Hmm, ik vind dat we toch ook heel weinig bewijs krijgen dat we bang moeten zijn voor zogeheten moslimterroristen. Die vage beelden die we via de massamedia te zien krijgen overtuigen mij niet echt. Dan zag je bv 'Bin Laden' in een grot zitten met wat mensen om zich heen een of andere bedreiging uiten tov het Westen. Ik betwijfel of de media ons altijd de werkelijkheid laten zien. In ieder geval vertellen ze nooit het hele verhaal.Zen schreef:Je denkt het, maar ik vind het bewijs voor dit soort complottheorieën nogal tekort schieten (en dan druk ik me nog licht uit). Dat men een vijand nodig heeft akkoord, dat is 'altijd' zo geweest, zeker met de VS. Maar om dan maar te suggereren dat die vijand volledig 'verzonnen' is... ik geloof daar niet in.Emiel schreef:Al Qaeda is een verzinsel van de regering Bush om de nieuwe vijand een gezicht te geven en mensen angst in te boezemen. Deze organisatie bestaat geeneens. Net als Bin Laden die, óf al jaren dood was óf nooit de gevaarlijke terorrist is geweest als ze hem hebben neergezet. Allemaal trucs om oorlogen te legitimeren en volkeren te onderdrukken (en hun land te bezetten/leeg te roven). Dit denk ik althans.
Ben wel met je eens dat de VS met haar politiek genoeg vijanden heeft gemaakt en niet perse een vijand hoeft te creeeren. Wel denk ik dus dat ze er flinke scheppen bovenop doen om iets nog gevaarlijker te doen lijken, zodat de uitgegeven miljarden voor oorlogen iig te verantwoorden zijn.
Dat weet ik niet, over Madrid en Engeland zijn niet zoveel tegenstrijdige verhalen als omtrent 9/11.Zen schreef:Als je dit soort conspiracy theories doorzet dan waren de aanslagen in Madrid kennelijk ook een vooropgezet plan van de Spaanse autoriteiten.