Dumpster diving

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Violet
Leefwijze: veganist

Dumpster diving

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 20:43

Super!

Mark

Re: Dumpster diving

Bericht door Mark » do sep 27, 2012 8:10

Gisteren voor het eerst in 3 of 4 jaar weer eens een poging tot dumpster diven gedaan, de buit: 6 bossen bloemen. Volgende keer beter :lol:

Leuke docu over dumpster divende mensen:
http://youtu.be/lpWecwJG0-4

Violet

Bericht door Violet » do sep 27, 2012 10:31

Mark schreef:Gisteren voor het eerst in 3 of 4 jaar weer eens een poging tot dumpster diven gedaan, de buit: 6 bossen bloemen. Volgende keer beter :lol:

Leuke docu over dumpster divende mensen:
http://youtu.be/lpWecwJG0-4
Fantastisch!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 30, 2012 12:09

Super die docu!
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » za okt 13, 2012 16:17

Yeah!
:D
Net kwam ik onverwacht twee volle bakken met van alles en nog wat tegen achter de supermarkt waar ik was. Nogal overenthousiast gooide ik mijn karretje twee keer vol (met veel meer dan ik gekocht had), maar helaas moest ik de tweede kar weer terugleggen van het personeel wat naar buiten kwam. De eerste karinhoud lag gelukkig al achter in de auto die een stukje verderop stond en mijn buurman, slim genoeg, al had afgesloten...
Het mocht niet en ik zou er ziek van worden, blablabla... Dus ik terugpraten blablabla... Uiteindelijk heb ik zelf twee potjes jam en drie flesjes water, want het overige was niet zuiver plantaardig, maar dat is voor de buurman en zijn hond en zijn kippen.
:)
De buit:
Een heleboel repen chocola in perfecte verpakking, goed tot ergens in juni 2013, twee soorten kaas van elk een stuk of 6 nog enige tijd houdbaar, diverse soorten brood, inclusief grote krentenbroden met spijs, eieren, marsmello's, cakejes, minipizza's een pakje gerookt spek, en wat ik verder alweer vergeten ben.

carlijn
Leefwijze: vegetarier

Bericht door carlijn » zo mei 04, 2014 17:03

Hoi allemaal!

Voor mijn studie algemene sociale wetenschappen schrijf ik mijn scriptie over de verhouding tussen dumpsterdivers en foodretailers. Om hier een goed beeld over te krijgen wil ik heel graag een aantal dumpsterdivers interviewen over wat hun ervaring is met verschillende foodretailers (supermarkt,voedselwinkels,markt). Daarom ben ik druk opzoek naar mensen die mij hierbij willen helpen! Zijn jullie of kennen jullie dumpsterdivers die mij hier bij zouden kunnen helpen, dan hoor ik het heel graag! Jullie zouden mij hier heel erg mee helpen! Mijn email adres is carlijn.dekok@student.uva.nl.

Zelf ben ik nooit gaan dumpster diven, maar ik zou dit wel heel graag willen doen. Is er iemand die het leuk lijkt om mij een keer mee te nemen?

Vriendelijke groeten,

Carlijn de Kok

Plaats reactie