Wat is er gebeurd met het forum van EVA?

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
eno2
Leefwijze: veganist

Wat is er gebeurd met het forum van EVA?

Bericht door eno2 » vr okt 28, 2016 21:18

forum.evavzw.be

Nergens meer te vinden op internet...

Ethisch Vegetarisch Alternatief.
Eet wat goed is voor de planeet

Pim

Re: Wat is er gebeurd met het forum van EVA?

Bericht door Pim » za okt 29, 2016 11:19

Lijkt me duidelijk, website leest:

Sorry, het forum is niet meer.

Ben je op zoek naar een levendige groep veggie- en vegan-minded mensen? Deel jouw vragen, ideëen en tips via EVA's facebook, twitter of instagram.

Of misschien hebben we een antwoord voor jou op
evavzw.be/veelgestelde-vragen

Opgegaan in de macht van social media ...

eno2

Bericht door eno2 » za okt 29, 2016 14:04

Thx.
EVA was een vrij groot forum, maar de laatste jaren bewoog er niet veel meer. Jammer dat het verdween.
De fora boeren achteruit. Ik begrijp de kracht van Facebook niet zo goed (noch zijn werking). Om een conversatie te voeren: heel onhandig om de plaats terug op te zoeken waar je gebleven was, tussen al die clutter.
Eet wat goed is voor de planeet

Pim

Bericht door Pim » za okt 29, 2016 14:27

Op dat gebied kunnen we elkaar een hand geven. Ik als IT'er begrijp goed de werking en kracht van Facebook. Echter vind ik dat je je identiteit verliest door alleen maar een extern gecontroleerd (en gecensureerd) medium te gebruiken. Het mag dan ook wel duidelijk zijn dat ik geen Facebook account gebruik. (Tja, heb er wel een om te kijken wat het is, maar gebruik deze verder niet).

Mijn verwachting is dat Facebook binnen een jaar of 5 ook weer uit zal raken. Alleen wat er dan voor in de plaatst gaat komen ben ik nog niet over uit. Mijn hoop is dat er weer wat kleine (en overzichtelijkere) community's voor terug komen.

De kracht van Facebook is dat het groot massaal is en dat je er gemakkelijk contacten mee kunt onderhouden. En ook redelijke gemakkelijk mensen op kunt vinden en mee in contact kunt komen. Meeste mensen zijn gemaksdieren. Dus als veel mensen het gebruiken en het is makkelijk dan gaan ze het ook gebruiken.

Groot nadeel van Facebook vind ik dat het onoverzichtelijk is, gecontroleerd en gecensureerd wordt door een commercieel bedrijf wat door het grote aantal gebruikers veel teveel macht krijgt hierdoor.
Een artikel wat ik tegenkwam vat een deel goed samen : http://nos.nl/artikel/2140067-facebooks ... ingen.html

Plaats reactie