Documentaire: Edible City - Grow the Revolution

De rol van (plantaardige) voeding bij een eerlijkere verdeling van voedsel in de wereld.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Documentaire: Edible City - Grow the Revolution

Bericht door TonyJello » ma jan 28, 2013 22:48

repelsteeltje schreef:Volgensmij is permacultuur vooral een heel praktisch en down to earth gedachtengoed! Basisregel de grond is bedekt! Geen kale plekken. Dat doet de natuur ook. In mijn moestuin werkt dat meestal ook goed. Ik zet de planten relatief krap op elkaar natuurlijk nog wel zo dat ze wel kunnen groeien en elkaar niet verdringen (soms ook wel natuurlijk) en dan heeft het onkruid geen kans. Goed de gewassen elkaar laten opvolgen..en gunstige plantencombinaties ben net een lijst aan het samenstellen uit verschillende internetlijsten en uit boeken..als mensen geinteresseerd zijn...ik ben nog niet klaar maar voor februari hoop ik het af te hebben..net als een zaaikalender...wanneer wta te zaaien. (alleen is die gebaseerd op de zaden die ik heb is misschien minder interessant voor anderen).
Waar kan je die opleiding doen en hoe lang duurt die?
Kale plekken in tuinen heb ik altijd heel lelijk gevonden. Weet je wel, zo'n tuin met hier en daar een viooltje en verder kale aarde. Of een rijtje tulpen en verder niets. Had ik ook daar al een natuurlijk gevoel over. :D

Interessant! (y)

Plaats reactie