Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Rauw

Bericht door TonyJello » do dec 20, 2012 20:08

1e link hierboven schreef:...dat het volstrekt duidelijk is dat de heksenmengsels die ze haar zoon voorzet hem ernstige schade zullen toebrengen.
Natuurlijk niet. Het is heel gezond wat ze eten, maar er zou iets extra's aan toegevoegd kunnen worden, zoals wat Marla bijvoorbeeld eerder schreef.

Als iedereen -naast wat ze nog meer eten- zou eten wat Francis en Tom eten zou dat super gezond zijn, want juist dat wat zij eten eten de meeste mensen veel te weinig.

2e link van Marcello: prettige, goede en heldere tekst! Laat de discussie nog maar even doorgaan.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 20, 2012 20:18

Stukken beter i.d.d. als de meeste berichtgeving en reacties, verfrissend. Hulde voor de Volkskrant. Alhoewel de journalist in het eerste stuk wel het woord 'bizar' in de mond neemt....

Sterk in het tweede stuk vind ik de opmerking dat je in de docu alleen maar sla en groene juice ziet, terwijl je ook heel weldadig rauw kan eten. Wij veganisten weten er natuurlijk alles van, dat men zegt, 'je doet jezelf tekort, geniet eens, je weet niet wat je mist'. Ik vind het een drogreden. Wat je wel of niet mist qua beleving, dat zit in je hoofd. Dat kan voor iedereen anders zijn.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

jannekevt

Bericht door jannekevt » do dec 20, 2012 23:05

http://deplanteneter.nl/2012/12/110735- ... g.facebook

Hebben jullie dit al gelezen? Vond het wel een mooi stuk.

Emiel

Bericht door Emiel » do dec 20, 2012 23:20

Goed stuk inderdaad, meteen even op facebook gedeeld.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do dec 20, 2012 23:26

Renee1137 schreef:
Stukken beter i.d.d. als de meeste berichtgeving en reacties, verfrissend. Hulde voor de Volkskrant. Alhoewel de journalist in het eerste stuk wel het woord 'bizar' in de mond neemt....
Mee eens.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do dec 20, 2012 23:33

Marcello schreef:
Butternutkin schreef:...Is het nog goed gekomen met jouw lengte, Marcello? :) ...
Ja, ik ben nu 175 cm lang, maar een hele tijd leek dat toch nog klein omdat ik een vriend had van 2 meter ;).
(zo zie je maar: alles is relatief!)
Haha, volgende keer maar een kleinere uitzoeken dan, dan ben je ineens een reus ;)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr dec 21, 2012 0:41

Renee1137 schreef: Sterk in het tweede stuk vind ik de opmerking dat je in de docu alleen maar sla en groene juice ziet, terwijl je ook heel weldadig rauw kan eten.
Bedoel je met weldadig rauw eten dat je bv. een rauwe chocotaart maakt of pasta namaakt e.d.? Ik geloof dat die moeder gezegd had dat ze tegen dat soort rauw eten was. Weet eigenlijk niet waarom, omdat als je op internet kijkt op sommige goede raw blogs.. wauw denk ik dan.

Emiel

Bericht door Emiel » vr dec 21, 2012 9:43

Eigenlijk is het gewoon stuitend dat mensen als zo'n kinderarts, met donkere randen om haar ogen, een rauwe voedingsstijl afwijzen, terwijl aantallen van welvaartsziekten, obesitas, suikerziekte, etc. nog nooit zo hoog zijn geweest. Om maar niet te praten over kinderen die vol worden gepompt met allerhande chemicaliën (direct door medicijnen of indirect, door voeding), omdat ze wat drukker of juist iets meer timide zijn dan men denkt dat 'normaal' zou moeten zijn (ooit gehoord van in -en extraversie?) Haal je hoofd eens uit je reet zou ik zeggen dat kijkt en luistert wat makkelijker.

Lees ook dit stuk van Dr. Will Tuttle over de échte gevaren voor kinderen.

Het is wel interessant om nu te zien op verschillende plekken hoe mensen toch behoorlijk verdeeld zijn. Een paar jaar terug zou je voornamelijk afkeurende berichten hebben gelezen, maar het lijkt alsof men toch steeds meer doorkrijgt hoe het écht zit.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr dec 21, 2012 11:12

+1!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr dec 21, 2012 11:13

Emiel schreef:Eigenlijk is het gewoon stuitend dat mensen als zo'n kinderarts, met donkere randen om haar ogen, een rauwe voedingsstijl afwijzen, terwijl aantallen van welvaartsziekten, obesitas, suikerziekte, etc. nog nooit zo hoog zijn geweest. Om maar niet te praten over kinderen die vol worden gepompt met allerhande chemicaliën (direct door medicijnen of indirect, door voeding), omdat ze wat drukker of juist iets meer timide zijn dan men denkt dat 'normaal' zou moeten zijn (ooit gehoord van in -en extraversie?) Haal je hoofd eens uit je reet zou ik zeggen dat kijkt en luistert wat makkelijker.
My point exactly.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr dec 21, 2012 11:28

Op canvas is er vanmiddag om drie uur een herhaling van het programma 'De vervuilde mens'. Over allerhande soorten chemicaliën die we binnen krijgen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr dec 21, 2012 11:31

Aha :thanks:

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » vr dec 21, 2012 14:15

"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Emiel

Bericht door Emiel » vr dec 21, 2012 14:43

Annikka-Ayla schreef:Op canvas is er vanmiddag om drie uur een herhaling van het programma 'De vervuilde mens'. Over allerhande soorten chemicaliën die we binnen krijgen.
Ah interesting, precies op tijd dit bericht gelezen ook.

defruiteters
Contacteer:

Bericht door defruiteters » vr dec 21, 2012 18:05

Positief opinie stukje in de Trouw van Boele Ytsmahttp://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/a ... kken.dhtml
fruit rules!

30bananasaday.com
defruiteters.nl

lani

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 19:00

They have my complete support! Hopelijk komt het allemaal goed met Tom en Francis, deze negatieve aandacht verdienen ze niet. En ze zien er allebei ook helemaal niet ongezond uit. Je kan wel zien dat ze veel stress hebben gehad, dat is al snel zichtbaar bij mensen heb ik gemerkt.

En je moet je ook afvragen wat die dokters er nou allemaal echt van af weten, hebben zij voeding gestudeerd? Heb tijdje terug de docu van 'Food Matters' gekeken, dat is voornamelijk Amerika en Australië en iemand uit Engeland sprak ook. Maar ik neem aan dat dokters in Nederland ook medicijnen studeren enzo. Ze zullen uiteraard ook wel biologie hebben enzo natuurlijk, maar aangezien (de meeste) biologie lessen waarschijnlijk ervan uitgaan dat de mens omnivoor is mag je je ook weer af vragen of ze überhaupt wel iets relevants hebben geleerd in hun studies om uitspraken te maken over Tom.

Maar ik ben geen dokter, ik weet nog maar bar weinig van voeding enzo, dus ik weet ook niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen, behalve dat ik echt hoop dat alles goed komt met hun allebei, en ook de broer van Tom trouwens, en de vader, want volgens mij las ik dat het met die broer (die volgens mij in Engeland bij hun vader woont) ook niet zo goed ging.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr dec 21, 2012 21:09

Emiel schreef:Eigenlijk is het gewoon stuitend dat mensen als zo'n kinderarts, met donkere randen om haar ogen, een rauwe voedingsstijl afwijzen, terwijl aantallen van welvaartsziekten, obesitas, suikerziekte, etc. nog nooit zo hoog zijn geweest.
Overkoepelende artsenorganisaties hebben wel ook gewezen op die ongezonde voeding van kinderen...

Ovrigens bij nieuwsuur haalde ze een zaak aan van 3 kinderen met ernstige obesitas die uit huis geplaatst waren.

Verder vind ik het raar om die kinderarts steeds zo te bestempelen eerlijk gezegd.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za dec 22, 2012 15:15

Vegantastic schreef:
Renee1137 schreef: Sterk in het tweede stuk vind ik de opmerking dat je in de docu alleen maar sla en groene juice ziet, terwijl je ook heel weldadig rauw kan eten.
Bedoel je met weldadig rauw eten dat je bv. een rauwe chocotaart maakt of pasta namaakt e.d.? Ik geloof dat die moeder gezegd had dat ze tegen dat soort rauw eten was. Weet eigenlijk niet waarom, omdat als je op internet kijkt op sommige goede raw blogs.. wauw denk ik dan.
Ja okee, dat is waar. Maar je kan ook een eh... amandeldadelkaneelsmoothie maken ofzo? Of van die rauwe koekjes die alleen gezoet zijn met banaan en zuidvruchten enzo? Er zijn ook veel dingen rauw én gezond én weldadig volgens mij.

Kijk weldaad is natuurlijk ongelofelijk subjectief en misschien geniet zij wel het meest van een bord sla, daar mag ik ook eigenlijk helemaal over oordelen. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Francis meedeed aan deze docu om meer begrip en positiviteit te kweken voor haar levensstijl, om te vertellen van, hee, probeer dit eens, het is beter! Als ik vanuit die hoek publiciteit zou zoeken, zou ik toch ook rauwe dadelkoekjes maken en niet alleen maar sla :P net als dat ik als ik vleeseters op bezoek krijg, ik geen ultragezonde salade maak (ook al vind ik dat op zijn tijd erg lekker) maar juist uitga van wat zíj lekker vinden, en wat zij denken dat veganisme níet is. Een beetje indruk maken :P
Vegantastic schreef:
Emiel schreef:Eigenlijk is het gewoon stuitend dat mensen als zo'n kinderarts, met donkere randen om haar ogen, een rauwe voedingsstijl afwijzen, terwijl aantallen van welvaartsziekten, obesitas, suikerziekte, etc. nog nooit zo hoog zijn geweest.
Verder vind ik het raar om die kinderarts steeds zo te bestempelen eerlijk gezegd.
Ik ook. Iedereen gaat nu zo erg uit van hoe mensen eruit zien. "Francis en Tom zien er uitgemergeld uit." "Nee, ze zien er juist gezond uit." "Die kinderarts, díe ziet er pas slecht uit." Ik denk dat je uiterlijk maar deels iets kan zeggen over je gezondheid, dat kan heel misleidend zijn. Zoals hierboven ook al gezegd, stress speelt ook mee, evenals je genetische aanleg, et cetera et cetera. Ik heb ook altijd donkere 'wallen' onder mijn ogen gehad, hoe ik ook at of hoe gezond/ziek ik ook was. Dat is gewoon standaard bij mij. Uiterlijk zegt niet alles.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za dec 22, 2012 15:31

Ff off topic. Uiterlijk zegt niet alles en dat heb ik vaak gemerkt. Ik zie er gezond uit en jonger dan mijn leeftijd is. Daarom begrijpen mensen vaak niet hoe beperkend chronische vermoeidheid is. Waarschijnlijk is die vermoeidheid een gevolg van schade die ik opgelopen heb door mijn glutensensitiviteit en ik heb een zware vorm van astma.

Ik schreef al eerder dat ik een tijd niet vegan heb gegeten. Ik ging er toen niet beter uit zien. Ik werd veel witter in mijn gezicht terwijl ik daarvoor juist een rozige gloed over mijn gezicht had.
Het gaat nu gelukkig weer veel beter met plantaardig eten. Achteraf gezien kreeg ik nog steeds teveel gluten binnen van producten waarvan je aan mag nemen dat ze glutenvrij zijn (staan geen gluten bevattende ingrediënten op het etiket) maar dat ze er toch in zitten. Ja, en met darmschade neem je veel te weinig voedingsstoffen op. En ja, de kleur begint weer terug te komen ;)

Emiel

Bericht door Emiel » za dec 22, 2012 15:48

Renee1137 schreef:Ik ook. Iedereen gaat nu zo erg uit van hoe mensen eruit zien.
Mja, jullie hebben wel een beetje gelijk. Door commentaar op haar uiterlijk te geven doe je eigenlijk hetzelfde als wat anderen doen bij Francis en Tom.
Annikka-Ayla schreef:En ja, de kleur begint weer terug te komen ;)
Fijn :) .

Plaats reactie