Rauw

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Rauw

Bericht door Emiel » di jan 01, 2013 13:16

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di jan 01, 2013 13:48

Emiel schreef:Volkskrant vandaag
:shock: :roll: :|
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

lani

Bericht door lani » di jan 01, 2013 14:01

Jammer dat leedvermaak zo populair is. Maar ik hoop dat ze er niets van aantrekken :)

Humor is geweldig. Zolang het niemand schaadt. Dan is het niet grappig meer.

Ookal ben ik zelf schuldig als ik naar Louis CK kijk :oops: Maar langzaam maar zeker word dat soort humor ook minder aantrekkelijk voor mij. Ik gok erop dat binnenkort ik niets meer van het dergelijke zal kijken voor m'n plezier.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di jan 01, 2013 14:33

De link schreef:Vanmiddag rauwe oliebollen gemaakt, had receptje gevonden op internet. Chia-zaadjes, vijgen, noten, paardenbloemen, stukjes appel, hennepzaad en brandnetel in de keukenmachine vermalen, balletjes van gedraaid en geraspte macadamianootjes erover bij wijze van poedersuiker.
Lekker! En gezond! Geef mij maar zo'n bol!

Verder kon ik er wel om lachen.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » vr jan 04, 2013 19:30

Emiel schreef:Volkskrant vandaag
Oh, die vind ik stiekem wel grappig...
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Jaco

Bericht door Jaco » vr jan 04, 2013 19:53

lani schreef:Jammer dat leedvermaak zo populair is. Maar ik hoop dat ze er niets van aantrekken :)

Humor is geweldig. Zolang het niemand schaadt. Dan is het niet grappig meer.

Ookal ben ik zelf schuldig als ik naar Louis CK kijk :oops: Maar langzaam maar zeker word dat soort humor ook minder aantrekkelijk voor mij. Ik gok erop dat binnenkort ik niets meer van het dergelijke zal kijken voor m'n plezier.

Je bent nooit schuldig als je naar Louis CK kijkt. Zijn kijk op de wereld is geniaal met een snufje briljant (vooral als hij het over zijn dochters heeft, ook al is mijn kind een zoon, ik snap zo goed waar hij het over heeft :wink: )
Don't believe everything you think!

lani

Bericht door lani » vr jan 04, 2013 19:56

Dat stuk met hide and seek met z'n oudste dochter xDDD ..

Majah, zoals ik zei, zolang het niemand schaadt is het leuk ^_^

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » vr jan 04, 2013 20:23

lani schreef:Jammer dat leedvermaak zo populair is...
Ik zie dit (Volkskrant stuk) niet als leedvermaak. Het is zuivere satire! Ik denk zelfs dat Tom en Francis er om kunnen lachen als ze het lezen.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr jan 04, 2013 20:45

Marcello schreef:Ik zie dit (Volkskrant stuk) niet als leedvermaak. Het is zuivere satire! Ik denk zelfs dat Tom en Francis er om kunnen lachen als ze het lezen.
Zo zie ik dat ook.

lani

Bericht door lani » vr jan 04, 2013 21:03

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat satire is :oops: .. en ik weet vaak ook niet echt het verschil tussen iets grappigs en iets gemeens O_o ben niet altijd even snugger ofzo ^^''

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr jan 04, 2013 21:15

Wiki schreef:Een satire of hekeldicht is een kunstvorm waarbij vaak op humoristische wijze maatschappijkritiek wordt gegeven. De kritiek kan geleverd worden via parodie, ironie, sarcasme, pastiche en karikatuur. De doelwitten kunnen personen, politici, tradities, religie, kunstenaars, entertainers, media, normen, waarden, trends zijn. Niet alle satire is uitsluitend humoristisch bedoeld. Sommige satire is zo agressief en scherp dat ze vooral wil provoceren of tot actie aanzetten. Hierom zijn door de geschiedenis heen veel satirici vervolgd door de overheid.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr jan 04, 2013 23:54

lani schreef:Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat satire is :oops: .. en ik weet vaak ook niet echt het verschil tussen iets grappigs en iets gemeens O_o ben niet altijd even snugger ofzo ^^''
Heeft toch niks met snugger te maken, lani? Je kan nou eenmaal niet alles weten :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Iejoor

Bericht door Iejoor » ma jan 07, 2013 18:52

Ik heb alleen die docu Rauwer gezien, niet de eerste. Komt door mijn collega's die zeiden dat die jongen en zijn moeder er heul slecht uitzagen. Ik vond da wel meevallen.
Maar wat ik me afvroeg, wat voert ze de hond?
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 07, 2013 23:52

Rauw vlees?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel » di jan 08, 2013 11:48

Butternutkin schreef:Rauw vlees?
:grin:

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo jan 09, 2013 13:40

lani schreef:Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat satire is :oops: .. en ik weet vaak ook niet echt het verschil tussen iets grappigs en iets gemeens...
:offtopic: maar toch. Ik moest hier gisteren aan denken toen ik in de krant las dat ze in Volendam woedend zijn op Theo Maassen, omdat hij een grap had gemaakt over de slachtoffers van de nieuwjaarsbrand.

Ik vind dat je overal grappen over kunt maken. Als dat niet zou kunnen zou het maar een politiek correcte saaie boel worden. Satire en cabaret bevinden zich vaak op het randje, daarin schuilt juist hun kracht. Maar dat betekent automatisch dat het voor sommigen OVER het randje gaat. Enkele jaren geleden ging ik met vrienden naar een cabaretshow van Plien en Bianca. Dat was een paar maanden na de dood van mijn moeder. De show was nog geen minuut bezig toen er een grove grap over kanker kwam. Daar kon ik toen echt niet mee lachen en het heeft wel een half uur geduurd voordat ik dat vervelende gevoel een beetje kwijt was en weer enigszins met de show kon lachen. Ondanks dat was ik absoluut niet boos op het duo. Ik vatte dat niet persoonlijk op.

We hebben cabaretiers, cartoonisten , enz. hard nodig om de dagelijkse, vaak harde, realiteit een beetje te kunnen relativeren. Dat kan soms pijnlijk zijn, maar so be it; vind ik tenminste. Ik heb die show van Maassen, waar ze zo boos over zijn, gezien. Ik vond de grap kunnen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het daar mee eens is. Die kanker-grap van Plien & Bianca; daar zou ik nu wel mee kunnen lachen, omdat de afstand tot mijn pijnlijke realiteit voldoende groot is.

Het is de vraag of Maassen deze show exact zo in Volendam zou willen spelen; ik denk het niet. Hij zou zich realiseren dat er dan veel te veel mensen in het publiek zouden zitten voor wie dit (nog) te pijnlijk is.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Emiel

Bericht door Emiel » wo jan 09, 2013 13:48

Marcello schreef:Ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken.
Mee eens.

lani

Bericht door lani » wo jan 09, 2013 13:52

Ik zal ook niet zeggen dat ze het niet mogen doen van mij hoor, zeker niet in de huidige staat van de wereld, laat mensen maar lachen, goed medicijn toch? =D .. alleen wel jammer als er mensen onder moeten lijden, majah daarintegen denk ik niet dat mensen er zo heel hard onder lijden dat de mensen wie er juist blijer van worden het zouden moeten missen..als ik nog te volgen ben xD ..

Maar hoop wel op een toekomst waarin dit soort humor niet meer nodig is, want dat zou betekenen dat de wereld niet meer zo blah is als nu en dus no need for satire! ...ofzoiets :3

beter als we niet meer off-topic gaan indd, we kunnen wel topic openen maar of dat nodig is weet ik niet :P

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo jan 09, 2013 13:53

"Either everything is okay to write about, or nothing is." Matt Stone and Trey Parker

Maar niet alles is inderdaad leuk voor iedereen.
Linda mcCartney

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo jan 16, 2013 15:15

Interessant (skeptisch) stuk over de wetenschap achter raw veganism.
http://www.livescience.com/26278-risks- ... -diet.html
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie