Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Rauw

Bericht door Emiel » wo jan 16, 2013 16:23

Interezting...

Ik kook sowieso liever. Rauw gaat me tegenstaan na een tijdje en mijn darmen vinden al die rauwe zooi ook niet altijd even fijn.. Soms een groene smoothie of een salade vind ik wel prima eigenlijk.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo jan 16, 2013 17:19

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander qua gezondheid best eens vaker rauw zou kunnen eten. Maar alles wijst erop dat 100% niet nodig en niet gezonder is. Wel leuk om bijv. een 1-dag-rauw challenge te doen wat mij betreft :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Stokkie

Bericht door Stokkie » wo jan 16, 2013 17:25

Rauwe lunch vind ik prima, maar rauw avondeten geeft me gewoon niet een gevuld gevoel. Een flinke kop soep doet dat wel. Ik heb 's avonds gewoon liever iets warms te eten.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Iejoor

Bericht door Iejoor » wo jan 16, 2013 18:34

Dat zou mij ook niet trekken, alles rauw. Inderdaad, warm eten is toch wel fijn. Al is het maar een kop thee.
Maar ik denk dat mijn buik ook niet gelukkig wordt van alleen rauw.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo jan 16, 2013 19:03

Ik zou er persoonlijk niet mee zitten, vriendlief vindt het alleen niet zo leuk denk ik. Ik zou het wel jammer vinden als ik geen peulvruchten meer kon eten.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » wo jan 16, 2013 19:20

ik ben wel van plan meer rauw te eten, maar niet 100% .. wil veel rauw, af en toe verhit spul, sowieso sommige groente soorten vind ik lekkerder om eventjes te koken zoals de meeste soorten kool en wortels ook :) en peulvruchten wil ik liever ook niet missen, hou van zwarte bonen ^_^

Emiel

Bericht door Emiel » do jan 17, 2013 0:00

Stokkie schreef:Rauwe lunch vind ik prima, maar rauw avondeten geeft me gewoon niet een gevuld gevoel. Een flinke kop soep doet dat wel. Ik heb 's avonds gewoon liever iets warms te eten.
Als je rauw wilt eten, maar af en toe behoefte hebt aan iets warms, dan wordt door raw food kenners ook aangeraden dat 's avonds te doen. Althans, dat staat in het raw food kookboek dat ik heb. Weet niet precies waarom, dat zal er wel in staan, maar ik heb nu geen zin om het te pakken :wink:

Brent

Bericht door Brent » do dec 11, 2014 19:39

Francis Kenter was vanmorgen weer op de radio:

http://www.npo.nl/de-ochtend/11-12-2014 ... CRV_729271#

Ik vond het interview tenenkrommend, het deed me denken aan een kruising tussen een politieverhoor en een hetze tegen mensen die zwarte piet willen aanpassen aan deze tijd.
Gelukkig bleef Francis beleefd, vriendelijk, rationeel en helder ondanks al die onwetendheid en botheid.
Ik had het haar niet nagedaan.
Aan het einde (bij de bedankjes) kun je de antipathiese emoties van de interviewster (Ghislaine Huppeldepup) bijna ruiken.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mystique

Bericht door Mystique » do dec 11, 2014 20:40

RAAAAAAAAH!!! Ik wil dat mens in het gezicht smacken! Wat een bevooroordeelde trut, bah!

Heleen

Bericht door Heleen » vr feb 06, 2015 23:35

Brent schreef:Francis Kenter was vanmorgen weer op de radio:

http://www.npo.nl/de-ochtend/11-12-2014 ... CRV_729271#

Ik vond het interview tenenkrommend, het deed me denken aan een kruising tussen een politieverhoor en een hetze tegen mensen die zwarte piet willen aanpassen aan deze tijd.
Gelukkig bleef Francis beleefd, vriendelijk, rationeel en helder ondanks al die onwetendheid en botheid.
Ik had het haar niet nagedaan.
Aan het einde (bij de bedankjes) kun je de antipathiese emoties van de interviewster (Ghislaine Huppeldepup) bijna ruiken.
Wauw, die interviewster was echt vreselijk. Zo onprofessioneel.

Francis was echt super elegant; het lijkt me super moeilijk om zo een "interview" (je zei het zelf beter: verhoor) te moeten afleggen.

ijsbek
Contacteer:

Bericht door ijsbek » za feb 07, 2015 13:29

Wel apart dat men als maatschappij het geoorloofd vindt om iemand die zijn of haar kind zo'n eetpatroon aanmeet te bekritiseren en van indoctrinatie te spreken, maar ouders die hun kinderen vijf dagen in de week junkfood voorschotelen vrijuit gaan.
Just because no one judges you doesn't mean you should be careless as the forgiven.

Plaats reactie