Veganisme in Vara Kassa

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
WernerT

Veganisme in Vara Kassa

Bericht door WernerT » za apr 16, 2016 18:39

Amber Fernandes in Kassa als vragensteller in het item 'Voedingsleraar Martijn Katan beantwoordt vragen over voeding en diëten'. Vanaf 0.30'. Nice job. (y) http://kassa.vara.nl/media/355846 http://www.wernert.nl/veganforum/kassa2.png

Edit: zonder login zie je de afbeelding niet. Lekker handig.

Brent

Re: Veganisme in Vara Kassa

Bericht door Brent » zo apr 17, 2016 3:55

Heb me verschrikkelijk gestoord aan die blatende emeritus hoogleraar voedingsleer Katan.
Het klassieke angstverhaal van ook veel dietisten dat een mens niet zonder margarine of verrijkt brood zou kunnen of bij veganisme niet zonder allerlei speciale "burgers" omdat je anders beslist tekorten zou gaan krijgen van allerlei noodzakelijke voedingsstoffen.
Dat werd door niemand weersproken, de madam van het programma zat er steeds naief enthousiast mee in te stemmen (want ja, de man heeft er uiteindelijk lang voor gestudeerd).
Oei, mevrouw heeft een soya-allergie, dan gaat het allemaal wel héél moeilijk worden, wat een totale BS!
Natuurlijk werd er ook weer naar de site van het zogenaamde Voedingscentrum verwezen.
En natuurlijk werd er weer beweerd dat een mens gerust een paar glazen melk per dag kon drinken en dat een vettax ook voor verzadigde vetten zinloos zou zijn. :roll:

Ik kon het niet laten deze Martijn Katan een belerende e-mail te sturen hierover. :mrgreen:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Benno
Leefwijze: veganist

Bericht door Benno » zo apr 17, 2016 5:39

Ik heb het item niet gezien maar ga dat zeker doen.
De heer Katan staat ook hoog op mijn lijstje van zeer irritante personen.
Gisteren stond er een stukje op internet over hem en 10 hardnekkige voedselfabels die door hem zijn ontkracht.
Hij beweert dus doodleuk dat biologische voeding niet gezonder is dan bespoten en met kunstmest bewerkte voeding.
Het lijkt mij de hoogste tijd dat deze man zijn verouderde ideeën voor zich houdt.
De man heeft een nieuw boekje uitgebracht en wil natuurlijk verkopen.
Ik ben benieuwd of hij antwoordt op jouw email maar het zal natuurlijk wel ver onder zijn niveau zijn.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door Rorrim » zo apr 17, 2016 8:27

Brent schreef:Ik kon het niet laten deze Martijn Katan een belerende e-mail te sturen hierover. :mrgreen:
Fijn dat er mensen zijn die de hoop nog niet hebben opgegeven. :lol:
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Brent

Bericht door Brent » ma apr 18, 2016 22:43

Verschrikkelijk, nou zit die Katan weer bij Pauw, nee dit keer snel overgeschakeld naar radio, pfff.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie