Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: Rauw

Bericht door Renee1137 » wo dec 26, 2012 8:59

Appelmoes schreef:Herten werpen inderdaad hun gewei af, maar voor de smoothies moet het van een levend hert worden afgesneden. Heeft iets te maken met dingen onderin het gewei.
Ah, dat het levende materiaal er dus nog inzit. Zoiets als niet iemands nagel afknippen voor een voodoopop maar meteen het hele vingertopje nodig hebben. Das natuurlijk niet zo aardig :P Geen idéé hoe ze aan dat spul komen, of ze dan herten farmen of er in het wild achteraan gaan.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo dec 26, 2012 10:29

Al je rijst of spelt laat weken is het dan gezond om rauw te eten? Of moet het echt gekookt worden?

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo dec 26, 2012 13:14

Tony, ik weet het niet, maar waarom wil je het niet koken?

Renee (en de rest), er zijn in o.a. Australië van die farms waar ze dat onder verdoving doen. Het zal vast ook wel illegaal gebeuren. Erg aardig is het inderdaad niet.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo dec 26, 2012 13:18

Nou, ik wil het wel koken, maar ik zat aan Francis en Tom te denken. Als het ongekookt te eten is krijg je toch de voedingsstoffen binnen en heb je een andere structuur smaak in je menu.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 27, 2012 13:37

Appelmoes schreef:Tony, ik weet het niet, maar waarom wil je het niet koken?

Renee (en de rest), er zijn in o.a. Australië van die farms waar ze dat onder verdoving doen. Het zal vast ook wel illegaal gebeuren. Erg aardig is het inderdaad niet.
:O Dat zijn van die dingen waarvan je nooit had geraden dat ze bestonden... Bedankt voor de interessante info.

Net als dat ik me nog steeds afvraag hoe en waar ze de schildluizen voor de roze koeken fokken.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

TonyJello

Bericht door TonyJello » do dec 27, 2012 13:45

Renee1137 schreef:...Net als dat ik me nog steeds afvraag hoe en waar ze de schildluizen voor de roze koeken fokken.
Haha, ja ik ook.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 27, 2012 15:53

TonyJello schreef:
Renee1137 schreef:...Net als dat ik me nog steeds afvraag hoe en waar ze de schildluizen voor de roze koeken fokken.
Haha, ja ik ook.
Toch maar even gegoogled... http://en.wikipedia.org/wiki/Cochineal#Farming

155000 schildluizen voor 1 kilo E120 :O Dat dat niet enorm duur is! Maar ja, je zal wel weinig nodig hebben.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do dec 27, 2012 17:14

Op de één of andere manier zie ik dan altijd wanden vol met rode luizen (zoals bloedluizen in een kippenhok). Yuk.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 27, 2012 18:03

Annikka-Ayla schreef:Op de één of andere manier zie ik dan altijd wanden vol met rode luizen (zoals bloedluizen in een kippenhok). Yuk.
Het is op cactussen!

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » vr dec 28, 2012 11:11

"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr dec 28, 2012 11:22

lani

Bericht door lani » vr dec 28, 2012 21:50

Fijn om te horen :) hoeven ze daar gelukkig geen zorgen meer om te maken ^^ hopelijk krijgen ze nu een heel stuk minder stress en kunnen ze weer verder met hun leven te leven op de manier welke zij het beste vinden =D

Jaco

Bericht door Jaco » vr dec 28, 2012 23:51

Renee1137 schreef:
Butternutkin schreef:
Annikka-Ayla schreef:En was er niet iets met gemalen hertengewei?
Ik weet niet of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben, maar dat zei die David Wolfe weer inderdaad :roll:
Hmmm een hertengewei is natuurlijk iets van een dier. Maar als we het gewoon hebben over dat ding dat wilde herten afwerpen, en dat je dat dan tegenkomt tijdens je boswandeling... dan zou ik een veganist er niet echt op afrekenen als ie dat in een smoothie verwerkt :lol:

Vreemd, want als een veganist een platte kat van de weg zou schrapen en er een hapje van zou maken zie je dat toch ook niet als veganistisch? Een veganist gebruikt niets van dieren, anders is het geen veganist,...toch?
Don't believe everything you think!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za dec 29, 2012 3:46

Jaco schreef:

Vreemd, want als een veganist een platte kat van de weg zou schrapen en er een hapje van zou maken zie je dat toch ook niet als veganistisch? Een veganist gebruikt niets van dieren, anders is het geen veganist,...toch?

Ieeeeeh!!!

Maar een afgeworpen gewei in je smoothie doen is net zoiets als een schelpje van het strand mee naar huis nemen toch?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 8:41

Dat lijkt mij ook.

Maar misschien gebruiken allerlei diertjes en planten het gewei wel en dan neem je dat weg uit het ecosysteem. Ook een platte kat wordt opgegeten door vogels en andere dieren en vliegen leggen hun eieren er in.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za dec 29, 2012 15:46

TonyJello schreef:Dat lijkt mij ook.

Maar misschien gebruiken allerlei diertjes en planten het gewei wel en dan neem je dat weg uit het ecosysteem. Ook een platte kat wordt opgegeten door vogels en andere dieren en vliegen leggen hun eieren er in.
Ja, dat is ook wel een goed punt.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 15:53

Roadkill lijkt me niet zo smakelijk en niet zo hygiënisch :| .. Ook zou ik alleen maar iets dierlijks eten in echte nood, als ik mezelf en anderen moet voeden en er niets plantaardigs te vinden is. Maar dan hebben we het over behoorlijke extreme situaties, als er echt niets anders te vinden is. Alleen in super koude gebieden is er niks te vinden geloof ik, weet ik niet zeker eigenlijk. Ik en m'n vriend kennen iemand wie in Mongolië is geweest, hij at daar vlees omdat er niets anders was, iedereen at daar een beetje hetzelfde, want er was bijna niets anders.

..al vraag ik me nu af wat die dieren dan aten, schapen geloof ik. Kunnen mensen gras eten??

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za dec 29, 2012 17:22

Hmm, misschien niet helemaal waar, maar ik denk dat als er ergens gras groeit er ook wel andere dingen kunnen groeien :)

Als er niets anders te krijgen is heeft dat ook vaak met cultuur te maken denk ik?
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za dec 29, 2012 20:08

lani schreef:Ik en m'n vriend kennen iemand wie in Mongolië is geweest, hij at daar vlees omdat er niets anders was, iedereen at daar een beetje hetzelfde, want er was bijna niets anders.
Als je weet waar je naar toe gaat kan je altijd ergens in verdiepen lijkt mij. En dan ga je zelf eten meenemen als je denkt niet genoeg te kunnen vinden. Op internet ook wel andere verhalen daarover te vinden overigens. Zie ook dit: http://www.eurasianet.org/node/61212

Ikzelf zou niet ergens heen gaan waar ik denk dat het onmogelijk zou zijn om te kunnen leven.

Emiel

Bericht door Emiel » za dec 29, 2012 20:12

Ananda's Café :)

Plaats reactie