Vegantastic schreef: Is denk ook in hun nadeel dat ze een pro-jacht organisatie gebruiken
Het is maar een kleine groep die dat gebruiken om niet op Groen Links te stemmen.

.

Ananas

Bericht door Ananas » wo feb 16, 2011 9:28

Vegantastic schreef: Jammer trouwens wel bericht van vandaag, dat GL niet tegen stallen is van 20.000m2 (380.000 dieren)
En dat mogen ook nog eens twee verdiepingen à 20 000 vierkante meter per stuk worden........................

*pukesmiley*?

Jeroen

Bericht door Jeroen » di feb 22, 2011 15:11

Brent schreef:Dan zal jij Noam Chomsky ook wel een "radicaal" vinden.
De liberale nep-democratie is de oorzaak van onwaarschijnlijk veel dierenleed.
Daar is helemaal niets "nets" aan, die mensen hebben juist vuile handen.
Je wordt gemanipuleerd waar je bij staat door het liberale reclamecircus.
Dat lag inderdaad voor de hand. Geen problemen met radicalen verder maar ik stem er niet op en heb geen vertrouwen in ze. Verder heb je gelijk dat de liberale democratie verwantwoordelijk is voor veel dierenleed, een veganistische dictator zou dat misschien veranderen maar lijkt me toch niet te verkiezen boven een liberale democratie. Verder is dierenleed geen unieke eigenschap van de liberale democratie.

Jeroen

Bericht door Jeroen » di feb 22, 2011 15:19

Zen schreef:Dat is juist degene, bij mijn weten, die zich nog enigszins inzet voor de dieren. Volgens mij sowieso iemand met een meer sociaal gezicht. Ben benieuwd wat daar nu zo 'radicaal' aan is.
Al was het maar om dit soort tenenkrommende initiatieven: Wij gaan op prinsjesdag niet naar de Ridderzaal. Primair dacht ik echter aan haar pacifisme. Maar goed, gezien de emotionele lading van het woord 'radicaal' was het wat ongelukkig gekozen.

Brent

Bericht door Brent » di feb 22, 2011 18:06

Jeroen schreef:Verder heb je gelijk dat de liberale democratie verwantwoordelijk is voor veel dierenleed, een veganistische dictator zou dat misschien veranderen maar lijkt me toch niet te verkiezen boven een liberale democratie. Verder is dierenleed geen unieke eigenschap van de liberale democratie.
Beide zijn geen argumenten maar drogredenen.
Als dat je enige "pleidooi" is ten gunste van de gruwelijke uitbuiting van dieren door de liberale schijndemocratie, dan geef je je wel erg snel gewonnen.

Het corporate neo-liberalisme verandert mensen in loonslaven en dieren in lijdend productiemateriaal.

Plaats reactie